Trog Smash Island játékteszt

2019. június 14.
11.4741
Biztosan ti is kapásból tucatnyi olyan mobiljátékot tudnátok felsorolni, melyet csak azért szerettetek meg - vagy csak azért keltette fel a figyelmeteket, mert egy korabeli kedvencetekre hasonlított valamiért. Én pontosan ezért szerettem bele a Trog Smash Island-be, mert egy gyerekkori kedvencemet láttam viszont benne, mégpedig a legendás Prehistorik-sorozatot, melyben ősemberekkel kellett ügyeskednünk az oldalnézetes platformerek sajátosságaival.


Bár a Trog Smash Island már ránézésre is más élményeket kínált, sőt alapvetően az emberek voltak az ellenfelek, és az őslények kerültek a főszerepbe, de az egész kisugárzás annyira az egykori legendára utalt, hogy egyszerűen ki kellett próbálnom. Sajnos azonban a hasonló megjelenés bizony komoly elvárásokkal is párosult, és ha nagyot nem is zakózott előttünk a játék, de nekem személy szerint egy kicsit csalódást okozott.

Trog Smash Island játékteszt - 2. kép

A Trog Smash Island ugyanis bár alapvetően a toronymászós platformerek táborát igyekszik erősíteni, melyben folyamatosan az a lényeg, hogy karakterünkkel egyre magasabb szintre törjünk, azonban dacára annak, hogy sokan csinálták már ezt nagyon jól, a Baviux fejlesztőinek azonban nem sikerült maradéktalanul megvalósítaniuk a dolgot, így hiába jó a tartalom, hiába múltidéző a küllem, az élmény igencsak problémás.

Hogy miért? Leginkább azért, mert rendkívüli módon rá kell érezni a Trog Smash Island irányítására. Legyen szó akár egy kis dinoszauruszról, akár más őskori teremtményről, az ember elvárná, hogy egyszerűen ugrabugrálhassunk felfelé, itt azonban más a felállás. Karaktereink ugyanis csak bizonyos tereptárgyakról tudnak felugrani a következő platformra, így gombákon vagy éppen az ősemberek fején csattanva, ami nem is lenne baj, ha olyan könnyedén működne az egész, mint a hőskorban azt már a Super Mario-sorozatban megvalósították.

Trog Smash Island játékteszt - 3. kép

Nem, itt szó sincs ilyenről, lévén hősünk magától futkorászik majd a pályákon, és ember legyen a talpán, aki a szűkös korlátok között képes lesz pontosan kiszámítani, hogy a folyamatosan rohanó karakterrel mikor kell ugrani, hogy az éppen a jó helyre érkezzen. Segítek: a legtöbbször nem sikerül majd, még sok gyakorlás után sem, ami pláne ősemberek esetén ciki, mert csórikáim akkorát vernek a fejünkre a bunkóikkal, hogy rögtön elölről kezdhetjük a pályát.

Bár olyan téren kegyesek voltak a készítők, hogy sok hiba esetén is tölt majd egy szuperség-jelző, ami azt a célt szolgálja, hogy hősünk átmenetileg nagyobb alakban manifesztálódjon a pályán, vagyis megfordítsa a kockát, és üldözöttből hirtelen üldözővé váljon. Kár, hogy ezt csak nagyon ritkán használhatjuk majd, mert egyébként megkönnyíthetné egy kicsit a jobb eredmények elérését, noha a céltalansággal így sem tudtunk volna mit kezdeni, lévén a legnagyobb ellenfél a saját rekordunk lesz.

Trog Smash Island játékteszt - 4. kép

A Trog Smash Island alapötlete tehát nem lenne rossz, de a megvalósítás tekintetében komoly hiányérzetünk lehet vele kapcsolatban, vagyis élő bizonyítéka lett annak, hogy dacára a jó megjelenésnek és az ígéretes játékélménynek, egy rosszul meggondolt irányítási malőr teljesen tönkreteheti az élményt. Kár érte, mert nagyon szerettem volna megszeretni!

A Trog Smash Island elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

zsenikém

1 napja és 15 órája

Mindenesetre kipróbálom!

válasz erre

peter97

2 napja és 9 órája

Mostanában nagyon elkapkodják ezeket a játékokat, az az érzésem.

válasz erre

Mendez

2 napja és 11 órája

Remélem javítják egy patchel mert nekem nagyon bejön(ne).

válasz erre