Aztán jött a Xiaomi egy egészen egyedi megoldással, a napokban pedig az ASUS, akik megmutatták, hogy egy snassz hardverből miként lehet bivalyerős eszközt fabrikálni, és olyan kiegészítőkkel feldobni a készüléket, amivel rászolgál a gamer jelzőre. Bár a Mobilgamer hasábjain többször is foglalkoztunk már ezzel az új trenddel, azonban most egy egészen új nézőpontból közelítettük meg a témát, hiszen arra voltunk kíváncsiak, hogy van-e létjogosultságuk ezeknek az eszközöknek, egyáltalán a piac fel van-e készülve rájuk? Lássuk!
Bár nem végeztünk reprezentatív felméréseket, de összességében talán magabiztosan kijelenthetjük, hogy több millió mobiljátékos él a világon, és bár ennek csak egy bizonyos százaléka sorolható a keményvonalas kategóriába, azonban ez is több millió főt jelent elszórva a világon, akiknek biztosan megdobbant a szívük, amikor bemutatkoztak az első különleges gamer okostelefonok. Az igény tehát megvan, az más kérdés, hogy egyéb problémák akadályozhatnák az efféle eszközök elterjedését.
A piac is elég nagy!
A mobiljátékok piaca jelenleg sokkal dinamikusabban fejlődik, mint bármelyik szórakoztatóipari ágazat. Persze akkor sem lenne baj, ha nem fejlődne tovább, mert így is óriási a színtér, ezáltal a szoftverek terén dömping, mondhatni túlkínálat tapasztalható, és bár a hardveres oldal is lefedett, azonban mivel lassan kitermelődik a keményvonalas réteg - sőt, ha olvasóinkat, azaz titeket veszünk számításba, már ki is termelődött -, ezért itt van már az ideje a dedikált hardvereknek is.
Az ár lesz a döntő!
Persze nem is annyira az igény és a piac az, ami kérdéses a gamer okostelefonok terén, hiszen aki tehetné, az nyilván szívesen venne egy ilyen készüléket mobiljátékosként. Ami sokkal nagyobb probléma ebben a tekintetben, az alighanem az árcédula. Az eddig beharangozott eszközök ugyanis kis túlzással méregdrágák lesznek, és a legtöbben nem tehetik meg, hogy több százezer forintokat költsenek egy új készülékre, még akkor sem, ha éppen életük a mobiljáték.
Ha valaki meg is teheti, hogy ilyen eszközt vesz, akkor is kétszer meggondolja majd, miért. Nem akarunk ugyanis a Razer Phone ellen beszélni, de kizárólag egy speciális dizájn nem elég ahhoz, hogy egy okostelefont ebbe a kategóriába soroljunk, ergo ha valamiért kiadunk 2-300 ezer forintot, akkor elvárjuk, hogy vehessünk hozzá dedikált kontrollert vagy kiegészítőt, hogy tudjunk vele monitoron játszani, vagy például azt, hogy erősebb legyen, mint egy hasonló árkategóriában mozgó divattelefon.
Telefon vagy kézi konzol?
Ez a kérdés nagyon fontos lesz a jövőben a gamer oksotelefonok piacán. Bár nem tudjuk még, hogy kik és milyen innovatív ötletekkel csatlakoznak a piachoz, ellenben nagyon nehéz lesz megtalálni a határt a telefonok és a kézi konzolok világa között, hiszen nagyjából fele-fele arányban kell lennie a termékben ebből is, meg abból is.
Ha túlontúl telefon, akkor nem kapjuk meg azt az extrát, amit a gamer jelzőtől elvárnánk, ha pedig túlontúl kézi konzolos irányba mozdult a dolog, akkor pedig az okostelefonos képességek, esetleg a kényelem szenvedhetnek csorbát. Nem lesz egyszerű tehát megtalálni a határt a gyártóknak, ami szintén megkérdőjelezheti majd a gamer okostelefonok létjogosultságát.