Viral Days játékteszt

2021. január 06.
135.5531
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Csak idő kérdése volt, hogy mikor lát valaki fantáziát más nyomorában, azaz a jelenlegi járványhelyzetben, és csinál egy olyan mobiljátékot, aminek a középpontjába pontosan ez a tematika áll. A Viral Days az első ilyen alkotás lett a sorban, mely minőségi formában igyekszik pénzt csinálni a COVID-mizériából, de szinte a nyakunkat mernénk tenni arra, hogy közel sem az utolsó alkotás ez, hiszen lesznek még, akik majd ebből próbálnak meggazdagodni.


Csakhogy sokan hiába szeretnének, ez nem fog összejönni nekik, ami tökéletesen igaz állítás a Viral Days kapcsán is, hiszen hiába adják elő magukat a fejlesztők azzal kapcsolatban, hogy itt bizony csak a jószándék vezérelte őket, hogy utat mutassanak, segítsenek az embereknek a járványhelyzetben, itt valójában nem történt más, csak gusztustalan próbálkozás némi pénzkeresésre más nyomorán. Hogy miért fogalmazunk ennyire keményen?

Viral Days játékteszt - 2. kép

Mert a Viral Days sajnos közel értékelhetetlennek tekinthető, mint mobiljáték! Ez enyhén túlzásnak, mondhatni undok kijelentésnek tekinthető, de ez a szomorú valóság. Ugyan sok helyen stratégiaként emlegették a játékot, valójában azonban szó sincs itt ilyesmiről, a végeredmény egy közönséges clicker, mely semmi másra nem alkalmas, csak arra, hogy pénzt próbáljon meg kicsikarni ebből a nyomorúságos helyzetből, ami szerintünk inkább felháborító, mint jópofa dolog.

A Quizista fejlesztői szerint azonban nem az, így minden egyes pályán megpróbálják elhitetni velünk, hogy fontos céljuk és küldetésük van, hiszen az lesz a feladatunk, hogy helyszínről-helyszínre úgy teljesítsük az adott szintet, hogy a lehető legkevesebb ember fertőződjön meg koronavírussal. Ehhez pedig nem kell mást tennünk, mint ide-oda tapicskolnia kijelzőn azért, hogy rendre utasítsuk az embereket, illetve mindenkit megfelelő módon elláthassunk - például maszkokkal.

Viral Days játékteszt - 3. kép

Merthogy a Viral Days részeként az lesz a cél, hogy a pályára betévedő emberek közül hazaküldjük a fertőzötteket még azelőtt, hogy újabb embereket fertőzzenek meg. Persze adhatunk rájuk maszkot, így kevésbé valószínű, hogy továbbadják a fertőzést, illetve ha az egészségesek maszkot kapnak, akkor is lassul a folyamat, de valójában minden pálya úgy van kalkulálva, hogy lehetetlenség pénz nélkül maximális eredménnyel teljesíteni azt.

Ez pedig a maximalistáknak kifejezetten idegőrlő lesz, lévén nem találunk majd elegendő maszkot, vagy elég hazaküldést szolgáló opciót ahhoz, hogy makulátlan védelmet építsünk fel, ergo vagy költünk, vagy beletörődünk abba, hogy soha nem lesz maximális értékelésünk, sőt a legtöbbször éppen csak sikerül teljesíteni az adott szintet. Persze ahogy haladunk előre, úgy bonyolódik a játék, jönnek a kórházak, a karanténok és egyebek, de a lényeg mindvégig ez marad.

Viral Days játékteszt - 4. kép

Ez pedig ebben a formában kifejezetten kevés ahhoz, hogy a Viral Days-t egy élvezhető, illetve kellemes mobiljátéknak tudjuk nevezni. Minket kifejezetten frusztrált, és nemcsak a tematika, hanem az egészen nyilvánvaló lehúzó megközelítés miatt is. Kár érte, mert egy szuper koronavírusos mobiljátékra tényleg lenne igény - lásd a Plague Inc. esetét -, de ez ebben a formában inkább felháborító.

A Viral Days elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

fonemaker

3 éve, 6 hónapja és 22 napja

Milyen pozitív teszt! röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley

válasz erre

Mendez

3 éve, 6 hónapja és 22 napja

Kuka.

válasz erre

SamsungFan

3 éve, 6 hónapja és 23 napja

Én azért nem látom ilyen vészesnek a dolgot mint ahogy a bevezetőben le van írva... mosolygó smiley

válasz erre