Warriors of Waterdeep játékteszt

2019. június 07.
51.3611
A Dungeons & Dragons univerzuma számos nagyszerű videojátéknak adott már kitűnő alapot a múltban. Olyan legendák jutnak eszünkbe hirtelen, mint a zseniális Neverwinter Nights, a Baldur's Gate, vagy a relatíve közelebbi múltból a Dragon Age-sorozat. Sajnos azonban a kedvelt fantasy univerzum jogbirtokosai is egyre gyakrabban esnek abba a hibába, mint a Warhammer világának kedvelői, vagyis boldog-boldogtalannak odaadják a felhasználási jogokat.


Ennek köszönhette a Ludia Inc csapata a Warriors of Waterdeep elkészülését is. A stúdióról tudni kell, hogy mobiljátékaik sikerét rendszerint arra építik, hogy valamilyen ismert univerzumot állítanak a főszerepbe, így ők készítették a Jurassic Worldöt, a Dragons: Rise of Berket vagy a Ninja Turtles: Legends-et is. Bár most egy kicsit más irányban tapogatóztak, de a végeredmény összességében messze nem lett olyan rossz, mint sokan hitték volna korábban!

Warriors of Waterdeep játékteszt - 2. kép

Bár elég nyilvánvaló, hogy egy ekkora csapat alig pár hét alatt képtelen összehozni egy keményvonalas szerepjátékot, mint ahogyan sok helyen reklámozták a Warriors of Waterdeep-et, azonban fontos, hogy ne is így nézzünk rá a végeredményre, mert bár a történet egészen szuper, az RPG-k műfajához gyakorlatilag semmi köze sincs. Hogy akkor mégis mi fán terem a Warriors of Waterdeep, ha a stílust akarjuk rendbe tenni? Valamiféle PvP alapokon nyugvó akciójátéknak nevezhetnénk, mely a körökre osztott küzdelmekre épül fel.

Adott lesz ugyanis néhány hős - mindegyikük eltérő kasztot képvisel majd, szabadon választhatunk, hogy kik kerülhetnek a bandába, sőt mi több, mindegyiküket fejleszthetjük és extra felszereléssel vértezhetjük fel -, akikkel a különféle sztorik mentén teljesítenünk kell az egyes pályákat. Minden helyszínen a küzdelem lesz a központi elem, és bár a taktikus jelzőt mi is elsütöttük az előbb, azért nem ebbe fog belerokkanni az agyunk a nagy gondolkodásban.

Warriors of Waterdeep játékteszt - 3. kép

A Warriors of Waterdeep részeként ugyanis a legkülönfélébb D&D univerzumos teremtménnyel mérhetjük majd össze a tudásunkat, miközben az ütközetek körökre osztottan zajlanak, így az egyes hősök kapcsán mi dönthetünk a lépésekről, az alkalmazott varázslatokról, speciális támadásokról és arról is, hogy melyik ellenséges egységet, mikor és milyen oldalról támadjuk meg. Minden lépésünknek és döntésünknek érezhetően súlya lesz, de sajnos egyetlen esetben sem érezhetjük majd túl kicentizettnek a dolgot, bőven lesz elég helyünk hibázni.

Összességében a Warriors of Waterdeeppel nincs különös probléma, de mi alapvetően elég arctalannak és semmilyennek találtuk a végeredményt. A készítők mintha nem mertek volna mélyebben belemenni a dolgokba sem az univerzum, sem a játékmenet tekintetében, mintha teljesen felületes és általános lenne az egész. Nyilván ez elvárás kérdése is, de bennünk minden téren erős korlátozottságot és kidolgozatlanságot ébresztett a végeredmény.

Warriors of Waterdeep játékteszt - 4. kép

Emiatt pedig vannak azért fenntartásaink a Warriors of Waterdeep kapcsán, méghozzá nem is kevés. Nem mondjuk, hogy nem kellemes a látvány vagy az élmény, csak se nem szerepjáték, se nem vérbeli akciójáték, inkább olyan, mintha maguk a készítők sem tudták volna, hogy mit akarnak valójában.

A Warriors of Waterdeep elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

SamsungFan

1 hete és 3 napja

Most szedem. Kiváncsi vagyok, bár reméltem hogy teszt alapján nem kell majd temetnem!

válasz erre

peter97

1 hete és 3 napja

Tulajdonképpen akkor teremtettek egy új műfajt?

válasz erre

Ronalddo

1 hete és 4 napja

Nálam mindenképp kipróbálási listán van továbbra is, bár most kicsit meginogtam.

válasz erre

Santonio

1 hete és 4 napja

Nem ez lett a legjobb játékuk.

válasz erre