Zombie Camp Apocalypse játékteszt

2021. november 25.
62.6351
Eljön az ember életében az a pillanat, mikor megáll, elmered a nagy illatos semmibe, és átgondolja az életét. Végigszalad a fején a rengeteg idétlenség, amit elkövetett, a reakciók, amiket kiváltott embertársaiból, és összerándul gyomra azokon az emlékeken, melyeket legszívesebben eltemetne. Én is így voltam vele ma, mikor alaposan kiveséztem magamban, hogy mai tesztünk alkalmából milyen játékhoz is volt szerencsém.
 


Adam Rogan neve gondolom senkinek sem ismerős, annak ellenére, hogy nem ma kezdte a mobiljátékkészítő pályáját. Mondjuk, ha végignézünk a portfólióján, akkor túl sok izgalmas címmel nem fogunk találkozni. Ráadásul a név, ami alatt kiadja ezeket, igencsak ironikus: A Rogan Thing, a kezdő betűk kiemelve. ART; vagyis művészet angolul. Messze esett az a bizonyos alma.

Azonban miért is gondoltam én át az életemet, miután alaposan megforgattam kezeim között a szóban forgó úriember legújabb "alkotását", a Zombie Camp Apocalypse-et? Azért, mert rossz. Jó, ez így kicsit pontatlan; azért, mert botrányosan rossz. Már ott kicsúszik a talaj a játék alól, hogy végtelen lövöldeként van feltűntetve, és nem hazudott a készítő. Ez annyit jelent, hogy túl sok céllal nem fogunk találkozni eme programban, a túlélésen kívül. Fantasztikus.

Az AI annyira buta, hogy néha még a domboldalt is inkább megkerülné.

Az AI annyira buta, hogy néha még a domboldalt is inkább megkerülné.


Ebből fakadóan történetre se számítsunk. Van egy nevenincs muki, akit irányítunk, kinek egy plusz egy fegyver lapul a zsebében, és egy tábor, amit lassacskán ellepnek a zombik. Feladatunk lepuffantani őket (bármily meglepőnek is hangzik) anélkül, hogy túlságosan is megcsócsálnának az élőhalottak. Egy pisztollyal indítunk, limitált mennyiségű tölténnyel, a támadók pedig azonnal tiszteletüket teszik, kiismerhető helyekről támadva.

A kontrol az ismerős receptet követi: a képernyő bal oldali részén való körözés mozgatja emberünket, a jobb oldalon pedig a kamerát kezeljük. Hat gomb is visszainteget nekünk ezen térfélről, azonban ezek nagyok, és gyakorta beléjük akadtam, mikor forgolódni szerettem volna. Szerencsére az egyszerű játékmenetből fakadóan ez nem volt túlságosan irritáló, de azért igazán megoldhatta volna a kedves programozó bácsi, hogy kicsit kisebb gombokkal dolgozik és forgás helyett, ne lőjön a makákóm.

A fejre célzás több sebet okoz. De ha túl közel jön a maki, akkor megzabál. Csak a baj...

A fejre célzás több sebet okoz. De ha túl közel jön a maki, akkor megzabál. Csak a baj...


Ebből könnyű kikövetkeztetni, hogy az egyik gomb durrogtatásra kényszeríti a kezünkben szorongatott mordályt. Egy másikkal újratöltünk, de van itt ugrás, sprint, kezecske és fegyvercsere ikon is. Ezek nagyrésze érthető, úgy-ahogy, azonban az alsó sor közepén figyelő mancs jel elsőre nem volt számomra világos. A helyzeten nem segített, hogy amikor elvileg működnie kellett volna, sem történt feltétlenül semmi látványos.

Ez a kezecske ilyenkor kerül az előtérbe; amikor kifogyunk a töltényből, illetve, mikor az életünk is megközelíti a nullát. Vannak standok elszórva a pályán (melyből egy van csupán), melyek gyógyítást, új fegyvereket, töltény feltöltést és különféle fejlesztéseket hirdetnek. Elvileg, ha egy ilyen bódéhoz odasietünk, és a sárga tábla felé nézünk, majd megnyomjuk a kacsót, akkor megtörténik az ott eladott árunak a megvásárlása.

A fényjáték olyan botrányos, hogy ... ja hogy pont elkaptam egy villámot, értem.

A fényjáték olyan botrányos, hogy ... ja hogy pont elkaptam egy villámot, értem.


Kár, hogy ez nem mindig történik meg, csak akkor, mikor a tábla közepét találjuk el, annak ellenére, hogy a játék már akkor kiírja, mennyibe kerülnek a cuccosok, mikor a közelébe megyünk a tákolmánynak. Eleinte értetlenül nyomogattam szerencsétlen telefont és kiabáltam vele (pedig nem is ő tehetett róla), és aztán nagy nehezen sikerült rájönni a megfejtésre. Mázlija van a játéknak, hogy nem ért véget idő előtt a zombivadászat telefonrepülésből kifolyólag.

Említettem a pénzt, úgyhogy gondolom már kitaláltátok: az élőhalottak irtásáért fizetést kapunk a láthatatlan nemistudomkitől. Eme lóvéra szükségünk is lesz, ugyanis a keményebb fegyverek (gépkarabély, shotgun) igencsak sokba kerülnek. Arról nem is beszélve, hogy a töltények, a gyógyítás és a fejlesztések is minden egyes vásárlás után drágulnak.

Nem mondom, hogy szép a grafika, de cserébe igencsak ronda. Szipp.

Nem mondom, hogy szép a grafika, de cserébe igencsak ronda. Szipp.


Apropó fejlesztések, ezeknek túl sok értelmét nem láttam. A sebzésnövelés látványos eredményeket nem hozott, az újratöltést pedig nem kell felgyorsítani, hisz a zombik sosem tudnak igazán beszorítani, ha ügyesen mozgunk. Ha sikerülne mégis nekik ezt elérni, akkor a gyorsabb tárcsere már nem fogja megmenteni az életünket. Inkább egy shotgunra érdemes gyűjtögetni, az legalább egy lövésre lekapja a csúnyaságokat.

Előbb-utóbb azonban túl sokan lesznek, túl gyorssá válnak, bár én hamarabb untam bele a borzalmasan monoton lövöldébe. Van egy ranglista, ami a top öt játékost tartalmazza... vagy csak annyian játszottak ezzel a játékkal, lövésem sincs. Ha megkajálnak a zombik, újra kezdhetjük a "mókát", miután végig néztünk egy reklámot. Kösz nem. Azt mondja mindenki (én is), hogy az Idle játékok teszik tönkre a mobiljátékos piacot; nos, ide velük, ott legalább nem érzem látványosan, hogy életem évei egy csatornán folynak le. Mint itt.

A Zombie Camp Apocalypse letöltése itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

Mendez

1 hete és 3 napja

De****.

válasz erre

Chico

1 hete és 4 napja

Öt forintot nem ér, még jó hogy free. Így kipróbálom azért.

válasz erre

Bencus86

1 hete és 4 napja

Szerintem ezt a játékokt alkalmanként pár percig érdemes tolni, ideg levezetésnek.

válasz erre

Ronalddo

1 hete és 5 napja

Kb ezt vártam. Sajnos.

válasz erre

peter97

1 hete és 5 napja

Az utolsó mondatban minden benne van. Tuti nem játszok vele.

válasz erre