A PC-s és a konzolos szegmensben már relatíve nagy hagyománya van a felhő alapú platformoknak, amit a Qualcomm partnereként most a Hatch szeretne bevezetni a mobiljátékos piacra is, ahol az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet kaptak a hardveres különbségek.
A Hatch persze nem találja fel a kereket, a szolgáltatás lényege ugyanis az lenne, hogy egy bizonyos havidíj ellenében lehetőséget biztosítana arra, hogy egy gyengébb telefonon is kényelmesen tudjuk futtatni a legújabb, komoly erőforrást igénylő videojátékokat, méghozzá egy felhőből.
Konyhanyelven tehát a szolgáltatás használatával telefonunkon egy távoli szerveren futtatott mobiljáték képe jelenne meg, amit pontosan úgy tudunk irányítani, mintha a program a készüléken futna, csak éppen egyáltalán nem terheli meg a hardvert, legfeljebb a WiFi adatpert, lévén a szélessávú internetkapcsolat elengedhetetlen lesz a működéshez.
Hogy a rendszer mikor indulhat és milyen díjszabással, azt a Hatch egyelőre nem kötötte még az orrunkra, de kíváncsian várjuk, hogy a mobilos közönség miként fogad egy efféle újdonságot - pláne annak fényében, hogy a Qualcomm egy külön lapkához kötné a működést, tehát a régi készülékek alapból kiesnének a szórásból az első tervek szerint.