99Vidas játékteszt

2022. november 18.
95.0561
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Manapság már sajnos annyira nem népszerűek a '90-es éveket uraló videojátékos műfajok. Természetesen nagyon sok, abban az időben indult stílus tudta kiforrni magát az azóta eltelt több, mint 30 év alatt, de az olyanok, mint például a beat 'em up is, teljesen elfeledett műfajokká váltak.


A még mindig tomboló retro láz, azonban gondoskodott arról, hogy az elfeledetteknek is legyen esélye ismét tündökölni, ezért lehet, hogy néha-néha még rukkolnak elő beat 'em up játékokkal.

Egyértelműen a legismertebb mind közül a Streets of Rage széria, amelyből feltehetően inspirálódott a nemrég (PC és konzolok után) mobileszközökre is megjelent 99Vidas. Nem az a baj, hogy ötleteket merítettek a szintén idei Streets of Rage 4 Mobile-ból, hanem hogy rosszul tették.

A 99Vidas lényege már a címében is megmutatkozik. A játék portugál fejlesztésű, címe így azt jelenti, 99 élet. Ebből következik, hogy akár 99 élettel is nekiugorhatunk a játéknak, sőt 99 másodpercünk lesz összesen harcolni - na de mindent szép sorjában.

Verekedős pixelart, imádjuk a stílust

Verekedős pixelart, imádjuk a stílust


A játék egészen szépen kidolgozott, 16 bites látványt kapott, az ezen grafikai megvalósítás kedvelőinek egészen biztosan nem fog újdonságot okozni, a többieknek pedig inkább kreatív lehet majd. Több játékmódot kínál nekünk a játék, játszhatunk offline és online kampányt is, valamint az extrák menüpont alatt tudjuk megtekinteni a galériát, elolvasni a tutorialt és végül meg tudjuk nézni a készítők listáját.

A multiplayer módra bár kíváncsi voltam sem mások online kampányába, sem pedig mások elleni harcba (Versus) nem tudtam becsatlakozni, egyetlen meccs sem volt. Saját meccset létrehozva pedig játékostársam nem találta a szervert, bármennyire is szűkítettük a beállítási kereséseket. Ezzel a negatív érzéssel ugrottan neki a solo kampánynak, de ott sem volt minden teljesen rendben.

A kezdetben 6 (összesen 11) játszható karakter lenyűgözött, mindegyikük a 4 elem (föd, víz, tűz, levegő) késességeinek valamelyikére épül. Mivel a víz az úr, ezért King-gel vágtam bele. Eleinte nagyon tetszett a csak 2D-s pályatervezés, maga a pixelgrafika, ám sem az irányítás, sem maga a harcrendszer nem lett jól átültetve a korábbi verziókhoz képest.

99 élet

99 élet


Az irányítás bár kézre áll, iszonyatosan zavaró az iránygomb hatalmas mérete, a képernyő bal alsó sarkát teljes mértékben letakarja, semmit sem látni abból az oldalból, tudtommal a méretét változtatni vagy áthelyezni nem lehet. A harcrendszer pedig mobiljátékos szemmel nézve igen kidolgozottnak tűnhet, de semmi extra nincs az ütés-, ugrás- és rúgásgombok püfölésében. Kombókat minden pálya végén tudunk vásárolni a shop-ban a teljesített szinteken összegyűjtött, pontot (vagyis pénzt) érő tárgyak és ételek által.

Ezekre a kombókra hatalmas szükség lesz, ugyanis mindegy szint végén található egy nagyobb Boss és több kisebb. Velük aztán tényleg meg fog gyűlni a bajunk, itt mutatkozik meg ismét a játék címében levő 99-es szám. Alapjáraton három nehézségi szint közül tudunk választani. Ezek nemcsak ellenfeleink szívósságában különböznek, hanem az életpontjaink számában.

Beat 'em up játékokban megszokott dolog, hogy x számú életünk van és azzal kell gazdálkodnunk az egész játék során. A könnyű 99, a normálon 5, a nehezen pedig 2 darab életpontunk lesz, itt azonban nincs nulladik esélyünk. Bár HP töltésre dobozokból szedhető ételek formájában van lehetőségünk, a Hard nehézségen például semmit sem fognak érni, ugyanis az ellenfelek már "Izzy"-n (könnyűn) is képesek minket sarokba szorítani, avagy csoportosan meglincselni minket.

99 másodperc

99 másodperc


A pályákra adott 99 másodperc amúgy még a Hard nehézség izzasztó körülményeivel is messze rengeteg, amúgy sem telik az idő miközben nincs konkrét harc a képernyőn. A Bossok sikerültek még látványban nagyon kreatívra, támadásaikat pedig mindegy egyes esetben ki kell tapasztalni, különösen a Final Boss-ét.

A 99Vidas bár egy ingyenes játék, ha meghalunk ahhoz, hogy eggyel több HP-val rendelkezzünk 30 percet várakoznunk kell (Izzy-n 99 HP kb. 2 nap). Bár nem kötelező várakozni, 30 perc múlva egyetlen élettel is újrakezdhetjük, de valószínűleg okkal vesztettünk annyi életet. Ellenkező esetben fizethetünk is HP-ért, ami nem éppen a legjobb módszer. Kérdezhetné bárki: "Na de mégis hogy lehet elveszteni 99 HP-t könnyű nehézségen, ennyire kemény játék lenne?"

Igazából nagyon könnyű játék a 99Vidas a műfaj más képviselőihez képest. Az imént kérdezett problémát a harcrendszer felsorolt hibái, a mozgási nehézségek okozzák és nem egyszer találkoztam olyan buggal, melynek során eltűntem a pályáról, kilépéskor pedig ugrott minden életpontom.

A 99Vidas-t játszva sokszor inkább egy Street Fighter élmény jut eszünkbe

A 99Vidas-t játszva sokszor inkább egy Street Fighter élmény jut eszünkbe


Nem volt kellemes élmény, napokig rá sem néztem a játékra A másik ilyen kellemetlenség az volt, amikor 99 életet egyszer csak 1-re csökkentette a játék harc közben, azért arra is volt egy reakcióm.

Mindent összevetve hibái ellenére egészen szórakoztató kis játék a 99Vidas. Tekintve a tényt, körülbelül 2 óra végigjátszható (ha már ismerjük minden részletét), irányítási nehézségein sok-sok órát kell majd rágódni, de nem lehetetlen belejönni.

A pályák grafikai stílusa néha egymástól is eltér, voltak pillanatok, ahol az izgalmas és nem várt háttérváltás mosolyogtatott meg. Tulajdonképpen ingyenes játékról van, ezért belepróbálni mindenképp ajánlott, de azért a felsoroltakra számítsatok.

A 99Vidas letöltése itt: Google Play | iOS App Store
6 hozzászólás

fonemaker

1 éve, 11 hónapja és 16 napja

Én még nem próbáltam ki, de sokkal többet vártam az a helyzet.

válasz erre

Chico

1 éve, 11 hónapja és 17 napja

Na gyere a papához, 99 másodperc épp elég lesz. röhögő smiley

válasz erre

peter97

1 éve, 11 hónapja és 17 napja

Egy próbát azért megér nekem.

válasz erre

SamsungFan

1 éve, 11 hónapja és 17 napja

Egynek jó, de csak mert imádom a stílust!

válasz erre

Mordorer

1 éve, 11 hónapja és 17 napja

Én azért lekapom, a bugok ellenére jónak tűnik. mosolygó smiley

válasz erre

Mendez

1 éve, 11 hónapja és 17 napja

Pedig nekem trailer alapján nagyon bejött. szomorú smiley

válasz erre