Mint minden iparágban, úgy a mobiljátékok szcénájában is megfigyelhetünk úgynevezett trendeket, melyek aktuálisan épp hódítanak. Ez nem véletlen, hiszen mint azt tudjuk, ritka az, hogy az ipar diktálja a tempót, és ők alakítsák ki a közönség igényét, sokkal inkább reakció szokott történni - a piac úgy formálódik, ahogyan azt a közönség kénye-kedve kéri. Nem véletlen például, hogy a filmiparon belül annyi remake és folytatás készül - a nézői igények jól mutatják, hogy a már megismert brandekre kíváncsi a nép. De mi a helyzet a mobiljátékokkal? Milyen aktuális trendek vannak jelenleg? Lássuk, hogy szerintünk melyek az utóbbi idők legfontosabbjai!
Hódítanak a konzolos minőségű mobiljátékok
Sokáig úgy élt mindenki fejében a mobiljátékozás varázsa, hogy nagymama kellemesen elszüttöyg a Candy Crush-sával, de úgy különösebben érdemi címek nincsenek a piacon. Jöttek aztán először a hardcore darabok, majd a konkrét konzolos portok, és egy csapásra leesett a közönség álla.
Elég csak olyan alkotásokra gondolni, mint a Call of Duty Mobile, a készülődő Diablo Immortal, a League of Legends: Wild Rift, és megannyira másra. Borzasztó népszerűségnek örvend ez a szegmens, és mint azt például a Call of Duty Mobile sikere is mutatja, bizony igénye van az ilyesmire a közönségnek.
Egyre több a prémium cím
Kétségtelen, hogy a legnagyobb biznisz még mindig abban van, free-to-play alappal piacra dobnak egy mobiljátékot, amit aztán feltöltenek mikrotranzakciókkal. Rengeteg eset bizonyította már, hogy az igazi üzlet ezekben a megoldásokban van, lévén a játékosok többet vásárolnak in-game, mintsem konkrétan játékot.
Manapság azonban egyre többen teszik le a voksukat amellett, hogy egy árcédulát aggatnak a mobiljátékukra, és bevállalják, hogy prémium címként hajítják be a közösbe a művüket. Nyilván ez főként akkor szokott megtörténni, amikor az üzleti oldal vagy maga a játékba fektetett költségvetés ezt megköveteli.
Ma már nem "ciki" mobiljátékozni
Alapvetően károsnak tartjuk azt a mentalitást, amikor valaki lenézi a másik hobbija miatt az embert, így már attól a gondolattól is elhatárolódunk, hogy régebben rendszeres volt, hogy a mobiljátékosokat megszólták azért, mert a telefonjukon játszanak. Mára azonban ez egyértelműen megváltozott.
A már korábban említett hardcore címeknek, a kiadók hozzáállásának, valamint az újabb és újabb technológiák megjelenésének köszönhetően ma már egyáltalán nem "ciki" mobiljátékozni a nagy többség szemében.
Beköszöntött a streaming, a mobiljátékok következő lépcsőfoka
A mobiljátékok esetében nem nagyon van horizonton az a jövőkép, hogy egy friss konzolos megjelenést kapásból natívan futtathassunk mobilon, ellenben a streaming technológia megoldást nyújt eme problémára. Elég csak például az egyik ilyen friss jövevénye, az Xbox-féle xCloudra gondolni.
A streamingnek köszönhetően mindössze egy erős internetkapcsolat segítségével játszhatunk a kis képernyőkön, út közben olyan címekkel, amikről korábban talán álmodni sem mertünk volna. Míg a normális, sima mobiljátékok gőzerővel fejlődnek tovább, addig jó tudni, hogy a streaming itt van, mint B-megoldás.
Egyre több és több a crossover event
Az utolsó pontunk talán ismerős lehet azok számára, akik rendszeres olvasóink. Pont a múlt hét folyamán foglalkoztunk a témával, hogy miért fontos a mobiljátékos világ számára a crossoverezés, és bizony ez is egy aktuális trend.
Bővebben a témáról
ITT olvashattok, azonban ha röviden és tömören kéne megfogalmaznunk a csomagkapcsolás "művészetét", akkor úgy lehetne leírni, hogy óriási népszerűséget és anyagi sikert hozhat két brand háziasítása.
Ezeket szedtük tehát össze, mint aktuális mobiljátékos trendek, azonban ne legyetek restek megosztani velünk a saját meglátásaitokat: szerintetek mik az épp dübörgő jelenségek az iparon belül?