Among Gods játékteszt

2022. augusztus 30.
89.1421
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Az elképesztő ütemben tomboló videojátékos világ egyszerre pozitív és negatív hatással is jár. A jó dolog ebben, hogy a rengeteg játék között bárki rálelhet a kedvencére. A rossz pedig az, hogy exponenciálisan több szemét kerül a piacra, mint például az Atari 2600 konzol idején (1980-as évek eleje).


Ez a mobilos világot kicsit jobban érinti, ugyanis telefonokra, szerény meglátásom szerint, több ganéj érkezik, mint emlékezetes alkotás, de lehet túl sokat töltök az ingyenes szekcióban. Ezen játékok nagy részénél a játékosnak igencsak minimális beleszólása van a történésekbe. Gyakorta csak ajándékokat kell nyitogatnia, és néha "rákényszerül", hogy harc közben egyet-kettőt nyomjon a képernyőre. Az Idle mókákba pedig bele se mennék, oda nem is kell játékos, sok esetben.

Automatikus csata, miközben a játékos automatikusan tud táplálkozni. Csodás.

Automatikus csata, miközben a játékos automatikusan tud táplálkozni. Csodás.


Aztán ott vannak a másolatok, hisz, ha egyszer el lehetett adni egy nyerő formátumot, akkor biztos el lehet még egyszer, nemde? Pontosan, gondolja a sok nagyokos, aztán csodálkoznak, ha játékuk egy év után elmerül a süllyesztőben. Egy olyen alkotással van dolgunk ma, mely ötvözi az előző két paragrafus témáit. Az Among Gods- ról van szó.

A Rage of Destiny, az Eternal Evolution és a Saint Seiya: Legend of Justice mellé kell egy újabb verziója ugyanannak a játékmenetnek, gondolták a készítők, a Century Games Publishing. Korábbi alkotásuk, az Awaken: Chaos Era, egy körökre osztott gyűjtögetős, gondolkodós, szerepjátékos móka, melynek a rendszerén keveset kellett változtatniuk, hogy eljussanak az Among Gods-hoz. Leginkább a külalak változott, mondjuk az eléggé, illetve kikerült a körökre osztott aspektus.

Ugyanolyan fajta hősök közel tartása egymáshoz ugyancsak bónusszal jár.

Ugyanolyan fajta hősök közel tartása egymáshoz ugyancsak bónusszal jár.


Míg ezen előző játékukba a karakterötleteket az Overwatch-ból és a World of Warcraft-ból emeltek készítők, mai tesztünk alanyába a világtörténelemből ismerős egyéneket szuszakoltak bele. Ezen emberkéket lehet gyűjtögetni, fejleszteni és egymásnak ereszteni. Alapvetően nem néz ki rosszul az egész, a hősök egyediek, színesek és némi személyiséggel is mintha rendelkeznének, illetve jópár játékmódot is kapunk ahhoz, hogy ne unjunk bele egyhamar a mókába.

A kampány a legfontosabb az első etapban, ugyanis ennek a segítségével árulja el a játék a különféle mechanikákat, és innen kap a profilunk elsődlegesen tapasztalati pontot, hogy majd szintlépések után elérhetővé váljanak az egyéb lehetőségek. Egy legfeljebb öt fős csapatot irányítunk, kiket egy háromszor hármas mezőn kell elrendeznünk. Az ellenfeles csapat is így áll fel, csak velünk szemben, és harc közben általában a hozzájuk legközelebb eső ellenséget fogják a karakterek gyepálni.

Aki sokat Age of Empires 2-zött, az tudni fogja, kicsoda La Hire. VAgy Jeanne d

Aki sokat Age of Empires 2-zött, az tudni fogja, kicsoda La Hire. VAgy Jeanne d'Arc (a törikönyv meg elmehet a manóba).


Van egy Düh mércéjük is emberkéinknek, mely, ha megtelik, akkor el tudják lőni a speciális képességeiket. A haddelhadd automatikusan történik, a technikák használatát leszámítva, bár azt is rá lehet bízni a mesterséges okosságra, aki minden adandó alkalommal el fogja ezeket a trükköket lőni, mikor azok elérhetővé válnak. Ennek az aktívan hagyása a későbbi pályákon nem biztos, hogy egy okos dolog lesz.

Hőseinket "ládákból" nyitjuk ki, ám gyakran nem karaktereket, hanem karakterszeleteket húzunk ki. Hatvan összegyűjtött darabot lehet egy igazi szereplővé alakítani, ám mivel sok esetben egyet-kettőt kapunk ezekből egy nyitásban, ezért ez nem egy biztos útja a rostánk feltöltésének. Előfordul, persze, hogy egy karakter kerül elő a ládákból, de ez nem esik meg elég gyakran.

A sárkány nevéből ítélve itt is sokat emeltek át a WoW-ból.

A sárkány nevéből ítélve itt is sokat emeltek át a WoW-ból.


Ha több ugyanolyan muksóra teszünk szert, akkor annak a csillagszintjét növelhetjük, ha feláldozzuk a többletet (feltéve, hogy azoknak is ugyanakkora szinten van a csillagmennyiségük). Persze a fejlesztés nem csak ebből áll: lehet a ritkaságukat, a tapasztalati, a csapatkohéziós, illetve kapcsolati szintet is emelni emberkéinknek. Ezen utóbbi teljesen máshogy fest, mint amilyennek hangzik; itt csupán specifikus hősöket kell egy csapatba helyezni, hogy bónuszt kapjanak.

Fejlesztéshez bizony nyersanyagra is szükségünk lesz, úgyhogy kénytelenek leszünk ellátogatni a különféle egyéb játékmódokhoz is, ugyanis a kampány az ötödik fejezetének felénél kifogy a jószívből, és ránehezedik a játékos fejére. Kipróbálhatjuk az Elite verzióját a sztori módnak, mely igazából a barlangos kalandrendszer másolata, ahol mezőket kell felfedeznünk, ellenfeles kuckókat kitakarítanunk, illetve a ládákat összeszednünk.

A mezőfelfedős játékmód a kampány nehezített kiadása.

A mezőfelfedős játékmód a kampány nehezített kiadása.


Az aréna egyértelmű, illetve a specifikus nyersanyagokra fókuszáló pályák is, azonban a toronymászós opció meglepett engem, ugyanis becsempésztek a készítők is egy kis Merge stílust is. A pályák teljesítése, egy idő után, fekete kristályokat eredményez, melyeket egy kohóban, ahol huszonnégy mező van, alapanyagokra tudunk átalakítani.

Ezeket pedig, ha megegyeznek egymással, össze tudjuk fuzionálni, fegyvereket és páncélokat létrehozva így. Ahogyan haladunk pályáról pályára, úgy válnak elérhetővé a ritkább eszközopciók is. Nem egy forradalmian új ötlet, de jól esett látni némi fantáziát is az egyértelműen koppintott játékmenetbe.

Doboznyitáskor gyakorta fogunk hős-szeletekkel találkozni. Sajna.

Doboznyitáskor gyakorta fogunk hős-szeletekkel találkozni. Sajna.


Természetesen rengeteg jutalom vár a játékosokra. Szinte mindenért hozzánk vág egy kincsesládát a játék, amit nem bántam, mivel eléggé híján voltam a fejlesztési anyagoknak; nem könnyű egyszerre öt mukit szinten tartani. A prezentáció kellemes, tartalom is van, nem is kevés, és bár mellanimációt csupán egyszer láttam, Jeanne d'Arc-on (hogy miért pont nála, jó kérdés), a karakterek esztétikusak, egyediek és látványosak. Kivéve a B kategóriás nevenincs hősöket.

Nagy kérdés, persze, hogy játszani, vagy nem játszani, hisz attól még, hogy relatíve szórakoztató, mégis miben különbözik az Among Gods többi, hasonszőrű mókátol, hogy inkább ezt válassza a játékos? Az igazat megvallva, végső soron a grafika, a nagyon király átvezető animációk és a karakterek azok, melyek meggyőző erővel bírnak. A játékmenet, sajnos, nem tud semmi igazán egyedit felmutatni. Ettől függetlenül nekem tetszett, de az én véleményemet már sokszor hasonlították egy szellentéshez...

Az Among Gods letöltése itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Bencus86

2 éve, 7 hónapja és 2 napja

Nem rossz ez, nagyon rá lehet kattanni. mosolygó smiley

válasz erre

SamsungFan

2 éve, 7 hónapja és 3 napja

Nekem nem gond amikor jó játékból mixelnek össze újakat. mosolygó smiley Ez is bejön, nagyon is.

válasz erre

peter97

2 éve, 7 hónapja és 3 napja

Bele is vetem magam, nem is értem hogy hagyhattam ki eddig. meglepett smiley

válasz erre

fonemaker

2 éve, 7 hónapja és 3 napja

Nem tűnik rossznak!

válasz erre