Aotu World játékteszt

2021. július 22.
121.2770
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Újabb nap, újabb gatcha típusú JRPG. Garga bácsi, kérlek mondd el nekünk, ez miben különbözik a többitől? Miért tenyereljünk a lassan sokmilliósra duzzadó zsáner eme képviselőjére, más helyett? Nos amellett, hogy mai tesztünk alanyában a karakterek gyurma-animés stílusban vannak megalkotva, a játék fulladásig van töltve tartalommal, melynek nagy részére alapvetően semmi szükség sem volt, ám mégis az alkotás javára vállt.
 


Ez persze a játékosnak csak azután esik le, miután sikerült egy huzamosabb időt beletennie az Aotu World-be (érdekesség: ezt a címet legalább ötször próbáltam beírni a Google Play áruházába, és ugyanennyiszer töltöttem majdnem egy Auto World nevezetű förtelmet le). Egy tipikus, szereplőgyűjtögetős szerepjátékkal van dolgunk, zenés környezetbe csomagolva, azonban rengeteg más játékfajtát is beleszuszakoltak ide, ami egy roppant okos húzás volt a készítők részéről, hisz, mint ahogy fent említettem, függetlenek a sztoritól, azonban exponenciálisan meg tudják növelni a játékidőt.

Ráadásul, ha mindegyikhez kötnek jutalmakat, akkor a játékos gyakorta el fog szakadni a szóló kampánytól, hogy kipróbálja ezeket az árkád típusú minijátékokat, és felküzdje magát a ranglista egy minél magasabb pontjára. Van itt ritmusjáték, fura tetris típusú alkotás (melynek a szabályai kissé zavarosak), Reversi klón, illetve fejtörőkkel is fogunk találkozni. Ezen utóbbiak aktívan használják a játék karaktereit, míg az előbbiek csupán a nehézségi szintet jelzik velük.

A bolondok, és Gargaméta kedvéért fénylő csillagok jelzik a pálya méretét.

A bolondok, és Gargaméta kedvéért fénylő csillagok jelzik a pálya méretét.


Ezek a játékok jöhetnek és mehetnek is a szezontól függően, ugyanis, ha mindez nem lenne már elég, rengeteg különféle időszakos eseménnyel tartják a készítők fogva a játékosok figyelmét, ha az véletlenül lankadni merészelni. A teszt során a híres, neves virtuális anime sztár, Hatsune Miku, nevével és dalaival ellátott kihívássorozat volt elérhető, mely folyamán nem csak a hölgyeményt, de más virtuális muzsikusok avatárjait is meg lehetett szerezni irányítható szereplőként.

Azonban ha a főjátékfajtát nézzük, akkor túl sok bonyodalomba nem fogunk keveredni, legalábbis első ránézésre. Egy misszióra egy adott számú karaktert vihetünk el, kiket egy négyzethálós pályán irányítunk harc közben, illetve látható kerettől mentesen, mikor kalandozunk. Ezen utóbbi közben ládákat találhatunk és ellenséges csapatokba ütközhetünk, míg a célt keressük. Harc során nem kerülünk új pályára, hanem a kalandozós térkép szelete, melyen tartózkodtunk az összecsapás megkezdte előtt, egy négyzethálót kap, így megőrizve mindenkinek az eredeti pozícióját.

Ahaaaa értem. Tetris. Ja, hogy ez csupán a fejlesztési ablak? Hát jó...

Ahaaaa értem. Tetris. Ja, hogy ez csupán a fejlesztési ablak? Hát jó...


Ilyen dinamikus megoldással nem gyakran találkozni hasonszőrű játékoknál, ezért jár a keksz a fejlesztőknek. Körökre van osztva egy csata, és legtöbb esetben embereink a kezdeményezők. A rendszer mutatja, hogy merre mehetünk karaktereinkkel, és azt is, hogy a különféle mezőkre lépés milyen cselekedetet fog belőlük kiváltani. Ha ellenfél mellé lépnek, akkor támadni fognak (piros, kardos szimbólum), ha egy kockát mozognak horizontálisan, vagy vertikálisan, nem ellenfél mellé érkezve így (zöld mező), akkor védekező állást vesznek fel, a lila, karikás mezőknél pedig speciális támadásukat fogják használni.

Minden egyes csapattagunk úgynevezett Metát gyűjt köre elején, egyet fejenként. Ebből a villámjelből maximum húsz lehet, és ezeket használva tudnak soron kívül egyedi különleges képességeket használni. A soron kívül annyit tesz, hogy egy ilyen képesség ellövése után nem ér véget az emberke köre, hanem normálisan tud még cselekedni utána. Ezek a technikák rendkívül erősek tudnak lenni, és igencsak triviális nehézségűvé varázsolják a a kampány első pár világát. Bár esetemben az is segített, hogy a négy vihető szereplőből három S osztályú volt.

PvP során nem mindig lesz az összes emberünk aktív.

PvP során nem mindig lesz az összes emberünk aktív.


Ez abból fakadt, hogy meglepően sok lehetőségem volt karaktereket nyitogatni a különféle "ládafajtákból". Természetesen rengeteg, már meglévő emberkét is kaptam, azonban ezek nem számítanak üres nyitásoknak, ugyanis egy szereplő rangját így tudjuk fejleszteni. Ha olyan szereplőt nyitunk, ki már megvan, akkor helyette egy névre szóló "token"-t kapunk, melyből ha elehet szedünk össze, akkor meg lehet emelni a szóban forgó karakter rangját akár SSS-re, ami, értelemszerűen, nem csak szín, hanem számbeli extrákat is ad emberünknek.

Azonban, jó gatcha szokásokhoz híven, ebben a játékban is elszálltak a fejlesztők a fejlesztési opciókkal. Rangnövelés mellett érdekes geometriai alakzatokat is aggathatunk a versenyzőkre, csillagporral is erősíthetjük őket ("Common Stardust"), tárgyakat is adhatunk nekik, illetve ajándékokkal is megnövelhetjük főszereplőnk és a célpont karakter közötti kapcsolatot, mely ugyancsak növeli a szóban forgó emberke értékeit, a különféle kiegészítő információk és jutalmak mellett.

Néha lesznek felvehető extrák is egy csatamezőn (kritikus esélyt növelő nyunyóka, vagy akna)

Néha lesznek felvehető extrák is egy csatamezőn (kritikus esélyt növelő nyunyóka, vagy akna)


A millió szóló játékmód mellett PvP-re is van lehetőségünk, bár mindkét ilyen lehetőségnél nyolctagú csapatok ütköznek meg egymással különféle szabályok mellett. Nem rosszak, ráadásul sokkal macerásabbak az egyjátékos pályáknál, ugyanis gondolkodásra vagyunk kényszerítve, ami, mint tudjuk, Gargácskának a legfőbb ellensége. Szerencsére nem fogunk egyhamar kifogyni a kampány nyújtotta örömökből sem, ugyanis a különféle fejezeteket hősi módban is végigcsinálhatjuk, vannak nyersanyag-gyűjtögető, végtelenségig ismételhető pályák, extra kihívással kecsegtető szintek, és egyedül az energiából való kifogyás fog pontot tenni az aznapi játékmaratonunknak.

A grafikai megvalósítás szép, bár a gyurmás-anime-chibi karakterek kissé ijesztőnek hatottak számomra. A zene ugyancsak megfelelő, rengeteg a tartalom, még annál is több jutalommal, és még lengén öltözött lányok sincsenek, hogy fogva tartsák a figyelmünk. Csupán egy-két esemény nehézségi szintjét rontották el a programozók, melyek majdhogynem lehetetlenné változtatták az adott kihívást, de nem nagy probléma, hisz ezeket szempillantás alatt javítani lehet, és meg csak nem is kötelezőek. Úgyhogy én mennék is vissza, hátha sikerül Hatsune-chan-t összegyűjteni augusztus 10-e előtt; mert az életem nem elég szomorú már így is.

Az Aotu World letöltése itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

zsenikém

4 éve, 2 hónapja és 13 napja

Nagyon ****nak tűnik teszt alapján, éppen annyira hogy ki akarjam próbálni... röhögő smiley

válasz erre

Ronalddo

4 éve, 2 hónapja és 14 napja

Kár érte.

válasz erre

Bencus86

4 éve, 2 hónapja és 14 napja

De furán néz ki! meglepett smiley Mindegy, kipróbálom. röhögő smiley

válasz erre

fonemaker

4 éve, 2 hónapja és 14 napja

Majd bebalanszolják..

válasz erre

peter97

4 éve, 2 hónapja és 15 napja

Ez nem lesz a kedvencem.

válasz erre