Elkezdve kalandunkat az Avatar világában az első, amivel dolgunk lesz az egy, a történet közepébe vágó Tutorial szekció. Az alapoktól kezdve ismerteti meg velünk a játék a körökre osztott RPG műfajának minden szükséges elemét, a továbbiakat pedig a későbbiekben fogjuk tudni megtanulni, megtapasztalni.
A bevezető után megindul a játék története és a zsánertől megszokott módon hol párbeszédek, hol pedig kifejezetten magas minőségű átvezető animációk formájában fogjuk tudni követni az eseményeket.
Az Avatar Generations alapvetően egy, a szokásos értelemben vett RPG-kaland játék próbál lenni, de mint minden játék esetében, hibák itt is akadnak. Fontos azonban (mielőtt bárki megijedne), hogy ezek a hibák nem feltétlen a harcok közvetlen menetét érintik, de arra is egészen nagy hatással vannak.
A műfaj sajátosságának egyszerű mivolta miatt elegendő, ha ismerjük karaktereink képességeit, ellenfeleink gyengeségeit és megfelelő ütemben igyekszünk fejlődni. Világtérképen kapjuk meg a felfedezésre váró területeket, melyek haladásunk alapján régiókra vannak osztva. Ha eggyel végeztünk, természetesen oda bármikor visszatérhetünk. Egy régió "utakra" van tagolva, az utakon találhatóak különböző jelzések, amolyan színes gombok.
Ezt a dolgot azonban nem úgy kell elképzelni, mintha szabadon mászkálhatnánk a játék világában. Ezek 2D-s, felülről látható térképrészletek, ahol a képernyő bökésével irányíthatjuk karaktereinket. Itt vannak ezek a "gombok", melyek jelzik, hogy milyen interakciót kell végrehajtanunk.
Ezek lehetnek párbeszédek, továbbhaladás avagy csata. A csaták menete egyszerű séma alapján épül fel, alapvetően pedig 3 fő karakter érhető el hőseink közül - később ez a szám növekedni fog. Minden hősnek van egy gyenge és egy erős támadása, ezeken kívül pedig még egy Combo is.
Az alapfelállás, hogy mi támadunk akár négy karakterünkkel egyet és, ha ez megtörtént az ellenfél következik. A gyenge támadások bármelyik körben kijátszhatóak. Az erős támadások általában egy körben egyszer játszhatóak ki és több ellenfélre is kihatnak. Ezen támadások visszatöltődésére azonban néha 3-4 karakter támadására kell várni, mindezt csapatunkra értve.
A Combo egy igen érdekes dolog, megvannak a hibái és az előnyei egyaránt. Előnyként mindenképpen számottevő, hogy mivel egy ember képességeként egyszerre támad mindenki, így még marad kettő karakter, akivel támadni tudunk. Másfelől iszonyatos sebzést visz be a néha felbukkanó főellenfeleknek, akik általában egyedül állnak ki ellenünk.
Hatalmas hátrány, hogy Combo-t egyszerű ellenfélre használni vétek, mert ha a delikvens időközben elpatkol, akkor nem szakad meg a művelet, semmire lesz elhasználva. Amellett, hogy a harcrendszer nem valami bonyolult, gyönyörű animációk teszik élvezhetővé az összecsapásokat. Az idomárok gyenge és erős támadásait a dinamikusan követi a kamerakép, hiába nem változik maga a nézet, egyszerűen zseniális kivitelezés.
Ha mindenképp van hibája a játéknak, akkor az a fejlődési rendszerrel és a haladással van. Előbbi esetében a teljesített szinteken mindenféle tekercsdarabokat tudunk összeszedni, a menüben pedig ezeket felaggathatjuk karakterünkre fejlesztésként.
Egy skálán tudjuk állítani a fejlődés mértékét és nyilván haladástól függően van egy maximálisan elérhető szint, mely újabb és újabb régiók felfedezésével és pályák teljesítésével növekszik. A rendszer hibája, hogy nem mindig lehet fejleszteni ezeket a tekercseket, hiába van meg minden alapanyagunk hozzá.
A haladási rendszer egyik hibája, hogy alkalomadtán nagyon be tud bugolni. Egyszerűen képtelenség emiatt továbbhaladni, mert nem egy esetben volt olyanra példa, hogy a megtett haladásomat egy korábbi szinttől kellett újrakezdenem. Mint említettem, direktben nem közlekedünk a játéktéren, ezt kis figurák teszik meg.
Na most, ezekből a figurákból minden újabb régióban egy csapatot kell összeállítanunk, mert ugye ők csak akkor tudnak haladni. Néha ez is bebugol és hiába van meg a szükséges karakter és annak képessége, nem hajlandó anélkül működni a dolog.
Az utolsó, egészen zavaró hiba, az az időrendszer. Mint említettem utazunk a régiókon belüli gombok között, ez pedig néhol 15-20 perces, valós idejű várakozást is felemészthet, ez pedig igencsak zavaró - de itt kell leszögeznünk, hogy a játékot megjelenés előtt teszteltük, a végső verzióban ezek lehet hogy már jelen sincsenek.
Összességében, az Avatar Generations egy zseniális RPG, annak minden kellemes aspektusával. Mindenképpen ajánlom azoknak, akik most terveznek ismerkedni ezzel a műfajjal, mert nekik ez biztosan remek nyitás lesz.
Egyvalamit nem szabad azonban várni a játéktól, mégpedig hogy útmutató lesz az alapműként szolgáló Avatar: Aang legendája című animációs sorozat minden szegletéhez, mert ezt nem sikerült összehozni, de hisz nem is ez volt a cél.
Tesztünk írásának idején még régiózáras a játék, ami elméletileg órákon belül megszűnik.
Az Avatar Generations letöltése itt: Google Play | iOS App Store