A fejlesztéssel megbízott Industrial Toys csapata láthatóan egészen sok mindent változtatott meg a játékon az elmúlt egy év alatt. Az Alpha tesztek bár szinte csak technikai oldalról teszteltetik a játékot (némi játékmenetbeli és grafikai elem mellett), bizakodva tekintettem akkor a jövőbe, annak ellenére, hogy sem kapcsolati, sem semmilyen más szempontból nem volt a legélesebb kés a fiókban az akkori eredmény.
Az irányítás, a fegyverharc, a hitbox, a fedezékrendszer, egyszóval minden borzasztó állapotban volt, fárasztó volt játszani a játékkal nekem akkoriban. Mindezzel ellentétben a mostani bétateszt teljesen új megvilágításba helyezte a játékot, de még így is sok minden maradt fárasztó.
A játék belépéskor egy egészen élvezetes átvezetővel kezd, felvezetve az eseményeket, egyben a Tutorial is ezzel indul. Ebben a részben idegesítő volt, hogy automatikus lövéssel kell boldogulnunk. Nem tudom kinek az ötlete volt ez, de féltem, hogy kikapcsolni sem lehet majd. Félelmeim rögtön eltűntek, amikor lehetőségem volt loadout-ot összepakolni, egy beállítással kikapcsolhatóvá vált az értelmetlen funkció.
A játék ezúttal nem csak egy területfoglalós játékmódot kínált, hanem már többfélét, ráadásul több térképen. A pályák változatosan felépítettek, többféle időjárás uralkodik rajtuk és formájukat tekintve is mások.
Survey 6:
A Survey 6 egy játékmód-specifikus pálya volt (Rush vagy Warpath mode). Hosszirányba elnyújtott, jeges területén feladatunk az ellenséges csapata területeinek lerohanása, de egy állóháborús helyzethez hasonlóan az előretöréshez nagy szerencse kell.
Nem mernék megesküdni, hogy ellenfeleink csak és kizárólag hús-vér emberek voltak, de hatalmas kihívás itt nyerni. Mesterlövész puskámat kioldva már több esélyem volt, de még így is sokszor csapatokba verődve támadtak rám akár a szembeni tetőről rakétavetőkkel, akár hátulról simán megalázás miatt.
Grand Bazaar:
A Grand Bazaar nevű négszög alapú, nyitottabb pálya volt a legrosszabb (ezt már az Alpha-ban is utáltam). Minden játékmódra alkamas terület ez alapvetően, de nem ezt éreztem. Az ellenfelekre nagyon nehéz meglepetésszerűen támadni, a pálya egy nagy részét elfoglaló híd pedig mindezt csak nehezíti. Pillanatok alatt mögénk lopózva és minket bekerítve tudnak támadni.
Noshahr Canals:
A Noshahr Canals már egy picit összetettebb pálya több akadállyal és elrejtőzési lehetőséggel, a legideálisabb terület talán háborús övezetnek. A pályán bokrok, sziklák, fák és elhagyatott épületek sokasága áll, ide is vannak elrejtve a Conquest mode elfoglalni való pontjai.
A fegyverarzenál ismét változatos, 6-féle fegyvertípust, 4 különböző kasztra oszthatunk szét, mindegyikben 3 különböző módon. Rendelkezésünkre állnak az Assault ("támadó"), Engineer ("mérnök"), Recon ("felderítő") és Support ("segítő") kasztok, azonban közel sem éri meg mindegyikkel játszani, természetesen játékstílus függvénye.
Jómagam mindegyikben kipróbáltam magamat, nekem az Engineer tetszett a legjobban, hiszen átmenetileg bármelyik kasztú társnak be lehet vele segíteni. Fontos, hogy kaszt függvénye, mik lehetnek másodlagos fegyvereink. Emiatt például akármikor nem lehet rakétavetőnk, vagy akármilyen gránátunk. Nyilván, ha bármelyik kaszt nem tetszene, meccsben bekövetkező halálunkkor szabadon válthatunk.
A legnagyobb probléma játékkal a csapattársaink teljes hasznavehetetlensége. Annyira nem jók semmire, hogy én ilyet még nem nagyon tapasztaltam. Többnyire egyhelyben állnak csapatunk területének védekezése helyett, rohangálnak a pályán vagy meg sem indulnak. Van egy játékmód, ami 16v16-ra épül, na ez rosszabb esetben körülbelül 16v1-gyel (jobb esetben 16v10-zel) ér fel.
A másik gond a katonai járművek vezethetetlensége. Már az Alpha-ban sem volt kellemes élmény, de itt egyszerűen lehetetlen, erre pedig rátesz egy lapáttal a technikai rendszer és azok szaggatásai, a szerverlaggok és egyebek. Láttam az ellenfél csapat egyik tagját (sőt még a csapattársamat is) tankban driftelgetni, de én csak azért sem tudtam beleülni. A fegyverharccal vannak még javítandó gondok.
Kezelhetőségét tekintve érezhetően könnyebb célozni, letartani is könnyebb ("recoil"), ellenfeleket eltalálni is. Ezek ellenére is viszont kínszenvedés néha lövöldözni, volt hogy inkább késsel rohangáltam, mert élveztem, hogy egy vágás bárkit azonnal kinyír. Nagyon örültem, mikor megszereztem a rakétavetőt, gondoltam végre majd nyeri fogok, viszont nagyon keveset sebzett bárhol is találtam el bármit. Sokkal produktívabb volt gránátokkal tankokat dobálni,mert úgy előbb hajtottak el, de miért is? Mert megijedt egy katonától...?
A fegyverhangokkal pedig az a gond, hogy egyszerűen néha nincsenek. Iszonyú jó a hangok dinamikája, az igazi háborús játékok hangulatát nagyon megadja, de amikor messzebb kerülünk az ellenfelektől, akkor elhallgat. Néha azért lövöldöztem, mert megijedtem, hogy valami lett a hanggal, esetleg a készülékemmel.
Bár ez nem tűnik zavarónak, na de amikor hátulról támadtak és nem hallottam meg, az több volt, mint idegesítő. Végül pedig a grafika, ahol bár mérföldnyi javulás történt, még így sem az igazi. Sokkal inkább az optimalizáltsággal van gond, sem mint magával a megrajzolással. Távoli elemeket így sem látni, mellkasig érő tereptárgyak mögött néha éppenhogy látszódik ellenfeleink eltalálandó feje. Emellett például a létrán közlekedés valami borzalmas.
Én, aki nagy taktikából mesterlövész puskával lövöldöztem, a létramászás animáció miatt szinte senkit sem tudtam lelőni. Egyik pillanatban még fent állnak a létra tetején, egy pillanatig rajta vannak (vagyis "másznak", csak ez nem látszik) és hirtelen lekerülnek.
Mindent összevetve rengeteg jó pillanatot okozott a Beta, örömmel játszottam vele mindig, de azért még nagyon sok mindenen kell javítani ahhoz, ha a legjobb csapatalapú shooterek közé akar kerülni a Battlefield Mobile. A felsorolt hibákkal és tapasztalatokkal ellentétben erre van is esélye, de az nem ebben a pillanatban van.