A kezdetben az értelmes játék számomra úgy festett, hogy volt eleje és vége, némi kalanddal a kettő között. A pontgyűjtögetős, végtelen mókákat, mint a Pac-Man-t, vagy a Space Invaders-t messziről elkerültem, és inkább a Prince of Persia, illetve a Prehistorik féle alkotások vonzottak. Aztán belefutottam a Heroes 3-ba, a Warcraft 3-ba, és az Age of Empires 2-be. Ezeknél volt kampány, de a végtelenségig ismételhető szóló és multis lehetőség is. Kitágult kicsit a világ.
Ezek után pedig jött a World of Warcraft, majd a League of Legens... és néhány ezer órát beleöltem mindkettőbe. Szomorú. Viszont ezek révén a közösség is nagy hangsúlyt kapott egy játék élvezhetőségi fokát tekintve. Újra mutálódott az értelmetlen játék fogalma, a végső formáját pedig akkor érte el, miután belevetettem magam a mobiljátékokba. Ez a szofisztikált szó mára olyannyira elkorcsosult a fejemben, hogy tulajdonképpen az a játék értelmetlen nekem, ami helyettem játszik, ám, mikor én is szeretnék valamit csinálni, akkor nem viszi túlzásba a magyarázást.
Szerencsémre mai tesztünk alanya pontosan egy ilyen program, melynek neve: Berserker Online. Egy "Idle" mókáról van szó, lévén, hogy az akció része a játéknak automatikusan történik. Mi egy karaktert irányítunk... vagyis inkább van egy emberkénk, aki ide-oda szaladgál egy adott területen, és nekimegy minden ellenséges létezőnek. Mindeközben tapasztalati pontot, aranyat és tárgyakat kap, melyeket elhasználhatunk a fejlesztésére.
Ez az egyetlen igazán érdekes dolog, amit itt csinálhatunk: a fejlesztés (erről majd lejjebb). Továbbá azt is eldönthetjük, hogy melyik területen randalírozzon emberkénk, melyet egy térképről tudunk kiválasztani; feltéve, ha rábukkanunk. A kép jobb alsó részén találhatóak a karakterünk aktív képességei. Ezek felett pedig a tárgyak, amiket használhat harc során. Ezek legelsője egy pergamentekercs, melyre rányomva feljön a térkép; kár, hogy ezt nekem más játékosok mondták el.
Sebaj, ez az egyetlen igazán titokzatos része a mókának, a baj viszont ott van, hogy a tartalom nagyrésze le van zárva, ameddig rangot nem lép karakterünk. Ezt pedig úgy tudja elkövetni, ha megtalálja a térképet és elnavigál a megfelelő próbaterületre. Ha elértük a szükséges erőszintet, akkor le tudjuk gyűrni az itt randalírozó főellenséget. Ranglépéssel a későbbi pályákon kívül a különféle játékmódokhoz is hozzá lehet férni.
Nem mintha olyan nagyon izgalmasak lennének ezen utóbbiak: az időlimites szinteken specifikus anyagokat lehet gyűjtögetni (arany, XP, fejlesztő kövek), ám csupán egy percig van lehetőségünk gyűjtögetni, a World Boss pályák pedig magukért beszélnek. Bár azt belátom, hogy elég sok terület vár a játékosra; mindegyik egy erőminimummal ellátva mutatja, hogy milyen szinten érdemes ellátogatni oda. Mondjuk a jó képességeket alkalmazó játékosok nagyszerűen ellesznek kevesebb erővel is.
Az igazán interaktív, és érdekesnek is mondható része ennek a mókának, mint ahogy fent már említettem, a fejlesztés. Aranyért bármikor növelhetjük emberkénk értékeit, illetve gyémánt költésével vehetünk a boltból tárgyakat és kiegészítőket, melyeket ráaggathatunk szerencsétlenre. Az alacsonyabb szintű eszközöket fuzionálhatjuk jobbat létrehozva így, és kék kövek költésével emelhetjük a tárgyak értékeit is. Ezeken kívül relikviákat és egyszer használatos bónuszokat is vehetünk. Az előbbiekből bármennyit magunkra tehetünk, az utóbbiak pedig csupán egy ideig fejtik ki a hatásukat.
Képességből két fajtánk lehet: aktív és passzív. Tárgyak elköltésével lehet beszerezni és a maximális szintjét kitolni egy képességnek, a szintezért pedig a fent említett fejlesztő kövekkel kell megoldani. Passzív adottságból bármennyink lehet, ám aktív technikából csak egy adott mennyiség figyelhet a gyorshasználati részen. Szerencsére mindegyiket meg lehet tenni automatikussá, így a rendszer azonnal ellövi őket, amint véget ér a várakozási idő ("Cooldown").
A játék mérföldkövek elérése után vág hozzánk gyémántokat, ráadásul ilyenekből vannak ismétlődők is, úgyhogy, ha magára hagyjuk telefonunkat, miközben megy a harc, és nem dobjuk le a "tálcára" a játékot, akkor megy magától a gyűjtögetés. Mikor pedig kiérdemlünk magunknak egy kis szünetet munka közben, akkor el tudjuk költeni a felgyülemlett értékeket, átpakolhatjuk jómadarunkat egy magasabb pályára, és... hát előbb-utóbb el fogunk jutni a játék végére.
Kár, hogy igazából nincs megnyerő sztori, megfogó játékmenet, hogy érdekessé tegye a procedúrát. Ráadásul még a prezentáció is eléggé feledhető. Túl sok közösségi interakció sincs, illetve hab a tortán, hogy a chat-felületen tíz betűnél többet nem lehet egyszerre beírni (eléggé durva), úgyhogy ez a része sem tartja fogva a játékost, ha a tartalom kimerülne. Igazából semmi sincs itt, ami érdekes lenne. Mint a klasszikus címeknek, itt is van eleje és vége is a mókának, de ha a haladást félvállról, némi nyomkodással el lehet érni, akkor ne lepődjenek meg a készítők, ha a pár nyomás után "tévedésből" törlődik a játék.
A Berserker Online letöltése (saját felelősségre) itt: Google Play | iOS App Store