A Black Beacon egy történetközpontú RPG, ahol a mítoszok és a valóság határvonalán kalandozunk. A világot fenyegető, újjáéledő anomáliák nyomába eredünk, miközben karaktervezérelt narratívákon keresztül tárjuk fel a mélyen eltemetett igazságokat. A stratégiai harcrendszer és a karakterek egyedi fejlesztései lehetőséget adnak arra, hogy mi magunk alakítsuk a történetet és erősítsük a társainkkal való kötelékeket. Nézzük meg eddig milyen a bétateszt alapján a játék!
A világépítés és a történetvezérelt megközelítés ígéretes, viszont kisebb technikai hibák egyelőre akadályozzák még az élményt. A bétateszt alatt az irányítás még nem tűnt tökéletesnek, sokszor előfordult, hogy a mozgás és körülnézés egyidejű használata nem megfelelően működött, ami megnehezítette a harcot.
A Black Beacon egyértelműen a történetmesélésre helyezi a hangsúlyt, de ez a fókusz nem fog mindenkinek tetszeni. Az átvezető jelenetek száma kifejezetten magas, ami kezdetben segít elmélyülni a világban, de egy idő után már soknak éreztem. A hosszú párbeszédek és a narratív szakaszok visszafogják a tempót, és kevésbé hagynak teret a játékmenet kibontakozásának.
Párbeszédekből nem lesz hiányunk
Első játszásra ígéretesnek tűnik a játék, amely nem csupán egy újabb RPG, hanem az ígéretek szerint egy olyan alkotás, amely a múlt és a jelen történeteit fűzi össze egy vizuálisan lenyűgöző és akciódús világban. A látványvilág valóban szép, de ezt főként az átvezető videókban tapasztaltam, harc közben kevésbé volt magával ragadó a világ.
A játékmenet szempontjából a Black Beacon sok hasonlóságot mutat más hack and slash alapú játékokkal, mint például a Diablo. A harc dinamikus és látványos, de a pörgős akció sokszor monotonitásba fullad. Amennyiben képes lesz valódi kihívásokat és változatosságot nyújtani, akkor a látványos megvalósítás mellett a játékmenet is erős pontjává válhat, viszont egyelőre az ellenfeleket nem találtam érdekesnek, és könnyedén legyőzhetjük őket.
A Black Beacon harcai során mindig két hőssel indulunk csatába, és lehetőségünk van közöttük váltani a harc közben. Ez a mechanika lehetővé teszi, hogy taktikusan kihasználjuk mindkét karakter egyedi képességeit és stílusát. A hőseink változatos képességekkel rendelkeznek, viszont az ellenfelekről nem mondható el ugyanez, így a játék elején minden küzdelmünk győzelemmel fog végződni.
A fejlesztés egyelőre kicsit felesleges
Hőseink fejlesztése rendkívül részletesen kidolgozottak. Nemcsak a képességeiket növelhetjük, hanem különleges fegyverekkel és egyedi kosztümökkel is testreszabhatjuk őket. Bár túl sok időt nem fordítottam a karaktereim fejlesztésére, mert alapvetően nem volt nagy kihívás a bétateszt során a harc.
A Black Beacon elsősorban azok számára lehet igazán vonzó, akik rajonganak az animék világáért, hiszen erősen inspirálta az anime-stílusú látványvilág és a karakterdizájn. A történet és a vizuális elemek is ezt idézik, így az animék szerelmesei garantáltan otthonosan érezhetik magukat ebben a világban.
Ugyanakkor a Diablo-rajongók is találhatnak benne izgalmas elemeket, hiszen a játék egy akciódús RPG, amely épít a hack and slash mechanikákra és a gyors, pörgős harcokra, így a műfaj kedvelőinek is megérhet egy próbát.
Kicsit még monoton a harc
A fejlesztők nagy ígéretekkel vágtak bele a projektbe, és bár a béta alapján akad még csiszolnivaló, a játék világa már most is képes magával ragadni. A rövid tesztidőszak során is érződött, hogy komoly potenciál rejlik benne, ha a visszajelzésekre odafigyelnek.
Akár az izgalmas harcok, akár a részletes világépítés vonz valakit, a bétateszt jó alapot adott arra, hogy eldöntsük, érdemes-e várni a teljes megjelenést. Az pedig biztos, hogy az anime és RPG rajongók számára kihagyhatatlan élmény lehet, ha a készítők minden elemét sikeresen kidolgozzák. A bétateszt január 17-ig elérhető, viszont a pontos megjelenési dátum még nem ismert.
A Black Beacon előregisztrációja itt: Google Play | iOS TestFlight.