Még az előzetesben boncolgatott CarX Street bemutatása előtt szeretném le kel szögeznünk, hogy mi valóban nyílt bétaként kezeltük a játékot a teszteléssel töltött idő alatt, emiatt pedig az említett dolgokkal nagy mértékben voltunk elnézők, hiszen ez még korántsem a végeleges verzió. Most, hogy ezen a kis magyarázaton túlestünk, megpróbáljuk minél jobban közvetíteni tapasztalatainkat, élményeinket.
A Google Play-t böngészve akadtam rá a "Letöltés" gombra és gyermeki lelkesedéssel, extázisban nyomtam a virtuális gombra. 1,5GB-tal később némi update után egy hihetetlenül hangulatos és látványos versenyben ismerhetjük meg a játék alapvető irányítását. A hangulat fokozása érdekében nem semmi járgányt kapunk ehhez, de ennek a mókának hamar vége szakadt, amikor is a kezdetben nálunk levő 50 ezer dollárból kell saját autót vennünk.
Sok tekintetben konzol minőséget kapunk
Mint ahogy az lenni szokott, kezdő járgányunk sem nem szép, se nem gyors, de legalább van. Kezdetben kapunk egy "házat" (Home), ahová szó szerint bemenni nem tudunk, ide fogunk tudni mindig visszatérni, mikor befejeznénk a játékot. Kezdéskor azonnal elérhetővé válik a várostérkép, annak szinte minden szegletével, kivéve pár körzetet, melyek majd később fognak megnyílni. Ebben a nyílt világban szabadon autózhatunk, driftelhetünk, kedvünkre rohanhatunk bele a forgalomba és természetesen versenyezhetünk is.
Megnyerni kívánt versenyeink egészen változatosra sikeredtek: van itt olyan, ahol csupán a kijelölt távot kell megadott ütközés nélkül teljesíteni, ahol minél többet kell driftelni és természetesen olyan is, ahol legalább három másik jármű ellen kell körversenyt nyernünk. Az első típus (kijelölt táv) esetében egy városnézésre alkalmas versenyféleséghez van szerencsénk, eközben ugyanis tényleg csak arra kell figyelnünk, hogy ne ütközzünk senkivel. Ez pedig néhol pont annyira egyszerű, hogy bőven lesz időnk nézelődni.
A driftelés a CarX Street-ben is ugyanolyan mint máshol
A második típus (drift) felfogható sima kis versenyezgetésnek, ám igazán csak a harmadik (körverseny) mód fog szerintem mindenkit megizzasztani. Az alapvetően nem gyors autónkra köröket verő sportkocsik ellen kell nyernünk, ami aztán tényleg nagy kihívás lesz. Arról nem beszélve, hogy lehetünk mi itt akár másodikak, akár harmadikak, csak az első hely után fogunk tapasztalti pontokat (XP) kapni, addig el sem fog tűnni a térképről a verseny ikonja. De ez az XP gyűjtögetési rendszer igaz a kijelölt távos versenyekre, ha ütközünk, akkor ugyan vége lesz a versenynek, de semmit sem fogunk kapni érte.
A játék egészen ügyesen használja ki azt, hogy nyílt világban helyezi el a játékost. Ennek leginkább szembetűnő játékmechanikája, hogy ha A és B pont között akarunk gyorsutazással, ezáltal időt nyerve eljutni oda, akkor ezt hatalmas pénzösszegért tudjuk csak megtenni. Tekintve, hogy eleinte amúgy sem kapunk sok pénz, sem XP-t jó lesz vigyázni a vagyonnal, mert virtuális valutánk több helyzetben is hasznos lesz. Arról, hogy autót lehet belőle venni, az evidens, ahogy az is, hogy ez bizony nem lesz könnyű feladat.
Puritán műszerfal - de lehet hogy csak ezen a beállításon
De emellett - ahogy rendesen - tankolnunk is kell, mert benzin nélkül nem tudunk menni. A benzin bár töltődik, amíg saját házunkban, éppen játékmentes időnk közben pihengetünk, de nem valami erős mértékben - a tankolás pedig szintén sok pénzbe fog kerülni. Hiába na, válság van. Ezeken kívül pénzzel vehetünk további ingatlanokat (melyek szerepe egyelőre rejtély számomra), valamint megfelelő összeg kifizetésével tudunk bandákhoz is csatlakozni. Ez a csatlakozás fog újabb és újabb futamokat elérhetővé tenni számunkra.
Szót ejtettem mindenről, ami jó, most jöjjön a feketeleves. A játék nagyon sok csúcskategóriás telefonnal nem kompatibilis, azokkal amelyekkel igen, azok esetében pedig néha kínszenvedés játszani. Noha egy relatíve erős - fontos megjegyezni azonban hogy androidos - készülékkel folyt a tesztelés, ennek ellenére azonban igencsak minimális grafikai beállítások mellett kaptam, jóindulattal is csak "oké" játékélményt.
Még csúcskészüléken is majdnem lowra kell tenni a grafikát hogy fusson...
Rájöttem azonban játék közben, hogy a folyamatos kifagyásokat nem fogja megoldani a teljesen lehúzott grafika, csupán így vannak tesztelve a rejtőzködő technikai hibák. Eme nyílt béta célja pedig igenis a technikai és grafiaki hibák keresgetése, amelyek közül sokkal találkoztam. Volt, hogy beestem a pálya alá, volt hogy egy sorozatnyi szaggatást folyamatos leállás követett, de volt példa random láthatatlan falakra is a susnyásban.
Mindezen hibák ellenére, még úgyis, hogy néha annyira szaggatott a játék, hogy egy napot vártam egy update-re, a CarX Street hangulatban egy zseniális játék. A vezetés közben szóló pörgős zenék, az éjszakai versenyzés fényei olyan utánozhatatlan hangulatot árasztanak, mellyel utoljára a Need for Speed: Undergorund 2-ben találkoztam. Még a sok-sok hiba ellenére is eléri a játék, hogy a játékos órákat tegyen bele és fogalmam sincs, hogyam csinálja.
Nincs is jobb mint egy kis éjszakai kocsikázás...
Mindenesetre az biztos, hogy nem a nyílt béta a végeleges formája a CarX Street-nek, szóval akik nem tudják letölteni ne csüggedjenek, az ő idejük is el fog jönni. Összevetve a sok hibát a temérdek számú versennyel és kihívással szerintem sikerült beváltani a játékhoz fűzött ígereteket, és ez lesz minden mobiljátékos megelevenedő álma, ha a nyílt világú versenyjáték műfajára gondolunk. Az út eddig az álomig azonban még igencsak hosszú, mert a hibák mellett szó nélkül nem lehet elmenni - de meglátjuk mit hoz a tényleges megjelenés.
Fontos megjegyeznünk itt a végén, hogy iOS rendszeren egyelőre nem teszteltük a játékot, és bár a rendszer általában sokkal jobban optimalizált játékok szempontjából, mint az Android, jelen állapotában sok csodát ott sem várhatunk - elméletileg. Azonban a végső tesztnél mindkét platformot bevetjük majd.
A CarX Street (nyílt béta) letöltése itt: Google Play | iOS App Store