Cliff Hopper játékteszt

2017. március 22.
44.1501
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Az endless runnerek műfajáról sokan gondolják úgy, hogy lerágott csont, hiszen akár hátsó nézetből, akár oldalnézetből, de a fejlesztőcsapatok már minden bőrt lerántottak róla, amit csak lehet. Amikor az emberekben felmerül ilyen gondolat, rendszerint akkor szokott berobogni egy stúdió, akik a semmiből előrántanak egy olyan mobiljátékot, amely ebben a műfajban alkot, de mégis képes eltátani a szánkat.


Túlzás nélkül ezt a hatást érte el nálunk a Mana Cube, akik Cliff Hopper című legújabb alkotásukkal alaposan és több szempontból is újragondolták az endless runnerek műfaját, és mindehhez alig erőltették meg magukat, hiszen az alkotás legnagyobb különlegessége - a Minecrafttól nyúlt grafika mellett - talán az, hogy hősünk nem háttal vagy oldalt áll, hanem konkrétan szembe rohan velünk, de pontosabban inkább a képernyő alja felé.

Cliff Hopper játékteszt - 2. kép

Ez a perspektíva elsőre talán nem tűnik olyan különlegesnek, de rengeteg idő kell hozzá, amíg megszokja a szemünk, illetve hozzá tudunk szokni a sajátosságaihoz, hiszen itt nem látjuk nagyon jó előre a pályarészeket, mindig a semmiből tűnnek elő az újabb akadályok, és bár van rá időnk reagálni, ellenben ez sem a szokványos módon történik meg. Olyannyira nem, hogy a Cliff Hopper mindennek tekinthető, csak éppen hagyományos endless runnernek nem!

Merthogy a legtöbb ilyen stílusú játékban mi a dolgunk? Rohanunk, irányítunk, gyűjtögetünk és ugrálunk. Na most esetünkben annyival módosították ezt a készítők, hogy Indiana Jones tökéletes nyúlásának tekinthető hősünk - akit 40 másik karakterrel helyettesíthetünk, ha van elég pénzünk -, egyetlen nyomvonalon halad, és akárhányszor csak akadályt látunk a képernyőn, akkor kvázi oda kell csapnunk egyet, hogy a kis kocka-Indy végrehajtsa az adott manővert.

Cliff Hopper játékteszt - 3. kép

A dolgot nehezíti, hogy hősünkkel nemcsak akkor kell tapicskolni, ha ugrani akarunk, hanem akkor is, ha kanyar következik, hiszen nem veszi be alapból a 90 fokos hajtűkanyarokat, csak akkor, ha odacsaptunk egyet a kijelzőnek. Ezen túlmenően csapkodnunk kell a telefont akkor is, ha szakadékot, a földből előtörő fűrészt, mocsarat, esetleg felénk kilőtt tűzgolyót látunk, hiszen ilyesmikkel mind-mind találkozhatunk a pályákon, de az sem ritka, hogy kétszer is tapicskolnunk kell a dupla ugrás érdekében.

Bár sok vizet nem zavar, de hősünk mögött folyamatosan gurul majd egy óriási kocka is - ha beleragadunk a mocsárba, akkor letarolhat minket, de amúgy tényleg nincs értelme -, és a játékmenet sajátosságai nagyjából ennyiben ki is merültek. Hogy nehéz a Cliff Hopper? Az nem kifejezés! Van benne kihívás? Rengeteg! Kizárólag ügyességünkre alapoz? Abszolút! Megéri kipróbálni? Mivel ingyen van, ezért határozottan, még ha a derekasabb tartalmakhoz csak perkálás után is férhetünk hozzá.

Cliff Hopper játékteszt - 4. kép

Amit így végezetül még fontosnak tartok kiemelni a Cliff Hopper kapcsán, az nem más, mint a grafika! Fentebb már említettem, hogy a készítők a Minecraftot nyúlták le vele, amit nem lehet elégszer hangsúlyozni, de ez olyan jól áll a végeredménynek, hogy már csak emiatt is sokkal közelebb kerül a szívünkhöz. Ha tehát szereted az endless runnereket, érdemes tenned vele egy próbát!

A Cliff Hopper elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

ferencziakos

8 éve, 10 hónapja és 7 napja

Hát ezt mindenképp kipróbálom! mosolygó smiley

válasz erre

SamsungFan

8 éve, 10 hónapja és 8 napja

Már húzom is szépen lefelé! mosolygó smiley

válasz erre

Chico

8 éve, 10 hónapja és 8 napja

Nagyon poén játéknak néz ki tetszik! mosolygó smiley

válasz erre