Drop Battle játékteszt

2021. szeptember 07.
102.1511
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Hogyan lehet tizenhat másodpercen keresztül majdhogynem végig hazudni? Khm, nem tudom, menjetek vissza a múltba és beszélgessetek el velem, mikor gimis voltam. Szerencsére én kinőttem ebből a csúnya habitusból, azonban néhány mobiljátékfejlesztő lelkiismeretfurdalás nélkül felvette azt, amit én és sokan mások is, eldobtam.
 


Talán nem simeretlen számunkra az a fenomén, mikor egy gyenge játékot különféle, agyoneffektezett videókkal próbálnak meg eladni nekünk, melyekről látszik, hogy minden túlzásba van víve, csupán az aktuális játékmenet nem. Az képkockákon megjelenő "színészek" rendkívül "hihetően" adják elő a bemutatott alkotás iránti lelkesedésüket, illetve dinamikus kamerakezeléssel és zenével van elnyomva az alkotás semmis prezentációja. Én hülye, ezek után letöltöm a játékot, és kipróbálás után hitetlenkedve nézek magam elé, mint anno matekfeleltetésen.

Kombókkal a középen található, fehér szaggatott vonal töltődik. Ha megtelik, akkor törlődik az egyik blokkolt négyzetünk.

Kombókkal a középen található, fehér szaggatott vonal töltődik. Ha megtelik, akkor törlődik az egyik blokkolt négyzetünk.


Mai áldozati bárányunk a Drop Battle, egy PvP centrikus, 2048-típusú játék. Aki még nem hallott erről a zsánerről, annak egy gyorstalpaló. Kockákat kell kombinálni, melyeken számok vannak: 2, 4, 8, 16 stb. Kombináció után a számok eredménye lesz az új kockán. Egyszerű nemde? A Drop Battle-ben ez a rendszer egy kétdimenziós táblára lett átalakítva, ahová négyzet alakú testek hullanak fentről. Ha két ugyanolyan számú alak egymásra, vagy egymás mellé esik, akkor megtörténik az összeolvadás.

Vegyünk példának egy kettes számot tartalmazó kockát. Megjelenik a tábla tetején, mi pedig a megfelelő oszlopra nyomva fogjuk azon leküldeni. A test lecsusszan és megérkezik vagy a tábla aljára, vagy az adott oszlop legmagasabban lévő négyzetére. Ha ez a geometriai alak ugyancsak egy kettes számot tartalmaz, akkor fúzióra lép a két test, és létrehoznak egy olyan négyzetet, melyben már a négyes szám virít.

Háromféle arénában játszhatunk. A különbség a befizetett díj és a nyert pontok száma.

Háromféle arénában játszhatunk. A különbség a befizetett díj és a nyert pontok száma.


És tulajdonképpen ennyi is a játékmenet. Mivel PvP-ről van szó, ezért csak más játékosok ellen tudunk játszani (kivéve a pénzgyűjtögetős szóló módot, de ott önmagunk ellen játszunk), AI-hoz csak az elején, a "Tutorial" alatt lesz szerencsénk (vagy talán még akkor sem). A játék akkor ér véget, mikor az egyik játékosnak megtelik az egyik oszlopa teljesen. Pontszámolás nincs, és a megtelt táblájú fél veszít. Ám a játék eltarthat sokáig, ha tehetséges játékosokat oszt össze a sors, ezért betettek egy-két érdekességet a készítők.

Ha sikerül egy 128-as négyzetet létrehoznunk, akkor az ellenfél egyik mezője, mely foglalt volt már, lezáródik, használhatatlanná válva így. Tulajdonképpen egy halott mezőt generálunk ellenlábasunknak, aki ezt úgy tudja feloldani, ha kombózik. Vagyis egy fúzió után a több összeolvadást is létre tud hozni a lepotyogó négyzetek stratégikus pozícionálásának segítségével. Ritka fenomén, de meglepően király látvány, ha bejön.

Nincs elég pénzünk PvP-zni? Ott a szóló mód.

Nincs elég pénzünk PvP-zni? Ott a szóló mód.


Sajnálatos módon ez ritkábban történik meg, mint a 128-as egységek létrehozása, melyeket ugyancsak lehet kombózni, ha szerencsésebb... izé, ügyesebb játékosok vagyunk. Többször is megesett velem, hogy egyszerre három-négy kockám vált ilyen miatt használhatatlanná. Érthetően ilyenkor csalást kiáltottam, mert mégis hogyan építi fel az ember ilyen tökéletesen a tornyait, hogy egy kockától az egész egy kombóáradatba torkolljon? Nem tudom, nehéz egyszerre az ellenfél tábláját nézni, hogy csaláson kapjam, miközben a sajátoméval is foglalkoznom kellene.

Úgyhogy mosolyogni ugyan nem tudtam a játék alatt, de az tagadhatatlan, hogy ha elkap a lendület, tökéletesen ejtem a négyzeteket a megfelelő helyekre, több kombót is létre tudok hozni, és állandóan alacsonyan tudom tartani a testek számát a táblámon, akkor könnyedén el tud vinni magával a lelkesedés. Egy meccset pergősen le lehet játszani, a győzelem pedig gyakorta maga után vonja az elégedettség érzését. A vereség pedig az értetlenségből fakadó idegbajt. Valamit valamiért.

A parti elején kell kiválasztanunk a használni kívánt "booster"-t.

A parti elején kell kiválasztanunk a használni kívánt "booster"-t.


A játékot kétféleképp tudjuk könnyebbé tenni magunk számára: egy nagyítóval és egy gyorsítóval. Egy meccs megkezdése előtt használhatjuk ezeket a segítségeket: a nagyító a parti erejéig megmutatja, hogy a négy soron következő testen miféle számok szerepelnek, a gyorsító pedig felpörgeti a lezuhanás és az összeolvadás sebességét. Mindkettő hasznos "powerup" azonban sajnáltam, hogy nem volt többfajta, ugyanis így kissé szkeptikusan álltam hozzá a ládákhoz. Mégis miféle izgalmas jutalmak várhatnak rám, ezeken kívül?

Nos, semmilyenek. Ezeken a "serkentőkön" kívül pénzt, illetve "skin"-eket találhatunk a négyzeteink számára a nem túl gyakorta megjelenő dobozokban. Lóvéra mondjuk szükség van, ha szeretnénk mások ellen játszani, ugyanis a nevezési díjat ebből kell fizetni egy párbaj esetében. A nyertes pedig elviszi az egész befizetett összeget, ráadásul még kupa- és szezonális pontokat is kap. Huhh, hát ez azért elég sok pontféle a semmilyen jutalomhoz.

Ezt a 32-es elemet egy másik 32-esre rakva 64-essé egyesülnek.

Ezt a 32-es elemet egy másik 32-esre rakva 64-essé egyesülnek.


De azért a játék próbál kompenzálni; a probléma ott van, hogy mindig ugyanazokkal az ajándékokkal. Pedig maga a játékmenet nem rossz. Én, személy szerint, gyűlölöm az ilyen egyszerű alapokon nyugvó, minimális fantáziát igénylő alkotásokat, azonban mai tesztünk alanya képes volt feszültséget belevinni az életembe, még ha csak egy kis időre is. Meglepően izgalmas tud lenni a játékmenet, pergős, agyfacsaró, és némi előregondolást is megkövetel, hisz nem pakolhatjuk ide-oda a négyzeteket, koncepció nélkül.

Kinézetre tűrhető a Drop Battle, bár a játék természetéből fakadóan nincs túlbonyolítva a grafika. Zenére ne számítsunk, a hangok pedig inkább bosszantóak, semmint hasznosak, így jobb, ha lenémítjuk a telefonunkat. Ám ha ezeket félre tudjuk tenni, akkor egy meglepően szolid kis alkotást kapunk. Mondjuk hosszú távon így is hamar bele lehet unni ugyanazon kihívás ismételgetésébe, de ez már rajtunk múlik. Én például inkább elmentem füvet nyírni... az esőben.

A Drop Battle letöltése itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

SamsungFan

4 éve, 23 napja

Hát akkor csak ránézek. Pedig nem terveztem. röhögő smiley

válasz erre

Mendez

4 éve, 23 napja

Én azt hittem, ez egy unalmas ****! meglepett smiley

válasz erre

Bencus86

4 éve, 23 napja

Sokkal rosszabbra számítottam. mosolygó smiley

válasz erre

fonemaker

4 éve, 24 napja

Hát akkor ez megér egy próbát nekem. mosolygó smiley

válasz erre