Epic Mecha Girls játékteszt

2022. január 07.
143.8471
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Én azt hittem, hogy az igazán elborult ötletek, melyek a videojátékos világban meg-megjelennek, animés grafikával és sok dekoratív hölggyel megspékelve csak Japánból jöhetnek. Öröm látni, hogy a világ mindig tud meglepetéssel szolgálni; jelenesetben egy argentínai fejlesztőcsapatnak sikerült egy olyan mobiljátékkal előállnia, melyet még a Japánok is megirigyelnének.


Már a címmel elég sok mindent elmondanak a készítők a játékukról: Epic Mecha Girls. Na vajon itt milyen tematikával és szereplőkkel fogunk találkozni? Biztos, hogy nem fogjátok tudni kitalálni, ezért segítek: robotokat és tankokat irányító női karakterek várják, hogy csatába, avagy ismerkedésre invitáljuk őket. Most, hogy mindenkinek kipukkant a feje a meglepetéstől, lássuk, hogy pontosan mivel is van dolgunk.

Végre egy szerepjáték, ahol egy relatíve jól összerakott sztorival van dolgunk, még, ha szerény személyemnek annyira nem jött be. Sajnos én nem vagyok oda az adroidokért, vagyis a programozható biológiai testekért, melyek képesek érezni, álmodni és spontán dolgokat csinálni, annak ellenére, hogy semmi ilyen nincs a kódjukban.

Jobb fent mindig látható, hogy melyik elem üti melyiket.

Jobb fent mindig látható, hogy melyik elem üti melyiket.


Persze ez nem csak úgy, a semmiből történik meg; a történet ennek az emberivé válásnak a procedúráját meséli el, egyéb érdekességekkel ellátva, úgyhogy a narratíva a helyén van, ez kétségtelen. Mi egy űrhajónak a kapitányai vagyunk, aki egy hétköznapi, még ha némileg szerencsétlen, ember. Hű androidjaink társaságában fogunk temérdek mókába és kalandba belekavarodni.

És, természetesen, a mesterséges életformák egytől egyig dögös, fiatal lányok. Hogy miért? Nem tudom biztosra, de elképzelhető, hogy azért, mert a legtöbb játékos hímnemű, és az érdeklődésüket nagyon könnyen fel lehet kelteni olyan hölgyekkel, kiken nagyon minimális a ruha, de maximális a domborulat. És valamiért 12-es besorolást kapott eme alkotás. Pedig az Azur Lane 16-os; érthetetlen.

PvP meccseket jegyek költésével lehet indítani.

PvP meccseket jegyek költésével lehet indítani.


Szóval megvan a figyelmünk (az enyém biztosan), és szerencsére a sztorival meg is tudják azt tartani. Nem túl komoly a mese, persze, rengeteget ökörködnek a lányok és a kapitány is, a flörtölésről és a szuggesztív megjegyzésekről nem is beszélve. Természetesen az androidok azok, akik szeretik ilyen téren elengedni magukat, a karakterünk meg próbálja tartani a szemérmesség frontját... nem túl sok sikerrel.

Tán ez sem fog senkit meglepni, de ismét egy gatcha-féle szerepjátékkal van dolgunk. Gyűjtögetni kell a különféle pilótákat, kikkel tankok és mech-ek is jönnek. A karakterek kasztjai állandóak (sebző, tank (sebzést felfogó), támogató), ám a típusaik véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra (tűz, víz, természet, fény vagy sötétség).

Chip-ekból lesz sok, így, ha nincs más, ezek fejlesztésével lehet még pluszt kisajtolni.

Chip-ekból lesz sok, így, ha nincs más, ezek fejlesztésével lehet még pluszt kisajtolni.


Ezek a típusok határozzák meg, hogy mely másik fajtájú ellenfélre fog pluszt, vagy mínuszt sebezni az adott karakter. A tűz üti a természetet, a természet a vizet, a víz a tüzet, a fény és a sötétség pedig körbeverik egymást. A megegyező fajtájú csúnyaság, értelemszerűen, kevesebb sebzést fog elszenvedni.

Ezt a rendszert nem kell kívülről tudni, mert harc közben látni fogjuk, mely célpontra milyen hatással lesz a kiválasztott támadás. A csaták úgy festenek, hogy kapunk egy adott mennyiségű helyet, melyet fel kell töltenünk saját embereinkkel. Eközben látjuk az ellenfeles felhozatalt, így megkönnyítve a csapatösszeállítási döntésünket. Sajnos, hogy mely fajtából mennyit hoz az ellen, azt nem árulja el ez a kis kép.

A bal felső sarokban be lehet nyomni az auto harcolást... de miért tennénk ilyet?

A bal felső sarokban be lehet nyomni az auto harcolást... de miért tennénk ilyet?


Amint elindul az összecsapás, körökre osztott metódussal lépkedünk végig a résztvevőkön, gyorsaság alapján. Egy android két akcióból választhat: támadhat vagy használhatja a speciális csapását. A sima lövés magától értetődő; néha hagy maga után másodlagos hatásokat, mint például bénulást (a célpont kimarad a körből), sebezhetőséget (a célpont védelme leesik egy-két körre), azonban a különleges offenzíva az... különleges (köszönjük Kapitány).

Akkor használhatjuk, ha a szóban forgó karakter életcsíkja alatti mérce megtelik (támadás és bekapott sebzés után növekszik). Ez egy nagyot szóló lövés, ízléses animációval ellátva, melynek használata után néhány körig várni kell, ha újra be akarjuk vetni. A rendszer, tehát, rendkívül könnyed, azonban ez nem jelenti azt, hogy könnyű dolgunk is lesz, mivel a szerencsétől (is) függ, át tudunk-e egy jutni egy bizonyos pályán, vagy sem.

Hmmm a köpenyes néni szerintem gonosz, de... van érdekesebb részlet is a képen... khm...

Hmmm a köpenyes néni szerintem gonosz, de... van érdekesebb részlet is a képen... khm...


Sajnos a mesterséges intelligencia adekvát módon okos, és ha nem talál a soron lévő emberével olyat a mi oldalunkon, aki ellentétes fajtájú, akkor kiszemel egyvalakit a csapatunkból (gyakorta a legsérülékenyebbet) és mindegyik karakterével őt lövi. Ezzel nem lenne igazán baj, ha nem több hullámot kellene egymás után túlélnünk. Még négy robottal is a pályán, vannak helyzetek, melyeket nem fogunk tudni legyűrni, ha nincsenek meg a tökéletes kontrái az ellenfeles csapatnak a mienkben.

Ráadásul az androidjaink szintje is mérvadó. Minden csata után a résztvevők kapnak némi tapasztalati pontot, de nagy növekedést más lányok "feláldozásával" tudunk elérni. Vagyis, ha van pilóta, akire nincs szükségünk, akkor őt elpusztítva adhatunk egy emberünknek egy nagy adag XP-t, mely attól függően lesz több, hogy ugyanolyan típusút, vagy ugyanolyan nevűt áldoztunk fel.

Az ugyanolyan típusú és/vagy nevű karakterek "feláldozása" bónusz XP-t ad a célpontnak.

Az ugyanolyan típusú és/vagy nevű karakterek "feláldozása" bónusz XP-t ad a célpontnak.


Azonban ehhez nekünk vennünk kell egy csomó karaktert, ami minden csak nem egyszerű. Kockákból tudunk vásárolni lányokat, ám ebből nagyon keveset fogunk kapni, és még a bónusz események teljesítése sem fog ezen segíteni. Nagyon sok időt vesz igénybe egy optimális csapat összeállítása és szinten tartása.

A karaktereink csillagszintjét is növelhetjük, kemény bónuszokat elérve így, ám ezekhez ritka nyersanyagra van szükségünk, melyet egy napi futam csinálgatásával lehet biztosan szerezni, azt is nagyon limitált mennyiségben. A pályákat sem lehet túl intenzíven ismételgetni esetleges karakterszeletek (egy adott mennyiséget be lehet váltani az adott andoridra), pénz és chip-ek (ezek a felszereléseknek felelnek meg) reményében, mert nagyon hamar elfogy az energiánk.

Azok ott rakéták... nem rúzsok. De tényleg.

Azok ott rakéták... nem rúzsok. De tényleg.


Igen, energiához kötött a játékmenet. Gyorsan megy el, és közepes gyorsasággal regenerálódik. A PvP is hasonló, bár ott jegyeket kell felhasználni. Nagyon kevés haladást tudunk egy nap lenyomni, és ráadásul túl sok jutalom sem jár a győzelmekért. De legalább lehet kapcsolatot építeni a lányokkal, és van mellanimáció is. Úgyhogy minden meg van bocsájtva... nemde?

Hát sajnos nem. Nincs túl sok lehetőségünk: egyedül a kampányt és a PvP-t tudjuk tolni, illetve elzavarhatjuk embereinket küldetésekre, melyek csak valamennyi százalékos eséllyel hoznak érdekes jutalmakat haza. No meg ott vannak a napi limittel ellátott nyersanyaggyűjtögető feladatok is. Ha viszont van prémium fizetőeszközöd, akkor abból mindent (is) lehet venni, és a határ a csillagos ég. Jaaaa, hogy erre megy ki a játék...

(Az Epic Mecha Girls iOS-en egyelőre nem érhető el)

Az Epic Mecha Girls letöltése itt: Google Play
8 hozzászólás

Direktor

3 éve, 7 hónapja és 8 napja

Én most töltöm. Kiváncsi vagyok a csö. . . . . . játékra.

válasz erre

fonemaker

3 éve, 7 hónapja és 9 napja

Szedem, ezt azért megnézem! mosolygó smiley

válasz erre

Gargameth

3 éve, 7 hónapja és 11 napja

Bencus86 írta:
Átvezető animációkban te sem nyomkodtad a skip-et igaz? röhögő smiley
Neeeem, én becsületesen végigolvastam a melleket... mármint a szöveget.

válasz erre

Bencus86

3 éve, 7 hónapja és 12 napja

Átvezető animációkban te sem nyomkodtad a skip-et igaz? röhögő smiley

válasz erre

peter97

3 éve, 7 hónapja és 12 napja

Többet vártam tőle...

válasz erre

Chico

3 éve, 7 hónapja és 13 napja

Csöcsök. Ennyi a lényeg. mosolygó smiley

válasz erre

Gólem

3 éve, 7 hónapja és 13 napja

Pedig ránézésre nem volt rossz...

válasz erre

Ronalddo

3 éve, 7 hónapja és 13 napja

Igazán kár érte.

válasz erre