Emlékeim kicsit csalhatnak, lévén, hogy jó sok játék megfordult már szerencsétlen telefonomon, de csak egyetlen ilyen alkotással találkoztam még, a tavalyi Rage of Destiny-vel, úgyhogy annyira mégsem tűnik felkapottnak ez a stíluskombináció, mint hittem volna. A Rage készítői tudták, mitől döglik a légy, és ahogy fent említettem, a karakterekre helyezték a hangsúlyt. A végeredmény egy látványos, részletes és dögös játék lett. Khm, mellanimációval... hehe...
Az Eternal Evoluton fejlesztői viszont úgy gondolták, hogy ez a játékmenet szép és jó, de ők inkább különféle robotokkal és élienekkel tömték tele a karakterrostát, és csupán elvétve szórtak el csinos lányokat. Becsülendő hozzáállás, melynek az a hátulütője, hogy mivel nincsenek ugrabugráló kanyarulatok, melyektől salátává válik az ítélőképességem, kénytelen vagyok szúrósabb szemmel illetni a játékmenetet.
Egy sci-fi, csapatirányítós szerepjátékot kapunk a Hk Hero Entertainment jóvoltából. Sztoriból nincs túl sok, ami meg van, azt inkább hagyjuk, de hát az ilyen alkotásokat nem a történetükért játsszuk. A különféle ritkasággal ellátott emberkéket (zöld, kék, lila és sárga ritkasággal felvértezve) a boltban tudunk nyitogatni, kiket sokféle módon lehet fejleszteni, illetve a ritkaságukat is növelhetjük, ha "feláldozunk" ugyanolyan fajta, és/avagy színű szereplőt.
Katonáink három tisztséget tölthetnek be: lehetnek tankok, sebzők vagy támogatók. Érdemes ezek alapján felállítani a legfeljebb öt fős csapatunkat. Minden összecsapás előtt beállíthatjuk, hogy a hat mezővel rendelkező pályán miként legyenek elhelyezve a figuráink. Három sor van és mindegyik sorban maximum kettő szereplő lehet. Érdemes a tankokat előre tenni, a támogatókat középre, a sebzőket pedig hátra.
Ezek után a harc magától megtörténik és egyedül a speciális képességeket lőhetjük el saját magunk (bár ezt is rábízhatjuk a mesterséges okosságra). Egy ilyent akkor tudnak embereink ellőni, ha megtelik a fókusz csíkjuk, mely egyenletesen töltődik az ütközet során. Minden harc előtt láthatjuk a két egymásnak menő csapat erőszintjét, így, ha nyilvánvaló, hogy az ellenfél erősebb nálunk, akkor van lehetőség az idő helyett inkább elhúzni és fejleszteni.
Már említettem, hogy a katonáinkat sokféleképpen lehet jobbá tenni. A harcok végén nem jár a résztvevőknek XP, ezért a jutalomhalomban szinte mindig ott figyelő tapasztalati kapszulákat kell bevetnünk, ha szintlépést óhajtunk előidézni. A mérföldköveknek számító szinteknél piros kristályokra lesz szükségünk, melyeket egy fokkal ritkábban fogunk találni. Vannak "csillagszintek" is, bár ezek kék kristályokként vannak szimbolizálva, és csupán átvezető szintként funkcionálnak két ritkaság-szín között.
Ezeken kívül felszereléseket is aggathatunk kedvenc karaktereinkre, melyeket ugyancsak fejleszthetünk, továbbá "Talent" pontokkal erősíthetjük az adottságaikat, illetve biochip-et is ültethetünk beléjük. Úgyhogy rengeteg mód van arra, hogy még több erőpontot ki tudjuk sajtolni a csapatunkból. Még vezetőt is csaphatunk melléjük, bár plusz pontokon kívül túl sok extrát nem fog ez a személy hozzáadni a bandánkhoz. Mondjuk ez sem rossz.
Hősöket két féle módon tudunk szerezni: vagy kifizetünk egy adott gyémántmennyiséget, vagy speciális jegyeket váltunk be. A "ládanyitásokat" a rendszer kiegészítő jutalmakkal teszi még vonzóbbá, sőt egy idő után garantáltan kapunk egy lila karaktert, de a SSS rangú szereplők rendkívül ritkán fognak ellátogatni hozzánk, nem véletlenül. Ezen kívül van a plusz-egyes-módszer is; a Puzzle-darabok beváltása. Ilyenkor egy véletlenszerű, vagy egy specifikus karaktert kapunk.
A játékmódok mind ismerősek lesznek. A kampányon kívül, mely nem más, mint lineáris harcok sorozata, van nyersanyaggyűjtő, toronymászós (bár ezúttal lefelé megyünk egy barlangban), kalandoros és arénás kihívásokra lehetőségünk. Mindenhol csatázni kell, de megesik, hogy bele fogunk futni extrákba, mint például jutalomládákba, zsoldos katonákba, illetve akadályokkal is találkozhatunk (a csapat-regeneráció hiánya az összecsapások között, különféle területi akadályok, stb.).
És mivel nincs igazán semmi tartalmilag, ami új lenne, ami pedig van, az nincs megcsavarva valami érdekes koncepcióval, ezért rendkívül repetitív a végeredmény. Talán a csapatkompozícióval való zsonglőrködés lehet egyedül érdekes, feltéve, ha sikerül kinyitni mind a 48 karaktert, illetve egy rakás másikat is, hogy rendesen fejleszteni tudjuk mindet. De legalább a grafika szép. Az is valami.
A Eternal Evolution letöltése itt: Google Play | iOS App Store-on előregisztrálni lehet egyelőre (feltéve, ha hajlandó betölteni az oldal)