Etheria egy virtuális világ, amelyet az emberiség azért hozott létre, hogy túlélje a Földet sújtó, véget nem érő telet. Tudatunkat átvittük a digitális térbe, és így újra békében élhetünk a felépített városokban. Etheriában élnek az Animusok is, olyan lények, akik képesek használni az Anima-erőt, és ennek révén különleges képességekre tesznek szert. Majd bekövetkezett a Genesis néven ismert katasztrófa, amely őrjöngő vadállatokká változtatta az addig szelíd Animusokat. Nézzük is milyen lett az Etheria: Restart!
A Genesis pusztítása után létrejött a Hyperlinker Unió, hogy megvédjék Etheriát és megfékezzék a megvadult Animusokat. Mi is egy ilyen Hyperlinkert irányíthatunk a játékban, és az lesz a feladatunk, hogy különleges kapcsolatot alakítunk ki saját Animus társainkkal, és csapatokat szervezve induljunk harcba azok ellen, akik akaratuk ellenére sodródnak a pusztítás útjára. A célunk, hogy helyreállítsuk az egyensúlyt, és véget vessünk a Genesis okozta káosznak.
Az Etheria: Restart kiválóan használja a körökre osztott harcrendszert. Ennek a mélysége, a változatos taktikai lehetőségek és a karakterépítés szabadsága mind hozzájárulnak az élményhez. A történet nem túl erős, sok fordulatot nem tartalmaz, de a világépítés és az akció ígéretes lett.
Csatára felkészülni!
Komoly problémát jelent, hogy egyes hőskasztokat aránytalan előnyben részesít a játék. Ez a döntés megbillentheti a harcrendszer finoman hangolt egyensúlyát, és ha egyszer átlépjük ezt a határt, nehéz lesz visszafordulni. Az Etheria: Restart így is erős alapokkal bír, de hosszú távon, ha összeállítjuk a megfelelő csapatot, akkor könnyű dolgunk lesz.
PvP központú, kompetitív élmény ellenére sok PvE módot és minijátékot tartalmaz az Etheria: Restart. Az alapjátékmenet eléggé sablonos, és főleg az ötletes karakterdizájnok viszik a hátukon. Az viszont elég nagy gond, hogy a sztoriküldetések unalmasak, és mintha csak marketingcélból erőltették volna bele.
A látványvilág stílusos, de az animációk terén nem alkot maradandót. Ez pedig különösen kár, mert egy körökre osztott játékban jóval nagyobb lehetőség lenne a kameramozgásokkal és vizuális effektekkel játszani, mint egy valós idejű akciócímnél. Viszont például a harcok aláfestő zenéi hangulatosak.
Képességekből nem lesz hiány
Pozitívum, hogy az 5 csillagos karakterek megszerzése még viszonylag egyszerű. Viszont nehéz dicsérni a gacha-rendszert, amikor bevezetnek egy különleges, túlerős karakterosztályt, amely háromszor annyi valutába kerül. Ráadásul mindenre stamina kell, így könnyen a pénztárcánkhoz kell nyúlni, ha fejlődni szeretnénk.
Az Etheria: Restart leginkább a játékmenetben hozza a kötelezőt. A csapatépítés jól működik, és sok időt eltölthetünk vele mire mindenkit megfelelően felfejlesztünk és a különböző csatákhoz összeállítjuk a megfelelő csapatot. Bátran lehet ezzel kísérletezni, mert rengeteg karakter és képesség található a játékban.
Az egyensúly időnként veszélyesen ingatag, de az Etheria: Restart még így is megér néhány órát, hogy felfedezzük, hogyan is működik. A kompetitív oldal ígéretes, a karakterdizájn és a játékmenet is stabil alapokon nyugszik, és nemcsak technikailag, hanem látványban és hangulatban is működik.
Nincs nagy jelentősége, hogy mit mondunk
A mikrotranzakció szerencsére nem száll el teljesen. A fizetési mérföldkövek jutalmai inkább visszafogottak. Nincs az az érzés, hogy azonnal a végjátékba dobnának, csak mert ráköltöttünk valamit. Úgy tűnik, a fejlesztők tudatosan próbálják egyben tartani a játéktér egyensúlyát, ami hosszú távon kifejezetten biztató.
Az Etheria: Restart a körökre osztott harcrendszer és a csapatépítés miatt minden RPG rajongónak megérhet egy próbát. Ugyanakkor a történet alig több, mint egy kötelező kör, a sztoriküldetések unalmasak, és a monetizációs döntések kisebb problémákat vethetnek fel.
Az Etheria: Restart letöltése itt: Google Play | iOS App Store.