Az EVE univerzum egy gazdag, sci-fi világ, amelyben az emberiség a távoli jövőben küzd a galaxis feletti uralomért. Az eredeti EVE Online az űr felfedezésére, hatalmi harcokra és gazdasági erőviszonyokra épült. Az EVE Galaxy Conquest ezt az univerzumot hozza el mobilra, leegyszerűsített, de stratégiai elemeket megtartó formában, ahol a játékosok űrhajóflottákat irányítva próbálnak dominanciát szerezni, de mindezt megnehezíti számunkra a fejlődés, amely egy idő után pénzköltés nélkül elég lassú és nehézkes.
A játék során összegyűjtött nyersanyagokból fejleszthetjük a bázisunkat és a flottáinkat. Közben kalózokat vadászunk le, és erősítjük a parancsnokainknak a képességeit is. A fejlődési rendszer az elején még viszonylag gyorsan megy, elég szájbarágósan fogja a kezünket a játék, hogy mit hogyan kell. A kezdeti néhány perces fejlődést később felváltja a hosszadalmas várakozás vagy használhatjuk az induláskor kapott időlerövidítő tárgyak egyikét is, de ezek csak korlátozottan állnak a rendelkezésünkre, ha nem vagyunk hajlandóak fizetni.
Az EVE Galaxy Conquest fejlődési rendszere hamar monotonná válik. Az építkezések folyamatos időzítői, az ismétlődő loot box nyitogatások és a céltalanul ismételt parancsnok-fejlesztések egy idő után fárasztóak lesznek. A bázisfejlesztéshez szükséges erőforrásokat kicsikarnunk a napi limitált bányászattal kényszerű köröket teremt, ami nem igazán ad sikerélményt, csak ismétlődő feladatokat.
A harcrendszer sem nyújt igazán izgalmat. Leegyszerűsített és előre kiszámítható. Ha a megfelelően fejlesztett egységeinkkel támadunk, az eredmény szinte garantáltan győzelem lesz. A csaták során a statisztikai előny szinte mindent eldönt, így valódi taktikai mélységet vagy kihívást alig találunk, inkább a számok dominálnak, mintsem a megfelelő stratégia.
A játék központi figurái a parancsnokok, mivel csak ők kapnak tapasztalatot és képességpontokat. Ezáltal ők határozzák meg a flották hatékonyságát is. Bár a tapasztalat áthelyezhető egyik parancsnokról a másikra, ami megkönnyíti köztük a váltást. A parancsnokok további fejlesztései között implantátumok alkalmazása is szerepel, amelyek különböző bónuszokat adnak.
Növelhetjük például a kalózok elleni sebzést, az életerőt, az ostromharcok során okozott károkat, vagy a javítási mennyiséget is, így különböző flottákat igazíthatunk az egyes feladatokhoz. A rendszer elsőre izgalmasnak tűnik, de az ismétlődés miatt gyorsan monotonná válik.
A játék grafikailag szépen kidolgozott, legyen szó a parancsnokok részletgazdag illusztrációiról vagy az űrhajókról, amelyek a látványt tekintve igazán vonzók. A karakterek és járművek részletes megjelenése jó benyomást kelt, és az EVE univerzum világát vizuálisan hűen idézi.
A térkép jól átlátható és kezdetben élvezetes felfedezést nyújt. A hatszögletű mezők elfoglalása, az erőforrások bányászása és a flották mozgatása izgalmas, látványos élmény, és vizuálisan is kellemes összhatást kelt. A kezdeti időszakban a különböző formációk és harci manőverek dinamikusak, és a játékos számára valós haladási élményt biztosít, de csak egy darabig.
Annak ellenére, hogy a Galaxy Conquest kezdetben magával ragadó, szép látványt nyújt, és az EVE-univerzumra épül, mégis hamar unalmassá válik. A mikrotranzakciók rendszere és a repetitív játékmenet fokozatosan rombolják az élményt, hasonlóan sok más ingyenesen játszható játékhoz. Bár egy ideig leköti a játékost, hosszú távon a monotonitás és a fejlesztési rendszer miatt élvezhetetlenné válik.
Az EVE Galaxy Conquest letöltése itt: Google Play | iOS App Store