Advertisement

Eversoul játékteszt

2023. január 24.
59.9171
Nincs év gacha mobiljáték nélkül, hallhattátok már sokat az említett mondatot a Mobilgamer berkein belül. Kicsit több, mint 2 hete annak, hogy megjelent a Guradian Tales fejlesztőinek új játéka, az Eversoul, de bizony kellett bele játékidőt pumpálni rendesen, hiszen egy gacha játék számomra mindig sok időt igényelt. És hogy megérte-e ennyi időt beleölnöm? Tesztünkből - remélhetőleg - kiderül.
Advertisement


Egyszerűen imádom a gacha játékokat. A tavaly megjelent Octopath Traveler játékot is piedesztálra emeltem ismerőseim körében és nem véletlen várom iszonyúan minden, hasonló stílusú játék megjelenését. A múlt év végén készített - 2023 legjobban várt játékai - listánkban is helyet kapott a Kakao Games játéka, akkor mégis miért lehetne rossz?

Nos, ha annyira nem is rossz, vannak kifejezetten idegesítő mechanikái és sajnos én elég kényes vagyok ebben a műfajban a "kis hibákra". Azt már az előzetes információkból tudhattuk, hogy csapatunkba anime stílusú lányokat szerezhetünk majd, hogy lesz mit csinálni a játék világában és, hogy a harcok kártya-alapúak lesznek.

Ezek alapvetően jól hangzó alapok és még talán a kártya-alapú harcrendszer ötletét is le tudnám nyelni, na de kérem. Valami iszonyatosan értelmetlen, ahogy fel lett építve nem csak magának a harcoknak a menete, hanem a játék tutorial szekciója is.

Na itt például az égegyadta világon semmit nem kell csinálni, csak nézni

Na itt például az égegyadta világon semmit nem kell csinálni, csak nézni


A dolog alapvetően úgy néz ki, hogy egy feleslegesen hosszú átvezető animáció fogad minket kezdéskor- és bár jómagam igencsak szeretem a szépen animált videókat, az Eversoul tipikusan rosszul nyitja a játékot. Sokfelől láttam már az itt is uralkodó módszert, miszerint bedobják a képernyőre az egyik karaktert, akivel dialógusok formájában ismerjük meg a történetet. Idegesítő, hogy ezek a "beszélgetések" akár 10 percig is eltarthatnak, mindeközben pedig semmi sem történik.

Arról nem is beszélve, hogy amikor végre történne valami, akkor meg még egy 5 perces átvezető jön. Éppen emiatt a beszélgetéseket már egy idő után már csak idegesség miatt ugrottam át, mert végre játszani is akartam, így sikerült az első fél órából 5 percet játszanom.

Áttérve a harcrendszerre, nagyon érdekeltek a kártyás megoldások. 2021-ben az Indie's Lies című hasonló mechanikákon alapuló - nem gacha - játékkal töltött óráimban szerettem meg ezt a harcrendszert, de most itt azonnal meg is utáltam. Az átvezetők és beszélgetések következtében karakterek csatlakoznak csapatunkhoz, mert egyetlen, közös célunk valamiféle gyémántok megszerzése lesz.

A kinézetre semmilyen panasz nem lehet...

A kinézetre semmilyen panasz nem lehet...


A gyémántot nem csak mi, hanem ellenlábasaink is akarják, így a mapon mászkálva belénk fognak kötni. Ekkor a játék oldalnézete vált és kártyáink kiválasztása után kezdődhet a menet, és itt mindjárt jön is a feketeleves: a harcok bizony teljesen automatikusak. Nekünk csak egyik pontból a másikba kell rohangálnunk, és ahol belénk kötnek ott egy gombra nyomva (Start Battle) elintézhetünk mindent.

Bár párszor ugyan előfordult, hogy karaktereimet megcsomagolták, alapvetően végig lehet nézni halál nélkül egy csomó harcot. Ennek ellenére azt sem tudom mondani, hogy nincs kihívás a játékban, mert a régiók - szintek - végét jelző főellenfél harcoknál néha nagyon oda kell figyelni. Szerencsére éppen emiatt bármikor ki tudunk lépni egy-egy szintről, hogy fejlesszük karaktereinket.

Erre több opciót is kínál a játék, mely kiterjed a manuális fejlesztésekre és azon automatikus fejlődésékre, melyet jutalmul a megnyert csatákért kapunk. Fejlődni összeszedett, avagy kapott Dust Mana-val tudunk a főmenüből a megfelelő gombra bökve.

...a játékmenetre azonban annál több

...a játékmenetre azonban annál több


Habár a játékmenetnek vannak megvetni való tényezői, ami igazán a játék érdeme az a látványvilága, tényleg annyira szépek az animációk, mint amennyire ígérték. A tűz kinézete mellett iszonyúan tetszettek még a karakterek extra képességinek animációi. Ami még fontos, hogy a kártyák nem egyéni képességekkel rendelkeznek, erősségük karaktereink fejlődésétől függenek.

Ami viszont még így is hiányzik egy ilyen játékból, az a szabadon felfedezhető nyílt- vagy félig nyílt világ. Óriási élmény, amikor egyes játékok alapvetően remek hangulata megjelenik a nyílt világban és ha más nem is, számomra a hangulatnak kell tökéletesnek lennie egy játékban, mert attól, hogy szép még nem lesz szórakoztató.

Aki várta az Eversoul-t azok talán még némi esélyt láthatnak benne, de a Mobilgamer értékelésén ez az alkotás elbukott, teljesen kikészített az automata harc. Ugyan mi tudjuk karaktereink extra képességeit használni, egy gomb lenyomásával ez is átkapcsolható automata módba. Letöltését a gacha játékok rajongóinak, az Eversoul-t váróknak javaslom, de aki csak kiválóan megrajzolt világra kíváncsi, annak is. Mindenki más messze kerülje...

Az Eversoul letöltése itt: Google Play | iOS App Store
Advertisement
5 hozzászólás

Mendez

1 hete és 4 napja

Én azért belelesek mert rohadt látvényos a cucc.

válasz erre

SamsungFan

1 hete és 5 napja

Nem baj, királyul néz ki nagyon.

válasz erre

Bencus86

1 hete és 5 napja

Pedig annyira ígéretes volt.

válasz erre

Tommy

1 hete és 5 napja

Ránézerk azért, bár az ilyen automata ****okat nagyon gyűlölöm.

válasz erre

peter97

1 hete és 6 napja

Hát akkor a magam részéről nem erőltetem.

válasz erre