Play-to-earn mobiljátékok megjelenése
Az NFT-kről már sok ízben hallhattatok, főleg hogy szépen gyűrűzik be az NFT-láz a videojátékokba, és természetesen a mobiljátékokba is. Egyre több play-to-earn célú alkotás születik, azonban ami ennél is fontosabb, az az, hogy a legnépszerűbb franchise-okba is befurakodhat az NFT, avagy a "nem cserélhető token" üzleti modell.
Tavaly már láthattuk ennek az egésznek az előjeleit, azonban egészen biztosak vagyunk abban, hogy az idei év lesz az, amikor a kiadók teljes gázra taposnak ennek terén, és ömleni fognak ránk a play-to-earn mobiljátékok és az NFt-k is, melyeket szeretett franchise-ainkba fognak implementálni. Aztán majd meglátjuk, hogy ezek hogyan sülnek el.
További nagy stúdiók lépnek be az iparba
Az, hogy a Microsoft felvásárolta az Activision Blizzardot, az nemhogy az év akvizíciós híre, de valószínűleg az egész évtizedre vonatkozóan kijelenthetjük, hogy ennél nagyobb bekebelezés már nem lesz. Azzal már foglalkoztunk, hogy ennek az egésznek milyen hatása lehet a mobiljátékos iparra nézve, de lényeg a lényeg: a redmondiak még erősebben képviselhetik magukat az iparban.
Emellett továbbra is számíthatunk arra, hogy nagy stúdiók átjönnek majd egy-egy játék erejéig a mobilos iparba, akár egy spin-off, akár egy port erejéig. Hiszen ne feledjük, még mindig a mobiljáték-ipar termeli a legtöbb pénzt, és mivel ezt a kiadók is tudják, így senki nem fogja elengedni ezt a vonalat. Főleg most, a már említett NFT-láz kellős közepén.
Még minőségibb tripla-A játékok
Lassan már minden hónapra jut egy hír, hogy valamelyik nagy videojátékos franchise-t átültetik mobilokra, vagy esetleg film alapján készítenek mobilos szoftvert. Ezek esetében sokszor elhangzik a "tripla-A" jelző. Itt nagyon fontos, hogy sokan összekeverik: a tripla-A nem a játék minőségét hivatott jelölni, hanem a produkciós skálát.
Ezért van az, hogy sok tripla-A játék ergyán sikerül, mert az teljesen függetlenül a végtermék milyenségétől. Azonban arra mérget vehetünk, hogy nem hagy alább az a tendencia, hogy továbbra is izgalmasabbnál izgalmasabb, valamint nem utolsó sorban látványosabb, magasabb színvonalú mobiljátékokat fog kapni idén a közönség.
Még erősebb lesz a cloud gaming
Már évek óta köztünk van markánsabban a felhő alapú játék, azaz a cloud gaming. Igen ám, de még nem lehet echte kimondani, hogy ez az egész modell azt a formát öltené mostanra, amire ki lehetne jelenteni, hogy egy ténylegesen stabil és minőségi játékformát biztosít, de mindeközben azt sem szabad elvárni, hogy mindez egy csapásra menjen.
Szépen fokozatosan alakul ki a szóban forgó cloud gaming, ahogyan az elmúlt években is láthattuk, hogy szép lassan egyre jobb és jobb lesz az egész infrastruktúra. Az idei évtől is ezt várjuk: nem nyeri el még a végleges formáját, de kétségtelenül nagyobbat fog ugrani a tavalyi szinthez képest. És ez a lényeg: ez egy hosszútávú projekt.
Ezek lennének hát szerintünk 2022 legfontosabb mobiljátékos trendjei, melyekre érdemes lesz majd a továbbiakban odafigyelni, ugyanakkor mindenképpen osszátok meg velünk a véleményeteket, hogy ti mit hiányoltok a listáról, mivel értetek egyet a fentiekből, és mivel nem.