Rendszeresen megkérdőjelezzük a Nintendo üzleti húzásait a mobilos szférában, elnézve hogy sokszor úgy érződik, mint hogyha véletlenszerűen lépnének meg kulcsfontosságú mozzanatokat, és messze nem érződik az a fajta profizmus, amit a régi nagy Nintendotól sokan megismertünk. Tökéletes példája ennek az aktuális eset, miszerint egy olyan játék tudott elhasalni a mobilos szférában, amire a Mario brand nevet aggatták. Nevezetesen a Dr. Mario Worldről van szó, ami kapcsán bejelentették, hogy novemberben
lelövik a komplett alkotást. No de hogy jutottunk el idáig, hogy egy ilyen csúfos buktát hozzon össze a cég? Lássuk!
Nem volt semmiféle báj a Dr. Mario Worldben
Akik hozzánk hasonlóan rongyosra játszották még SNES-en az eredeti Dr. Mariot, azok pontosan tudják, hogy anno miért is szerettük annyira. Akkoriban még nem volt a match-3 műfaj túljáratva, de a mai napig azért áll meg tökéletesen a lábán az a játék, mert elképesztő bájjal bír.
Van egy megfoghatatlan varázsa a grafikával, a zenékkel, és összességében nem érződik egy tucat terméknek ez az 1990-es szoftver. Ennek ellenére a Dr. Mario Worldből ez mind hiányzott, és igazából inkább érződött egy sokadik match-3 játéknak, amire szimplán ráhúzták ezt a neves brandet...
Botcsinálta marketingkampány
Mégis hogy történhetett meg az, hogy sokan a játék lelövésekor hallottak először a Dr. Mario Worldről? Netán az az oka, hogy az emberek tájékozatlanok? Ellenkezőleg: a Nintendo olyan szinten gyengén terelgette a cím marketingkampányát, amire ritkán van példa.
Valószínűleg itt az volt a koncepció, hogy majd a Dr. Mario brand úgyis eladja a játékot, no meg mobilos szférában nem kell akkora csinnadratta, mint konzolos területen, viszont ennek az lett az ára, hogy szinte teljesen elsikkadt a program a tömegben.
Semmi újat nem tudott mutatni
Joggal merül fel a kérdés, hogy az ember milyen jellegű újdonságot vár egy match-3 puzzle-től, ugyanakkor ez a kérdés azért merülhet fel, mert már szinte megszoktuk, hogy ebben a zsánerben nem kapunk semmiféle friss elemet.
Ha valaminek, akkor egy Dr. Mario Worldnek kellett volna villantania olyan dolgokat, amik kapcsán elégedetten csettinthetünk, mondván hogy azért egy ilyen jellegű brandtől elvárható lenne, hogy irányt mutasson a mobilos szférában is, ahogyan anno mondjuk SNES-en.
Idegesítő mikrotranzakciók
Várható volt pont a Nintendotól, hogy nem fogják túlzottan jól kezelni a mikrotranzakciós modellt, és sajnos a félelmek beigazolódtak. Pénzlehúzásként is jellemezhetnénk, ami történik a Dr. Mario Worldben, és hasonlóan, mint a Mario Kart Tourban, itt sem érződik túl felhasználóbarátnak a free-to-play modell.
Érthető természetesen, hogy miért pont ebből a játékból szeretett volna minél több pénzt kisajtolni a stúdió, viszont sajnos ez borzasztóan a minőség kárára ment. Meg lehetett volna utólag oldani, de úgy fest, egyszerűbb volt bezárni a bazárt, mintsem foglalkozni vele...
Nincs tisztában a játék a saját célközönségével
Casual mobiljátékot már csak azért is megéri készíteni, mert így a fejlesztők tulajdonképpen mindenkire lőnek: fiatalra, idősre, középkorúra egyaránt, hiszen a casual játékostábor áll a legnagyobb népességből. Ennek ellenére valahogyan sikerült a Dr. Mario Worldnek még ebben az egyszerű kategóriában is identitászavarba kerülnie.
Egyszerre szeretne nosztalgiával szólni a régi közönségnek, de azt mégis olyan harmatgyengén teszi, hogy inkább szégyenteljes, mintsem örömteli. Mindeközben próbál az új közönség irányába is nyitni, viszont a fentebb sorolt problémák miatt ez sem megy neki.
Ezek lennének hát szerintünk azok a tényezők, amik miatt elhasalt a Dr. Mario World. A legszomorúbb az egészben, hogy ezeket a pontokat némi odafigyeléssel simán orvosolni lehetett volna, ellenben ez már soha nem fog megtörténni. Kár érte...
lelövik a komplett alkotást. No de hogy jutottunk el idáig, hogy egy ilyen csúfos buktát hozzon össze a cég? Lássuk!
'>