Farmville 3 játékteszt

2021. november 09.
128.9441
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Három nagy név található a mobiljáték piacon, melyekről szinte mindegyik felhasználó hallhatott már: a Candy Crush, a Bubble Witch és a Farmville. Na, jó, igazából most önmagamból indulok ki, de akkor is, tegye fel a kezét, aki még egyik címmel sem találkozott. Na ugye.


Míg a King két üdvöskéje már régóta eljutott a harmadik részig (a Candy Crush valahol a negyediknél jár már), a Zynga sorozatának csupán most sikerült. Hogy pontosan miért nem kapkodták el a felzárkózást, jó kérdés. Valószínű inkább az előző címek életútját növelgették kiegészítőkkel, vagy épp más címekkel foglalkoztak, illetve egy időben hacker-ek után is takarítaniuk kellett.

Szóval a két barna csirke egy kacsát eredményezett. Hát... jó.

Szóval a két barna csirke egy kacsát eredményezett. Hát... jó.


Minden esetre eljött a Farmville 3, én meg ijesztő lelkesedéssel vetettem bele magam. Nos, nagy megváltásra nem kell számítani, azonban néhányunkat meglepetésként fog érni, hogy egyáltalán nem lett rossz a végeredmény. Nem is jó, persze, de aki odáig volt az első két részért, annak ez is be fog jönni (tisztelet a kivételnek), ugyanis rengeteg dolog visszaköszön azokból a játékokból.

A hangsúly továbbra is a szintlépésen van. Gyűjteni kell a tapasztalati pontokat, lépkedni kell egyre felfelé, hogy elérhetővé tegyük az új dolgokat és tovább tudjuk bővíteni farmunk területét. Az egyre növekedő profilszint új épületeket, veteménytípusokat, állatfajtákat és eszközféléket tesz elérhetővé; ismerős már a recept.

A csokidarabos muffinhoz nem is kell csoki. Ez a jövő, uraim.

A csokidarabos muffinhoz nem is kell csoki. Ez a jövő, uraim.


Azonban a megvalósításban vesznek el a részletek. A játékot egy adott mennyiségű veteményes földdel kezdjük, melyekre bármilyen növényt, gabonát vagy zöldséget elszórhatunk, ha elérhetőek már azok. Csupán némi pénzt kell költenünk minden egyes bevetett területért. Ezután a veteménytől függően várnunk kell néhány perctől kezdve akár egy-két órát is, mire betakaríthatunk.

A learatott termény a magtárunkba kerül, melynek van egy bizonyos kapacitása (ezt és a raktárat is lehet bővíteni szerszámok felhasználásával). Három dolgot tehetünk a tartalommal: eladhatjuk azokat, esetleg kiszállító küldetés keretei között fel lehet adni párat, vagy pedig a termelő épületeinkbe fektetjük bele a felesleget. Ezen utóbbiakat a megfelelő nyersanyag megjelenésekor lehet építeni, azonban többféle anyag feldolgozására is képesek. Például a malomban nem csak lisztet tudunk csinálni gabonából, hanem cukornádból cukrot, napraforgóból olajat és szójababból szójaszószt.

Minél erősebbek az állatok, annál több választási lehetőségünk van a minijáték során.

Minél erősebbek az állatok, annál több választási lehetőségünk van a minijáték során.


Azonban a termőföld méretét nem lehet könnyen bővíteni, ugyanis ez az állatokhoz köthető. Ha találkozunk egy új állatfélével, akkor kapunk egy lehelyezhető termőföldkockát. Az alapvető tanyasi állatokat (csirke, sertés, marha stb.) dobozokból, feladatok teljesítésével szerezhetünk, azonban ezeknek kitenyészthetünk más variánsait. Anélkül, hogy lenne hozzáférésünk ezekhez az új fajtákhoz.

Ez úgy fest, hogy a megfelelő épület felhúzása után, ami most legyen a példának okáért egy tehénház, kettő állat, például Holstein boci, beköltözik oda, és egy sötét rituálé keretei között megidéznek egy gólyát, aki lerak nekik egy gyereket. Aki az Angus fajtába tartozik. Ha ennyi még nem volt elég, akkor miután vártunk néhány órát, felcseperedik a gyerek, a szülők pedig öregotthonba kerülnek (úristenmitszívtam).

Igen, gyerekek, a kisállatokat is gólya hozza... szívecskés borítékkal ellátva.

Igen, gyerekek, a kisállatokat is gólya hozza... szívecskés borítékkal ellátva.


Nem viccelek, miután lejárt a felnövési ideje a sarjnak, megjelenik egy fura bácsi, hogy elvigye a kiöregedett állatokat az általa vezetett idősek otthonába, hogy ott éljék le maradék éveiket. És ezért még ő fizet nekünk... szerintem engedjük el. Gyakorlati haszna, szerencsére, van a rendszernek, ugyanis ezzel a metódussal könnyedén karban lehet tartani az állatháztartásunkat, ugyanis igen pergősen jönnek az új lakók, helyből pedig nincs sok.

Mindegyik állatfajtának különféle otthont kell építenünk. Ezek a lakhelyek csupán kettő állatot tudnak ellátni, plusz egy gyereket. Lurkó akkor idéződik be, ha a két lakó ugyanolyan alfajtájú. Nem mi döntjük el az állatok elhelyezését, és a szaporodni kívánó tagok mindig egy helyre kerülnek, így nem lehet a gyerekgyártást megúszni. De legalább, ameddig a csemete felnő, addig lehet a szülőket táppal tömni melyekért cserébe specifikus anyagokat szolgáltatnak vissza. Itt most nem a csúnya, szagos trágyaalapra gondolok, hanem tejre, tojásra és hasonlókra.

Ezek a madarak nem csak tojásokat raknak le... HANEM MUTÁLÓDNAK IS!!! (háp)

Ezek a madarak nem csak tojásokat raknak le... HANEM MUTÁLÓDNAK IS!!! (háp)


Miután sikerült az állatokat kiganézni, minden épületünkben beindítani a munkát, a terményt betakarítani és újra bevetni a földeket, nekiláthatunk a "szabadidős munkáknak". Az ismerős energiarendszer visszaköszön ismét, melyet a környezet leigázására használhatunk fel. Favágás, gyomszedés, kőtörés, agyagkaparás; rengeteg lehetőségünk van, azonban eme nyersanyagforrásunk rendkívül gyorsan lemerül, és nem meglepő módon, csigalassúsággal töltődik vissza.

Az viszont előnyére válik a játéknak, hogy hiába fogytunk ki, nem kell feltétlenül lecsuknunk a telefont, hogy fél napig mással foglalkozzunk. Nem csak háztartási állatokat, de vadon élőket is tudunk szerezni, kikkel egyedi kincskereső küldetéseknek mehetünk neki. Mondjuk ezek eléggé primitívek: van öt bokor, fatönk és/vagy levélcsomó, melyek alatt megbújhat egy láda. A küldetésre elzavart állatok erejétől függően van maximum öt találati lehetőségünk. Szóval az egész egy nagy szerencsejáték; nem valami izgalmas, de mivel ez külön energiaforrásból dolgozik, ezért elfogadható, és olyan jutalomakra tehetünk szert itt, melyek csak itt találhatóak.

A segédek is megjelennek ismét, kik üzemeltetik épületeinket és karban tartják a kertet.

A segédek is megjelennek ismét, kik üzemeltetik épületeinket és karban tartják a kertet.


A rengeteg nyersanyagot nem csak építésre, vagy pénzbeváltásra használhatjuk, hanem be is válthatjuk őket, áruszállítási feladatok keretei között. Ezekért járhat pénz (sokkal több, mintha szimplán eladnánk őket), különféle eszközök, illetve a feladatok bizonyos mérföldkövekkel is el vannak látva, melyek eléréséért különleges ajándékokat, legtöbbször dobozokat kapunk.

De jár láda a falunap jóvoltából is, ahová elég csupán a kézműves és az állati eredetű termékeket gyűjtögetni, melyekért speciális szalagot kapunk. Ezekből, ha összeszedünk egy bizonyos mennyiséget, akkor egyre jobb minőségű ládákat vág hozzánk a rendszer, de hajózási kereskedelemmel is gyűjthetünk jutalompontokat állatos érmékért Ezeken kívül vannak időszakos események is különféle termékfajtákhoz kötve (például a teszt során tyúkos ramazuri volt). Szóval lesz tennivaló bőven.

Az itt kapott állatos érméket... állatos dobozokra tudjuk beváltani (minő meglepetés).

Az itt kapott állatos érméket... állatos dobozokra tudjuk beváltani (minő meglepetés).


Viszont sokszor várakozásra vagyunk kényszerítve. Ez a franchise egyik ismérve, azonban ettől függetlenül irritáló lehet; nagyon szeretnénk haladni, de meg kell várnunk, hogy befejeződjenek a termelések. Gyémántból meg már tegnap kifogytunk. Ejj, no mindegy, de legalább nem lehet Fészbúkos barátainkat terrorizálni meghívásokkal, és minden egyéb ilyen "spam" értékű üzenetekkel. Kizárólag más játékosok farmjaira látogathatunk el, és csak öt, farmmal ellátott társnak ejthetünk le ajándékot naponta. Cserébe mi is felkaphatunk egy-két szuvenírt már csak a látogatással is, így tovább szaporítva a tennivalók tárházát.

Úgyhogy azt kell, hogy mondjam, elfogadhatóan össze lett rakva a Farmville 3. Az esszenciális alapok továbbra is élnek és virulnak, és átlagosan negyedóránkként érdemes újra elzarándokolni a földekre, ha ki akarjuk a termelés hatásfokát maximalizálni; és nincs életünk. "Szerencsére" az energiarendszer és a rengeteg várakozási idő továbbra is megőrizték a frusztráló mivoltukat, úgyhogy így nem fogunk túl sokat a telefon előtt tölteni, nem? Nem? Na jó, szóval kellene kettő fűrész, hmm...

A Farmville 3 letöltése itt: Google Play | iOS App Store
6 hozzászólás

zsenikém

3 éve, 9 hónapja és 14 napja

Kövezzetek meg, de én rákattantam. röhögő smiley

válasz erre

Ronalddo

3 éve, 9 hónapja és 15 napja

Cuki de nem nekem. röhögő smiley

válasz erre

fonemaker

3 éve, 9 hónapja és 16 napja

Pofás a garfika, nem rossz játék ez. De fizetni nem lennék hajlandó érte.

válasz erre

Gargameth

3 éve, 9 hónapja és 16 napja

SamsungFan írta:
Gondolom kis valós pénzzel meg lehet pörgetni, hogy ne kelljen várakozni...
Nem lenne Farmville játék, ha nem lehetne röhögő smiley

válasz erre

SamsungFan

3 éve, 9 hónapja és 16 napja

Gondolom kis valós pénzzel meg lehet pörgetni, hogy ne kelljen várakozni...

válasz erre

peter97

3 éve, 9 hónapja és 16 napja

Gyerekeknek kiváló, én kihagynám!

válasz erre