A Trónok harca meglehetősen rögös utat járt be. A könyvekből egy szenzációs HBO-sorozat készült, amely az utolsó évadokra sokat veszített a fényéből, a könyvek pedig jó eséllyel sosem fejeződnek be. Azóta egyre-másra jönnek a spin-offok, amelyek próbálják újra megragadni azt a kulturális áttörést, amit a sorozat elért. Érdekes módon azonban egy ekkora franchise esetében meglepően kevés emlékezetes játék született. Nézzük is milyen lett a Game of Thrones: Kingsroad!
A Kingsroad története a Trónok harca negyedik évadának eseményei körül játszódik, és személyesebb nézőpontból közelíti meg a fantasy világot. Egy fattyút alakítunk a kevéssé ismert, északi Tyre-házból, amely hűséget esküdött a Starkoknak. Hamarosan egy nagyobb konfliktusba sodródunk, miközben a Falnál segítjük az Éjjeli Őrséget Havas Jon oldalán.
Különösen hangulatos érzés olyan ismerős arcokba botlani, mint Havas Jon vagy Tyrion Lannister, miközben világossá válik, hogy nem világmegmentő hősök vagyunk. Bár a történetvezetés hangulatos, de inkább a harcrendszer és a felfedezés az, ami játékot kiemeli az elődjei közül.
Irány a Fal!
A Game of Thrones: Kingsroad egy hagyományos akció-RPG érzetét kelti. A játék elején három különböző kasztból választhatunk: lovag, zsoldos vagy bérgyilkos. Nekem az utóbbira esett a választásom, és külön öröm, hogy karakterünk kinézetét teljesen testreszabhatjuk.
A játékban fontos szerepet játszik az akció. Könnyű és erős támadásaink vannak, lehetőségünk van kitérésre, a kitartás menedzselésére, és egy akciósáv is feltöltődik, amint sebzést osztunk ki, így aktiválhatunk látványos, erőteljes képességeket. Ez a rendszer meglepően taktikus, bár mobilon nem a legkényelmesebb az irányítása.
A harc dinamikája mellett a felfedezés is fontos szerepet kap. Bejárhatjuk Westeros különböző területeit, és minden zónában új kihívások, küldetések és szereplők várnak. Bár nem teljesen nyílt világú játékról van szó, a világépítés részletessége és az ismerős helyszínek újrafelfedezése könnyen beszippant.
Felfedezésből nem lesz hiány
A Kingsroad fejlődési rendszere is meglepően mély. Mindegyik kaszthoz külön mozdulatokat, statnöveléseket és képességfákat oldhatunk fel. Például a bérgyilkos mozgékony, kritikus sebzésekre építő stílusban a legerősebb. Érdemes kísérletezni mindegyik kaszttal, mert teljesen másképp kell hozzájuk állni mind a harcban, mind a világ felfedezése során.
Westeros gondosan felépített világként jelenik meg, zónákra osztva, amelyek mindegyike saját ellenfeleket, mellékküldetéseket és hangulatot kínál. A Falon túli fagyos vadon éppúgy magával ragadó, mint Királyvár zsúfolt udvarai. A környezet részletgazdag, és rengeteg titkot, háttértörténetet rejt.
A világ nemcsak szép, de él is. Elhagyatott táborokat találhatunk, amelyek régi csatákat idéznek fel, és mellékszálakat, amelyek kitöltik a fő történet hézagait. A felfedezés ösztönző, de néha végtelennek éreztem a teendőlistát, viszont ezek egy részét nyugodtan kihagyhatjuk, ha valaki csak a fősztorira kíváncsi.
Jöhet a kritikus sebzés
A legnagyobb gond a monetizációval van. Érezhetően próbálnak a készítők a mikrotranzakciók felé terelni minket. Például halál után várhatunk az újraéledésre, vagy fizethetünk, hogy azonnal visszatérjünk, feltöltött gyógyító tárgyakkal. A gyorsutazásért is fizethetünk, ha nem akarunk gyalogolni vagy lovagolni.
A hibái ellenére a Game of Thrones: Kingsroad messze az egyik legjobb játék, amit a franchise valaha kínált. Brutális és feszült, akárcsak Westeros világa, mégsem ismétli a sorozat történeteit. A harc dinamikus, az élmény jutalmazó, a világ pedig ténylegesen reagál a jelenlétünkre.
A Game of Thrones: Kingsroad letöltése itt: Google Play | iOS App Store.