Gentleman Ninja játékteszt

2017. február 17.
43.4351
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Időről-időre felbukkannak olyan mobiljátékok, amelyek nem is annyira játékmenetükkel, mint őrült koncepciójukkal igyekeznek felhívni magukra a figyelmet. Ilyen volt többek között a Gentleman Ninja is, mellyel már jóval a megjelenés előtt megismerkedhettünk az előzetesek jóvoltából - aki rendszeresen követi a Mobilgamer-t, az bizonyára már ismerősként köszönti az alkotást -, ezáltal eltáthattuk a szánkat az úriember nindzsa sajátos kalandjain.


Mivel nem minden nap lát az ember egy olyan játékot, amelynek főszereplője egy angol gentlemannak öltözött nindzsa, ezért már emiatt is felkeltette a figyelmünket a végeredmény, amire gyorsan rá is néztünk, de sajnos előzetes félelmeink beigazolódtak. Hogy mi volt ez? Röviden talán az, hogy a készítők a sajátos főhőssel akartak eladni mindent, miközben a játékmenet kidolgozására, vagy alaposabbá tételére nem igazán koncentráltak.

Gentleman Ninja játékteszt - 2. kép

A Gentleman Ninja ugyanis például nem rendelkezik sztorival, így hiába szeretnénk magyarázatot kapni arra, hogy mi vezetett arra egy úriembert, hogy japán harcos legyen, ez sajnos nem fog kiderülni, holott még az Angry Birds-ben is vettek annyi fáradtságot a fejlesztők, hogy legalább röviden elmondták, mitől is olyan mérgesek azok a madarak. Itt azonban kérdések között maradunk, és magyarázat nélkül kapjuk az utasítást: menj és ölj!

Röviden és tömören ugyanis erről szól a Gentleman Ninja. A játék lényege, hogy hősünk kék és piros nindzsákat lát maga előtt az úton, és úgy tudja legyűrni őket, ha mi a következő ellenfélhez illeszkedő színű piros vagy kék gombra tapicskolunk a képernyőn. Elsőre nem tűnik túl nehéz feladatnak, és valóban nem is az, de alig pár másodperc múlva rájövünk, hogy hoppácska, mögöttünk folyamatosan omlik a pálya, a tempó is gyorsul, ezáltal sokszor a másodperc törtrésze sem elég arra, hogy feldolgozzuk a képernyőn látottakat és cselekedjünk.

Gentleman Ninja játékteszt - 3. kép

A Gentleman Ninja tehát nehéz, ezáltal legalább félórányi kitartó bunyót követően is maximum 100 ellenfélig sikerült eljutnom benne, hiszen már 50-en felül olyan őrült tempót diktál a játék, hogy az valami hihetetlen. Merthogy a végeredmény bizony rendkívül nehéz, és ezzel szemben meglepően tartalmatlan, nem tudja fenntartani az ember figyelmét, nincs cél a kezében, nincsenek boss harcok, nem kell az ügyességünk, csak a reflex és a gyorsaság számít, de az mindennél jobban, ebbe pedig sajnos alig pár perc alatt rá lehet unni.

Habár néhány játékos talán örömét leli majd abban, hogy egy ideig megdöntögesse a saját, esetleg a haverjai rekordjait, de ezen felül maximum az hajthat előre minket, hogy hátha történik még valami a pálya későbbi részén - nem nagyon fog -, hátha megjelenik egy zöld gomb is, de ezen felül legfeljebb csak abban lelhetjük örömünket, hogy őrültebbnél-őrültebb karaktereket oldunk majd fel magunknak, hiszen minél tovább jutunk, minél többet játszunk, úgy szaporodnak a cowboy kalapos, bukósisakos vagy éppen szakácsnak álcázott nindzsák a repertoárban.

Gentleman Ninja játékteszt - 4. kép

Persze a Gentleman Ninja a maga nemében nem rossz játék, ingyen letölthető címként pedig pláne nem, hiszen egy-két percig nagyon jó, ezáltal ha sokat várunk a buszra, vagy gyakran vannak olyan időszakaink, amikor csak úgy betöltenénk egy kicsit valami kaszabolást, arra nagyszerűen megfelel. Tartalmasabb kikapcsolódást azonban ne igazán várjunk tőle, mert azt nem itt kell keresnünk.

A Gentleman Ninja elérhető itt: Google Play | iOS App Store
2 hozzászólás

Chico

8 éve, 4 hónapja és 19 napja

Első ránézésre azt hittem valami endless runner, de így még érdekesebb nekem. Főleg tényleg ilyen pár perces játékokra.

válasz erre

Gólem

8 éve, 4 hónapja és 20 napja

Hatalmas game! röhögő smiley

válasz erre