Időről-időre felbukkannak olyan mobiljátékok, amelyek nem is annyira játékmenetükkel, mint őrült koncepciójukkal igyekeznek felhívni magukra a figyelmet. Ilyen volt többek között a Gentleman Ninja is, mellyel már jóval a megjelenés előtt megismerkedhettünk az előzetesek jóvoltából - aki rendszeresen követi a Mobilgamer-t, az bizonyára már ismerősként köszönti az alkotást -, ezáltal eltáthattuk a szánkat az úriember nindzsa sajátos kalandjain.
Mivel nem minden nap lát az ember egy olyan játékot, amelynek főszereplője egy angol gentlemannak öltözött nindzsa, ezért már emiatt is felkeltette a figyelmünket a végeredmény, amire gyorsan rá is néztünk, de sajnos előzetes félelmeink beigazolódtak. Hogy mi volt ez? Röviden talán az, hogy a készítők a sajátos főhőssel akartak eladni mindent, miközben a játékmenet kidolgozására, vagy alaposabbá tételére nem igazán koncentráltak.
Röviden és tömören ugyanis erről szól a Gentleman Ninja. A játék lényege, hogy hősünk kék és piros nindzsákat lát maga előtt az úton, és úgy tudja legyűrni őket, ha mi a következő ellenfélhez illeszkedő színű piros vagy kék gombra tapicskolunk a képernyőn. Elsőre nem tűnik túl nehéz feladatnak, és valóban nem is az, de alig pár másodperc múlva rájövünk, hogy hoppácska, mögöttünk folyamatosan omlik a pálya, a tempó is gyorsul, ezáltal sokszor a másodperc törtrésze sem elég arra, hogy feldolgozzuk a képernyőn látottakat és cselekedjünk.
Habár néhány játékos talán örömét leli majd abban, hogy egy ideig megdöntögesse a saját, esetleg a haverjai rekordjait, de ezen felül maximum az hajthat előre minket, hogy hátha történik még valami a pálya későbbi részén - nem nagyon fog -, hátha megjelenik egy zöld gomb is, de ezen felül legfeljebb csak abban lelhetjük örömünket, hogy őrültebbnél-őrültebb karaktereket oldunk majd fel magunknak, hiszen minél tovább jutunk, minél többet játszunk, úgy szaporodnak a cowboy kalapos, bukósisakos vagy éppen szakácsnak álcázott nindzsák a repertoárban.
A Gentleman Ninja elérhető itt: Google Play | iOS App Store