Az idei év egyik legjobban várt mobiljátéka túlzás nélkül a Harry Potter: Hogwarts Mystery volt, hiszen az előzetes ígéretek alapján egy olyan mobilos szerepjátéknak kellett volna meghúzódnia a cím mögött, amire sokan évek óta várnak. A feltételes mód használata azonban nem meglepő, méghozzá olyannyira nem, hogy hiába vártuk mi is tűkön ülve a végeredményt, sajnos olyan negatív benyomást gyakorolt ránk, hogy még mindig nem tudjuk sírjunk-e vagy nevessünk.
Pedig a dolog jól indult. Bár a karakterkészítőnél egy kicsit elkerekedett a szemünk, amikor azt láttuk, hogy van három frizura meg talán négy választható fej, a többit azonban csak később oldhatjuk majd fel, de akkor nem is sejtettük, hogy ebben is csak a pénzlehúzást látják a fejlesztők, pontosan úgy, mint a Harry Potter: Hogwarts Mystery többi játékelemében. Ne szaladjunk azonban ennyire előre!
Itt még csak mosolyogtunk a bajszunk alatt, miközben megalkottuk kis varázslónkat, beszereztük a varázspálcát és a könyveket a Roxfortba, majd eljutottunk az iskolába.
Mindezt alig egy-két perc leforgása alatt - ha a semmitmondó beszélgetéseket és hümmögéseket nem számoljuk -, tehát rövidesen az egyik órán találtuk magunkat, ahol abban reménykedtünk, hogy ügyességünket latba vetve megtanulunk varázsolni.
Aztán kiderült, hogy a frászt fogunk, hiszen ekkor még nem sejtettük, de jó néhány tanóra után ráébredtünk arra, hogy ezt a játékot bizonyára az óvodás korosztálynak álmodta meg a Jam City, merthogy minden esetben csak az volt a dolgunk, hogy
össze-vissza tapicskoljunk a képernyőn - kvázi tudást magunkba szívva -, majd az egyik ujjacskánkat körülbelül végigvezessük a megjelenő jeleken, amivel egyfajta varázslást színlelhettünk, de kipróbáltuk, ha csak nagyon kábé követtük a vonalat, a rendszer akkor is simán elfogadott mindent, szóval nem igazán értjük, hogy mi ebben a szerepjáték?
Az igazi fekete leves azonban csak ezután jött! Történt ugyanis, hogy miután éppen egy következő unalmas küldetést teljesítettünk volna, a feladat kellős közepén a játék egyszer csak kiírta, hogy elfogyott valami energia, és ha tovább akarjuk folytatni a kalandokat, akkor
vásároljunk pár száz forintért belőle, vagy várjunk hosszú-hosszú órákat. Nagyjából eddig a pontig maradt az app a készülékünkön, hiszen bár láttunk korábban is lehúzó játékokat, de ekkora pofátlanságot talán soha az életben, hiszen pénzköltéssel megszakítani egy feladatot, az több a soknál.
Persze azért annyira nem sajnáltuk, mert
a Harry Potter: Hogwarts Mystery minden elemében egy nagy selejt. Nincs benne szabadság, felfedezés, a történet langyos, a feladatok folyamatosan ugyanabból állnak, a fejlődési rendszer csak papíron létezik, de még a korábban beharangozott hírességek szinkronjai is mindössze néha-néha, egyes átvezetők során kapnak szerepet, a legtöbb karakter csak hümmög, mint a búcsús célba lövő, amikor nekilátunk a légpuska célzókáját beállítani.
Száz szónak is egy a vége, a Harry Potter: Hogwarts Mystery az év egyik legjobban várt mobiljátéka volt, de csakhamar az év legnagyobb csalódása lett. A hangulat csillagos ötös lenne, simán hozza az első mozifilm aranyos és bájos fílingjét, azonban a játékmenet semmit nem ér, a beígért dolgokból szinte semmi nem valósult meg, az energiamenedzsment pedig egyenesen katasztrófa - kivéve, ha anyuci és apuci nincs teletömve pénzzel.
Kerüld el, amilyen messzire csak tudod!
A Harry Potter: Hogwarts Mystery elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store