Az egyre szolidabbá váló struktúrának és az AI fejlődésének hála nem érződnek túl valótlannak a küldetések, sokszínűen reagál a játékosra a környezet, így rengeteg lehetősége van, hogy hatékonyan semlegesítse a célpontját. PC-n és konzolokon is nagy sikere van a Hitman-nek a mai napig; úgyhogy ideje beleköpni a levesbe, gondolta a Square Enix, és kiadtak egy telefonos verziót is.
Na, ezt hogyan fogják megoldani? Miként lehet egy telefonos játékba beleszuszakolni hatalmas pályákat, relatíve okos AI-t és millió lehetőséget? Jól gondoljátok, sehogy, de azért én reménykedtem. Hisz, ha valami olyasmit csinálnak, mint egy Battle Royale, csak mondjuk a sétálgató, ellenséges NPC-ket nyugodtabbra varázsolják és a területeket lecsökkentik. Simán el tudtam volna képzelni egy Hitman Contracts-es megvalósítást.
Kár, hogy egy szólókampány nem igazán jelentene ingyenes mivoltot. Az egyjátékosos mód belefér, de kell oda valami ismételhető dolog is: PvP. Illetve blokkoló tényezőkkel is el lehet látni a sztorit, hogy ne tudjon a játékos egy nekifutásra végigrohanni az egészen. Ezt az erőrendszerrel oldja meg a játék; ha a kiválasztott karakterünknek nincs elég ereje, vagyis alacsony fejlettségi szinten áll, akkor nem kezdhet neki az adott pályának.
Lássuk részletesebben a mókát. A játék a beépülő, ügynökösdiből egy szimpla lövöldévé korcsosult vissza. Emberünk egy kő mögött lapít, ahonnan rálátása van egy létesítményre. Ott sétálgatnak a célpontok, kiket le kell szednie mesterlövész puskájával anélkül, hogy ez bárkinek feltűnne (ha észrevesznek, tüzet nyitnak az őrök). Minél jobban teljesít, annál több pontot kap, és ha eleget gyűjtött össze, csak akkor nyílik meg a következő szint.
Ez a szóló mód, és a PvP is igazából. Ott egy az egy ellen, külön-külön pályán játszunk ellenfelünkkel, és az nyer, aki több pontot szerez egy adott idő alatt. De miért jár pont? Nos, értelemszerűen, egy célpont eliminálásáért, bár ezért eléggé minimálisat kapunk. A civilek lelövése nem jár jutalmazással, de büntetéssel sem. A nagy pontok a stílusért járnak: az orgyilkosságoknak baleseteknek kell tűnniük, de a legjobb, ha el is tűnik a hulla. Ezt mégis hogyan tudja egy ügynök egy kő mögül, egy pukkantóssal elérni?
Úgy, hogy a játékban rajzfilmes szabályok érvényesek. Vegyünk példának egy lelövésre váró őrt, aki egy ablak előtt hesszel. Mikor célkeresztünket rá irányítjuk, akkor megjelenik egy fehér ikon, amit mutatja, hogy ha lövünk, akkor a hulla el fog tűnni, tehát nem tudnak majd a sétálgató NPC-k rábukkanni. És valóban, miután meghúztam a ravaszt, a célpontom, mintha kampóval rántották volna be az ablakon, átbucskázott a kereten, majd utolsó erejével be is húzta a függönyt, nehogy észrevegyék.
Ugyanez a helyzet, mikor sövény mellett, nyitott szemeteskonténer, minibusz hátsóajtó, vagy kút mellett állnak az emberkék. Rendkívül komikus, de végül is elfogadható, megszokható látvány. Ám, ha épp nincs senki egy ilyen "csapda" közelében, akkor odacsalogathatjuk más objektumok meglövésével, melyek felkelthetik a figyelmüket. Ám simán a golyó becsapódása is megzavarhatja célpontunkat, és elcsalhatja egy adott pontra, ha az elég közel áll a találat pontjához.
A másik akció, ami plusz pontot ér az a "balesettel" történő gyilkosság. Például egy szobor lábának ellövése, hogy az ráboruljon az alatta ácsorgó makákóra, avagy egy elektromos megszakító megpukkantása, hogy az előtte bámészkodót megcsapja az áram és hasonlók. Jónéhány opciónk van, bár ezek legtöbbje nem távolítja el a holttestet, így nem feltétlenül optimálisak. És még fejlövést sem tudunk így csinálni, ami ugyancsak plusz pont.
Hat ügynök vár ránk, kik közül csupán egy érhető el az elején; a többit megnyitni leginkább a PvP nyüstölésével lehet. A kampány csak aranyat és gyémántokat ad, illetve ládapontokat, melyekből, ha 300-at összeszedünk, akkor kapunk egy dobozt. Az ilyen tárolók úgyszintén lóvét, illetve fegyverfejlesztéseket tartalmaznak.
Kicsit furán lett megoldva ez és a karakterek tréningje, ugyanis nem válnak effektíve erősebbé, csupán több pontot kapnak az ölésekre, ami megkönnyíti a pályákon kötelezően összegyűjtendő pontlimit elérését. Speciális képességekkel is fel vannak vértezve az ügynökök, melyeket egyszer használhatunk egy bevetés során.
Ezek eléggé erősek, és szerény véleményem szerint ellentmondanak a játék esszenciájának, de nem kötelező használni őket. Sajnálatos módon csupán egy terület érhető egyelőre el, bár az fel van osztva több oldalra, így legalább két-három különböző pályafélével fogunk találkozni. Ám ettől függetlenül nagyon hamar rá lehet unni az egyébként nem túl változatos pályaszerkesztésre és feladatokra is.
És talán ez a baj az egész játékkal: nincs túl sok variáció. A kampányt ugyan lehet sokáig nyüstölni, hogy a mellékfeladatokat is mind el tudjuk végezni, de a PvP hamar vontatottá válhat a színesség és az opciók hiánya miatt. Egynek jó, de hosszútávon nem fog minket lekötni, sajnálatos módon. De legalább nincsenek reklámok benne. Illetve van egy, ha ingyen ládára fáj a fogunk. Nekem sajnos láda nélkül is fáj.
A Hitman Sniper: The Shadows letöltése itt: Google Play | iOS App Store