Jackass Human Slingshot játékteszt

2022. február 04.
134.1871
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Jackass; ember legyen a talpán, akinek nem az ikonikus amerikai sorozat jut erről a névről az eszébe, ahol őrült emberek őrült dolgokat csinálnak, saját maguk kárára. Biztos szórakoztató ez valakinek; én egyetlen mutatványukra emlékszem, amikor úgy készítettek omlettet, hogy megették előbb az alapanyagokat, majd... és akkor nem is folytatnám, a többit ki tudjátok találni.


Ezen a napon jelenik meg a legújabb filmjük, a Jackass Forever, úgyhogy nem lesz nehéz kitalálni, miért készült mai tesztünk alanya. Az egészről üvölt, hogy gyorsan lett összedobva, repetitív játékmenettel, rengeteg reklámmal, kiforratlan irányítással. Bár kicsit átérzem a készítők helyzetét: mégis hogyan készít az ember egy emlékezetes, szórakoztató játékot a "lőjük-ki-a-hülyét-csúzlival" premisszából?

Hát nem így. De igen, a játékmenet semmivel sem komplikáltabb annál, mint, amit idézőjelbe téve írtam az imént. A cél átlőni a franchise egyik híres szereplőjét, szerencsétlen Johnny Knoxville-t az adott pályán, miközben különböző feladatokat teljesítünk, és a Jackass szó betűit gyűjtögetjük. Miután földet ért a főhős, a rendszer a teljesítményünk alapján ad lóvét, melyet a kilövések hatékonyságának növelésére költhetjük.

Juhéééé, platty. A játékmenet két szóban összefoglalva.

Juhéééé, platty. A játékmenet két szóban összefoglalva.


Erre égető szükségünk lesz, ugyanis eleinte nagyon gyengén fogja a csúzli kilőni Jánoskát. Ezen némileg tud segíteni a tárolóeszközre (melyben Knox ücsörög) felszerelt két rakéta (ami lehet bevásárlókocsi, talicska, nagyra nőtt edény stb). Ezeket nyomásra lehet aktiválni, ha nem szeretnénk azonnal a föld felé zuhanni, miután átbillentünk a repülésünk ívének csúcspontján. Így a rakéták erejétől függően tudunk egy bizonyos ideig siklani.

Ám előbb-utóbb megérkezik a talaj, a főszereplő pedig össze-vissza töri magát. De nem kell aggódni, ez így jó, a játék annál többet fizet, minél jobban tönkretettük és messzebbre repítettük az emberkénket, ráadásul bónuszt is kapunk, ha összeszedünk bármilyen extrát út közben. Amint elérjük a pálya túloldalát, átmehetünk a következőre, ám bármikor visszatérhetünk a korábbiakra, ha fel akarjuk kapkodni a hátrahagyott betűket, avagy teljesíteni szeretnénk az elmaradt kihívásokat.

Vágd hozzá Jánost minél több véletlenszerű dologhoz, és nyerj ... hát nem túl sok mindent.

Vágd hozzá Jánost minél több véletlenszerű dologhoz, és nyerj ... hát nem túl sok mindent.


Érdekes játéknak tűnhet, ha nem lenne az egész próba-cseresznye elemekkel feltuningolva. Miután beindítottuk a rakétákat (ujjunkat tartsuk a kijelzőn, különben megáll a turbó használata), jobbra-balra húzva kicsit kormányozhatunk a levegőben, avagy le és a fel mozdulatokkal megakaszthatjuk a lendületet, és a megfelelő irányba billenthetjük a kocsink orrát, ameddig bírják a rakéták szuflával. Nagyon rövid ideig bírják.

Ez alapvetően nem baj; előbb-utóbb kifogy, és ezt zuhanás követi, azonban ez nem lett elfogadhatóan implementálva. A legkisebb manőverezés is nagyon leszívja a rakétákat, melyek, ha kiürülnek, akkor a főhős alól eltűnik a kocsi, ő pedig a lendületet kihasználva elrepül a fenébe, jóval távolabb érve földet, mint ahogyan azt mi terveztük. Így eléggé nehéz rendesen eltalálni a kihívások teljesítéséhez szükséges célpontokat.

Evel Knievel megirigyelné ezt az akadálypályát; mondjuk őt nem is egy csúzliból lőtték ki.

Evel Knievel megirigyelné ezt az akadálypályát; mondjuk őt nem is egy csúzliból lőtték ki.


Ezek, amellett, hogy a futam végén bónusz pénzhez juttatnak, különféle esztétikai tuningelemeket is megnyitnak alkalomadtán, melyekért nem tudom elképzelni, miért adnánk ki pénzt. Mégis, ki akarja Knoxville-t idétlenebbél idétlenebb jelmezekben látni? Vagy miért jó, ha a megszokott talicskánk helyett például egy gumikacsán lovagolva nyaljuk fel a földet? Bár lehet, bennem a hiba.

Mint, már fent említettem, az összegyűjtött pénzt fejlesztésekre tudjuk költeni. Tudjuk a kilövésünk erejét, a rakéták élettartamát és a bónuszokból befolyó pénzösszeg maximumát növelni. Általában egy fejlesztés után már dobja is fel a játék a reklám megtekintésének a lehetőségét egy ingyen "upgrade"-ért, és ha "véletlenül" nem fogadtuk volna ezt a promóciót el egy ideje már, akkor próbálkozások között is kapunk egy-egy hirdetést. Érthető, ingyenes játékról van végső soron szó.

Ehh, hát biztos tetszik ez valakinek...

Ehh, hát biztos tetszik ez valakinek...


Amit viszont nagyon nehezen tudtam lenyelni, az a játék közbeni reklám tolása. Hátrahúzom a nyomorult csúzlit, jobbra-balra forgatom, egy jó kis irányt keresve, miközben a képernyő alján felvillannak az egysoros nyomorult hirdetések. Valakinél biztos, hogy működnie kell ennek a metódusnak, de hogy én soha nem nyomnék az ilyen "banner"-ekre, vagy kamu 18+-os tartalommal hirdetett játékokra. Ti se tegyétek.

De ez gyönyörűen összefoglalja, hogy miféle játék is valójában a Jackass Human Slingshot. Egy marketing fogás. Meglovagolja a film körüli lelkesedést és egy mondvacsinált szotyogánnyal kiszúrja a szemeit a rajongóknak. Kétlem, hogy ezzel az "alkotással" bárki is tovább tudna játszana egy-két óránál. Miután sikerült legyűrni az első pályát, látni fogjuk, hogy mindvégig ugyanazt kell csinálni a meglepően színes helyszíneken. Kár, hogy egy játék nem csak a kinézetéből áll.

A Jackass Human Slingshot letöltése itt (ne tedd): Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Ronalddo

3 éve, 4 hónapja és 5 napja

OMG milyen fos. röhögő smiley

válasz erre

fonemaker

3 éve, 4 hónapja és 5 napja

Ez nálam kimarad az tuti. röhögő smiley A műsort is utálom, egy értelmetlen ****.

válasz erre

Chico

3 éve, 4 hónapja és 5 napja

Biztos hogy kihagyom.

válasz erre

SamsungFan

3 éve, 4 hónapja és 5 napja

Sorozatot is rühelltem...

válasz erre