Journey of Greed játékteszt

2022. szeptember 02.
87.5241
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Nehéz találni a mobiljátékos világban igazán eredeti koncepciót, lévén, hogy napi szinten jelennek meg megkérdőjelezhető minőségű "alkotások" a Google Play és az Apple Store platformjain. Azonban, mikor a csillagok is azt akarják, illetve a szerencse is velem van, akkor kezeim közé kerül egy-egy igazi kincs.


Jó, egy eredeti ötlet még nem eredményez automatikusan király játékot, de eddigi tapasztalataim szerint a kettő kéz a kézben jár. Ékes példa mai tesztünk alanya is: a Journey of Greed. Ezen móka kombinálja a gyűjtögetős kártyajátékok "booster"-nyitogatós és paklikreálós koncepcióját egy táblás játékkal, ami, lássuk be, nem egy teljességgel ismeretlen koncepció, de nekem még sosem volt szerencsém ilyesmihez.

A szóban forgó játék kalózos tematikával van ellátva, bár csupán egy aspektusát ragadja meg a kalózlétnek, méghozzá a szárazföldi, kalandozós részt. Úgy fest a játékmenet, hogy négy játékos nekimegy egy szigetvilágnak és mezőről mezőre haladnak a cél felé. Útközben pénzt gyűjtenek, kihívásokat teljesítenek és szívatják egymást. Hisz mégiscsak kalózokról van szó.

Egy helyszínen, sok esetben, két lehetőség közül kell választanunk.

Egy helyszínen, sok esetben, két lehetőség közül kell választanunk.


Öt karakter közül válogathatunk (miután az alap kettőn kívüli a másik hármat megnyitottuk), kik egyedi kártyákkal vannak ellátva, bár ezek legtöbbjét a specifikus szereplőknek a szintezése után kapjuk meg. Ezek a sajátos lapok váratlan helyzeteket és így meglepően sok színt visznek bele a játékba, bár sajnos igencsak megdobják a kaland kiszámíthatatlanságát is. Vagy szerencsére. Engem ez kicsit bosszantott eleinte, de elég játék után ki lehet ismerni, hogy mire számíthatunk a különféle karakterektől.

Egy pakli szigetkártyákból és képzettséglapokból áll. Az előbbiből tíz darabnak kell lennie, az utóbbiból pedig tizenöt és huszonöt között. Minden lapnak van egy értéke, mely a képzettséglapoknál annyit jelent, hogy ennyi pénzbe kerül kijátszani őket. A szigetkártyáknál viszont még a pakliépítésnél van jelentősége a bal felső sarokban található számnak.

A Fortune kulcsszó a zöld mezőkön aktiválódik. A Misfortune a pirosakon.

A Fortune kulcsszó a zöld mezőkön aktiválódik. A Misfortune a pirosakon.


Mínusz háromtól plusz háromig terjednek ezek az értékek és egy pakliba úgy kell tíz szigetlapot belecsempésznünk, hogy a végérték mínusz kettő és plusz kettő között legyen, beleszámítva ezeket is. Szerencsére a képzettségek nem rendelkeznek ilyesféle limitációkkal, ameddig benne vagyunk a minimum és a maximum limitekben.

Egy játéktábla különböző sziget-mezőkből áll, melyek lehetnek zöldek, pirosak, feketék vagy pihenők. Egy kör úgy kezdődik, hogy mindenki lép egyet (egyszerre mozognak a játékosok); ha ismeretlen az adott mező színe, akkor azt felfedi a rendszer. Ezek után a kalózok kijátszhatnak egy lapot (bár nem kötelező), majd felcsap a rendszer a játékosok szigetkártyáiból egy a mezőnek megfelelő színűt. A fekete szigetek kivételek, ugyanis a játék maga generálja a fekete lapokat.

Mindegyik pihenő mezőn biztosított a gyógyulás, laphúzás és pénzszerzés.

Mindegyik pihenő mezőn biztosított a gyógyulás, laphúzás és pénzszerzés.


A zöld szigeteken pihenő és a kockázatmentes felfedezés vár a játékosokra. Ezeken a mezőkön pénzt és életet lehet gyűjteni. A piros helyszíneken harcra kell számítani, ám a merészek, akik hajlandóak több sérülést elszenvedni, azoknak nagy pénzösszegek is üthetik a markukat. A fekete szigetek kegyetlen kihívásokat tartogatnak, általában minimális, vagy semmilyen pozitív dolgokkal kecsegtetve.

A képzettséglapok kulcsszavakkal vannak ellátva sok esetben és a hatásuk változhat attól függően, hogy zöld vagy piros szigetrészen rakjuk ki őket. Ezek segítségével növelhetjük a pénzünket, életünket, adhatunk magunknak pajzsot, illetve különféle hatásokat is okozhatunk nem csak magunknak, de az ellenfeles játékosoknak is.

Egy kártya ritkasága a lap közepének a bal oldalán látható (fehér, zöld, kék, lila, arany).

Egy kártya ritkasága a lap közepének a bal oldalán látható (fehér, zöld, kék, lila, arany).


Ezért óvatosan kell bánni a társakkal, ugyanis bármikor hátba szúrhatnak minket, általában akkor, mikor nem számítunk rá. Bár, ha egy HP-val szambázunk szigetről szigetre, akkor ne legyünk meglepődve, ha valamelyik sötét arcú bajtársunk belénk állítja a kését, ugyanis, ha meghal karakterünk, akkor az összegyűjtött pénzünk szétoszlik a megmaradt játékosok között.

Ezt elkerülendő a "bátor" kalandor bármikor azt mondhatja, hogy ő elmenekül. Ilyenkor a saját bankjába megy az addig összegyűjtött pénze, amit így már nem lehet elcsaklizni tőle, viszont a következő pihenőhelyig nincs lehetősége több lóvéra szert tenni. Ilyen biztonságos mezőből három van, és itt automatikusan bankolódik az összeszedett mani, továbbá gyógyulnak az emberkék és a meghalt, illetve elmenekült játékosok visszatérnek.

A játékosok egy emberként mozognak.

A játékosok egy emberként mozognak.


Minél több zsetonnal végzi a meccset a játékos, annál több tapasztalati pontot és lóvét kap a végén. Az összegyűjtött pénzből "ládákat", avagy hordókat lehet venni, újabb kártyákra szert téve így. A felesleges lapokat kék löttyé tudjuk bedarálni (hisz egy lapból maximum kettő példány lehet egy pakliban), melyekből specifikus kártyákat kreálhatunk, ritkaságtól függően több vagy kevesebb kék szaft elköltése után.

Nekem igencsak bejött a Journey of Greed. A gyűjtögetős kártyajátékok egy friss kiadása, táblás aspektussal megáldva, ahol nem feltétlenül jelent sokat, ha legendás ritkaságú lapokkal van telenyomva a játékos, amikor a másik három ott teheti nehezebbé az életét, ahol csak lehet.

A győzelem a ranglistán is felemeli a nyertest.

A győzelem a ranglistán is felemeli a nyertest.


Bár ez hátrányként is felfogható, ráadásul a négy játékosból csupán egy nyerhet, így 25%-os esélyünk van. Arról nem is beszélve, hogy a játék talán túl gyorsan dobálja fel a kártyák hatásait, így nehéz lekövetni, hogy pontosan mi is történt, ebből kifolyólag belerázódni sem egyszerű, hisz például elsőre nem egyértelmű a fekete és a piros szigetek közti különbség.

Mindezek ellenére csak ajánlani tudom eme mókát. Nem kell pénzt beleölni, mégis eléggé serényen dobálja a hordókat nekünk a játék, továbbá sokkal gyakrabban nyílik legendás kártya, mint például a Heartstone-nál, vagy a Spellslingers-nél. Tény, nem is olyan brutálisak, mint az említett mókáknál, de ennek csak örültem. Legalább nem fog egy lap játékokat nyerni. Mindig. Csak néha.

A Journey of Greed letöltése itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

Chico

2 éve, 7 hónapja és 26 napja

Bár a teszt nagyon hangulatos, nekem egyelőre biztos kimarad, nagyon nem jön be ez a kártyázós móka.

válasz erre

fonemaker

2 éve, 7 hónapja és 26 napja

Nagyon nem az én világom sajna...

válasz erre

peter97

2 éve, 7 hónapja és 27 napja

Nem szeretem a kártyást de erre rálesek.

válasz erre

bekecs

2 éve, 7 hónapja és 27 napja

Jó kis színes játék.

válasz erre

Vidoros

2 éve, 7 hónapja és 27 napja

Nem vagyok kártyajáték kedvelő, bár ez nem tűnik rossznak.

válasz erre