KartRider: Drift játékteszt

2023. január 17.
90.3641
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Tisztán emlékszem, hogy gyerekként mennyire szerettem a Kart Racing játékokat. Talán valami érdekes varázsa volt már akkoriban is a grafikájuknak, talán pedig csak - mint minden kis srác - imádtam az autókat. Akárhogy is nézem, gyermekkorom legszebb emlékeit idézte a NEXON Company legújabb KartRider játéka, a Drift.


A KartRider: Drift megítélése alapvetően egészen negatív. Nem igazán szoktam az áruházak értékeléseit nézni, előítéletes meg végképp nem vagyok, de annak ellenére, hogy a KartRider Rush+ a NEXON játékai közül igen kiemelkedőre sikeredett, a Drift-et nem értékelték valami jóra. Ezzel most csak azért nyitom a tesztet, mert sokan panaszkodtak arra például, hogy egész egyszerűen nem indult el a játék.

Kész vagyok már most kijelenteni, nem egy, nem kettő, nem is tíz, hanem jóval több ismerősömet nyaggattam a letöltéssel, mindegyiküknek elindult az alkalmazás, szóval ezért nem érdemes aggódni. Rátérve azonban végre a lényegre, a Drift egy tipikus folytatás: minden olyat tartalmaz, amit elődje jól csinált, és semmi olyat nem, amiben hibát kellene keresni.

Oké... majdnem mindenben hibátlan, de erről még lesz szó. Egy nem annyira vaskos, másfél GB-os update után bele is vethetjük magunkat az izgalmakba, tartalmakból pedig nem lesz hiány, hiszen számtalan válaszható karakter, jó adag - csak stílusra különböző - jármű, 5 játékmód, valamint többjátékos lehetőségek várnak minket.

Hiába tap-tap, nincs menekvés

Hiába tap-tap, nincs menekvés


Járműveink csak küllemben térnek el egymástól, melyeket személyre is fogunk tudni szabni. Játékban elért haladásunk fog újabb és újabb kiegészítőket megnyitni számunkra, gokartjainkat felnik, "nitrosugarak" és táblák széles palettája várja felszerelésre. Bár saját kreativitásunkat használva nem tudunk csak úgy mindent színezni, így is szép járgányokat fogunk tudni összepakolni.

Karakterből 16 jutott a játékba, akik különböző kinézetükkel és animációikkal fognak minket elvarázsolni. Túlesve a karakterkreáláson az Item Mode, a Speed Mode, a License, a Time Attack és a Custom Race játékmódokban uralhatjuk a kezdetben 7 - amúgy 17 darab - elérhető pályát. Az Item Mode a Crash Team Racing idejébe repít minket vissza, dobozokból felszedhető fegyverekkel keseríthetjük meg 7 ellenfelünk napját.

A Speed Mode sima versenyeket takar, minél előbb kell, minél több nitrót szerezve célba érnünk, a Licence a kampánynak nem nevezhető játékmód, itt 33 pályán keresztül kell bizonyítanunk kupákat szerezve. A Time Attack időmérő futamokat takar, ellenfeleinket köridőnként lekörözve kell győzedelmeskednünk, bár szerintem ez volt a legjelentéktelenebb mód. Végezetül a Custom Race, ahol saját meccset kreálva tudunk ellenfeleket szerezni magunk mellé, majd pedig lenyomni őket.

Nincs gáz, nincs fék, csak a drift

Nincs gáz, nincs fék, csak a drift


A játékmódokon kívül természetesen a vezetési élmény fontosabb tényező. A Rush+-tól megszokott módon nincs lehetőségünk gázpedállal bűvészkedni, kizárólag driftelni, fékezni és kanyarodni fogunk tudni. Eleinte húztam a számat, mert a gáz megvonása sosem volt bejövős mechanika számomra, de utólag visszatekintve a dinamika megkívánja, hogy ennek a kis apróságnak az irányítása kikerüljön a játékos kezéből. Versenyek közben el nem tudnám képzelni, mégis milyen lenne még a gázra is figyelni, főleg például az Item Mode okozta istentelen káoszban.

A játékmódok amúgy hihetetlenül élvezetesek, különösen az Item Mode és a Speed Mode alatt szórakoztam igazán jól. Ezeket az izgalmakat megfejelte a többjátékos mód, hiszen lehetőségem volt egy ismerősömmel jó pár kört lenyomni az említett módokban és főleg azért, mert csak ezeket lehet 1-3 társunkkal játszani. A hangulat és a jókedv a tetőfokára ért, amikor ketten játszottunk, hiszen az akkori meccsek során keletkezett röhögőgörcsöt igazán nehéz felejteni.

Fontos azonban, hogy azért mert van velünk valaki, attól ő még ellenünk versenyzik, helyezésünket ilyenkor az határozza meg, összesítve melyik helyen végzünk. Tegyük fel, ha társam első, én pedig utolsó leszek, nagy rá az esély, hogy a tabella alján végezzük, mert a többi csapat (4 csapat 2-2 emberrel, avagy 2 csapat 4-4 emberrel) előkelőbb helyen végzett.

Feltűnt bárkinek is, hogy ez a kedvenc pályám? :P

Feltűnt bárkinek is, hogy ez a kedvenc pályám? :P


Ami talán ennél a játéknál egy igen nagy hibaként említhető meg, az a crossplatform: a PC-s és a mobilos játékosok egy lobbyban tudnak játszani és ez ha csak némi fejfájást is, de képes volt okozni. Annyira nem zavaróak a PC-sek, de néha tudnak alkotni, de tény hogy a többjátékos mérkőzések igen hamar képesek voltak feledtetni az idegőrlést és még solo módban játszva sem zavaró a dolog.

Összességében azt tudom mondani, hogy ha valaki azért nem vágott bele a játékba, mert a teszt írásának időpontjában androidon 3-as, iOS-en 3,3-as értékelése van, én azt mondom, ez ne tartsa vissza, a legnagyobb bizalommal merem ajánlani. Egy pörgős és gyönyörű autós játékról van szó, jómagam ezelőtt nem is játszottam ennyire kiemelkedővel, ráadásul PC-n is ingyenesen elérhető, szóval a letöltés gombra bökni erősen ajánlott.

A KartRider: Drift letöltése itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

Mordorer

1 éve, 4 hónapja és 5 napja

El lehet vele lenni ideig-óráig...

válasz erre

Bencus86

1 éve, 4 hónapja és 6 napja

Magam részéről csatlakozom a lepontozókhoz, szerintem iszonyat gagyi a játékmenet.

válasz erre

Chico

1 éve, 4 hónapja és 6 napja

Nekem is bejön, azt hittem egyedül vagyok ezzel. mosolygó smiley

válasz erre

Ronalddo

1 éve, 4 hónapja és 6 napja

Kipróbálom, most már kíváncsi vagyok.

válasz erre

SamsungFan

1 éve, 4 hónapja és 6 napja

Na hát akkor csak meglesem! mosolygó smiley

válasz erre