Aki csak azért kattintott erre a cikkre, hogy instant választ kapjon, és azonnal szeretne egy konkrét igent vagy nemet kapni arra a kérdésre, hogy tud-e újat mutatni még a mobiljáték-iparban, akkor az most jól figyeljen, mivelhogy számukra gyorsan letudjuk a dolgot. Figyeljetek... a válasz: igen. Igen, lehet újat mutatni. No persze ez nem annyira egyszerű téma, ebből fakadóan engedjétek meg, hogy kifejtsük!
Ismeritek azt a mondást, hogy a zongorán már minden billentyűt leütöttek? Nos, ez a játékiparra is igaz. Egy a különbség az említett csodahangszer és a mobiljátékok világa között: a zongora mindig is zongora marad, a mobiljáték-ipar viszont fejlődik és fejlődik. Sőt, ha tisztán akarunk fogalmazni, még mindig nagyon fiatal a mobiljátékos piac, hiszen maguk az első komolyabb mobiljátékok is még viszonylag frissek.
A mobiljátékoknak van egy nagyon kemény előnye a sima videojátékokkal szemben, ez pedig maga a készülék. A mobilos hardver, mint olyan, tonnányi lehetőséget hordoz magában. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a már említett Pokémon GO példája, ami forradalmasította casual módon az AR-t, és ez csak egy a sok közül. Ott van a kamera is, amire nagyban lehet építeni, és akkor még sorolni lehetne...
És akkor persze ne menjünk el szó nélkül amellett sem, hogy sokszor egy-egy kezdetleges formulát csiszol tovább egy később érkező alkotás. Nagyszerű példa most a The Witcher: Monster Slayer című AR-játék, ami fogta a Pokémon GO alapvetését, csavart rajta egyet, felnőttesebb hangulatot húzott rá, és új megoldásokkal tarkította azt. És ez csak egy példa a sok közül, és rengeteg potenciál van még ebben az egészben.
Mi pedig nagyon bízunk benne, hogy ebben a csodálatos utazásban, ami a mobiljáték-ipar fejlődését takarja, a továbbiakban is velünk tartotok, hiszen rengeteg finomság vár még ránk a továbbiakban is.