Kibeszélő: miért van ilyen sok reklám a Raid: Shadow Legends-ből?

2022. április 17.
55.8161
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Talán senkinek nem kell bemutatni azt a bizonyos Raid: Shadow Legends jelenséget. Egy egyszerű mobilos RPG-ről van szó, amely mégis egy akkora mém lett, amekkora talán mobiljátékból még soha, és mindez egy dolognak köszönhető: mindenhol ennek a szoftvernek a reklámjával találkozhattunk. Olyan pofátlan méreteket öltött ennek az alkotásnak a hirdetése, hogy sokan már csak azért is kipróbálták, hogy lássák, miről szólnak a reklámok. Ássuk bele magunkat egy kicsit, hogy mégis mi ez az egész jelenség!


Ha esetleg valaki kő alatt élt volna eddig, akkor egy pár mondatban ismertetnénk a dolgot: egészen konkrétan YouTube videósok ezrei lengették be reklám formájában a szóban forgó játékot egy-egy videójukban, ráadásul sok esetben totál nem odaillő módon. Konkrétan olyan pofátlan volt már egy idő után ez a reklám-hadjárat, ami példátlan.

Továbbá jól példázza, hogy a Plarium (a Raid: Shadow Legends mögött álló brigád) mekkora erőforrásokat mozgatott meg a siker érdekében, hogy konkrétan 8,66 millió dollárt ölt reklámokba 2021 második felében. Így bizony: hat hónap alatt közel 9 millió dollár, csak a hirdetésekre.

Nézd nagyban ezt a videót!




Természetesen egy borzasztóan szénné monetizált alkotásról van szó, amely szinte semmiben nem tűnik ki az átlag RPG-k sorából. Persze vannak azok a rajongók, akik azt állítják, hogy free-to-playben is tökéletesen el lehet vele lenni, de közben van a másik véglet, akik meg azt mondják, hogy semmire nem jó a játék, hacsak nem nyílik a pénztárcánk.

Akárhogy is nézzük, a Raid: Shadow Legends egyfajta öngerjesztő folyamattá vált az évek során. Embertelen összegeket költöttek a reklámozásra, sokakhoz eljutott a cím, egy idő után pedig a mémkultúra részévé vált ez a jelenség. Ritka esetek egyike, amikor az ennyire brutál agresszív marketing beválik!

Innen-onnan hallani bizonyos részleteket YouTube-erektől, mint például, hogy a Plarium konkrétan szó szerint leírja a szerződésében, hogy a reklámozó félnek mit kell mondania, valamint a videó mely pontjába kell integrálni a hirdetést. Joggal merül fel azonban a kérdés: miért fogadja el akkor bárki is ezt a lehetőséget?

A válasz borzasztóan triviális: pénz. Nagyon szép pénzek mozognak akár már egy egyperces reklámblokkban is, így akit megkeres a Plarium, akár még ilyen követelmények mellett is szép summát képesek ajánlani a hirdető feleknek. A YouTube-erek között pedig sokan úgy vannak vele, hogy belemennek, hiszen a könnyű pénz mindig jó.

Magyarországon, magyar videósok tartalmaiban is találkozhattunk már ilyen reklámmal, szóval aki követi a hazai szcénát, az is biztosan belefutott már egy-egy oda nem illő Raid: Shadow Legends reklámba.

Természetesen vannak azok, akiket elborzaszt az agresszív marketingkampány, szóval lényegében egy kétélű pengéről van szó, de mégis annyi játékost vonzott a dolog, hogy végül megérte beleölni ezeket a mennyiségű pénzösszegeket a reklám-hadjáratba.

Kibeszélő: miért van ilyen sok reklám a Raid: Shadow Legends-ből? - 2. kép

Talán már ti is kitaláltátok: sokszor, amikor nem maguk a YouTube-erek mutatják be a játékot, hanem mondjuk egy-egy videó előtt lejátszanak egy hirdetést, akkor egy sokkal jobban kinéző produktumot láthatunk. Ez nem ismeretlen gyakorlat, miszerint a mobiljátékokból egészen eltérő trailerek kerülnek ki, mint maga a program.

Úgyhogy összességében kijelenthetjük, hogy egy egyedülálló jelenség húzódik meg a Raid: Shadow Legends mögött. Nem nagyon van más játék, aminek pont az ennyire (!) agresszív marketingkampány hozta volna meg a sikert, hiszen általában vagy nem raknak ennyi pénzt a reklámokba, vagy szimplán több embert taszít el az egész, mint amennyit bevonz.

Itt azonban mégis pozitívan sült el a dolog, ami főleg a Raid: Shadow Legends monetizációs rendszerének is köszönhető. Abban is biztosak lehetünk, hogy a Plarium munkája hosszú évtizedekig lesz hivatkozási pont, már ami a marketingelést illeti.
6 hozzászólás

Ronalddo

2 éve, 2 hónapja és 3 napja

Ilyen videókból azonnal kilépek.

válasz erre

Mendez

2 éve, 2 hónapja és 4 napja

Nem nézek jutubereket, szóval megúsztam. röhögő smiley

válasz erre

Direktor

2 éve, 2 hónapja és 4 napja

Én találkoztam a reklámokkal bár nem olyan sokat és amúgy elég viccesek.

válasz erre

fonemaker

2 éve, 2 hónapja és 4 napja

Hát nekem bizony be kellett mutatni, de látom ezzel nem vagyok egyedül. mosolygó smiley

válasz erre

Bencus86

2 éve, 2 hónapja és 5 napja

Nem tudom hogy, de én sosem találkoztam vele. röhögő smiley Ezeknek hol kéne szembe jönniük?

válasz erre

SamsungFan

2 éve, 2 hónapja és 5 napja

Hát nekem fel se tűnt, sőt nem is emlékszem hogy valaha láttam volna a reklámját! röhögő smiley

válasz erre