Ha esetleg valaki kő alatt élt volna eddig, akkor egy pár mondatban ismertetnénk a dolgot: egészen konkrétan YouTube videósok ezrei lengették be reklám formájában a szóban forgó játékot egy-egy videójukban, ráadásul sok esetben totál nem odaillő módon. Konkrétan olyan pofátlan volt már egy idő után ez a reklám-hadjárat, ami példátlan.
Továbbá jól példázza, hogy a Plarium (a Raid: Shadow Legends mögött álló brigád) mekkora erőforrásokat mozgatott meg a siker érdekében, hogy konkrétan 8,66 millió dollárt ölt reklámokba 2021 második felében. Így bizony: hat hónap alatt közel 9 millió dollár, csak a hirdetésekre.
Természetesen egy borzasztóan szénné monetizált alkotásról van szó, amely szinte semmiben nem tűnik ki az átlag RPG-k sorából. Persze vannak azok a rajongók, akik azt állítják, hogy free-to-playben is tökéletesen el lehet vele lenni, de közben van a másik véglet, akik meg azt mondják, hogy semmire nem jó a játék, hacsak nem nyílik a pénztárcánk.
Akárhogy is nézzük, a Raid: Shadow Legends egyfajta öngerjesztő folyamattá vált az évek során. Embertelen összegeket költöttek a reklámozásra, sokakhoz eljutott a cím, egy idő után pedig a mémkultúra részévé vált ez a jelenség. Ritka esetek egyike, amikor az ennyire brutál agresszív marketing beválik!
Innen-onnan hallani bizonyos részleteket YouTube-erektől, mint például, hogy a Plarium konkrétan szó szerint leírja a szerződésében, hogy a reklámozó félnek mit kell mondania, valamint a videó mely pontjába kell integrálni a hirdetést. Joggal merül fel azonban a kérdés: miért fogadja el akkor bárki is ezt a lehetőséget?
A válasz borzasztóan triviális: pénz. Nagyon szép pénzek mozognak akár már egy egyperces reklámblokkban is, így akit megkeres a Plarium, akár még ilyen követelmények mellett is szép summát képesek ajánlani a hirdető feleknek. A YouTube-erek között pedig sokan úgy vannak vele, hogy belemennek, hiszen a könnyű pénz mindig jó.
Magyarországon, magyar videósok tartalmaiban is találkozhattunk már ilyen reklámmal, szóval aki követi a hazai szcénát, az is biztosan belefutott már egy-egy oda nem illő Raid: Shadow Legends reklámba.
Természetesen vannak azok, akiket elborzaszt az agresszív marketingkampány, szóval lényegében egy kétélű pengéről van szó, de mégis annyi játékost vonzott a dolog, hogy végül megérte beleölni ezeket a mennyiségű pénzösszegeket a reklám-hadjáratba.
Úgyhogy összességében kijelenthetjük, hogy egy egyedülálló jelenség húzódik meg a Raid: Shadow Legends mögött. Nem nagyon van más játék, aminek pont az ennyire (!) agresszív marketingkampány hozta volna meg a sikert, hiszen általában vagy nem raknak ennyi pénzt a reklámokba, vagy szimplán több embert taszít el az egész, mint amennyit bevonz.
Itt azonban mégis pozitívan sült el a dolog, ami főleg a Raid: Shadow Legends monetizációs rendszerének is köszönhető. Abban is biztosak lehetünk, hogy a Plarium munkája hosszú évtizedekig lesz hivatkozási pont, már ami a marketingelést illeti.