A Magic Spellslingers egy olyan alkotás, mely a szóban forgó alkotást egyszerűbb kiadásban hozta el a mobilos platformokra. Ijesztően hasonlít a Heartstone-ra, és sajnos ez az érzés egyáltalán nem enyhült, ahogyan egyre mélyebbre kerültem a játék bugyraiba. Természetesen semmi baj nincs azzal, ha egy híres játékot vesznek alapul a készítők, de sajnos túl sok olyan aspektusa köszönt vissza a Blizzard üdvöskéjének innen, melyeket kifejezetten utáltam már ott is.
Lássuk, pontosan miről is van szó. A Spellslingers-ben tizenhat hős közül válogathat a játékos, kik egy vagy két színnel vannak megáldva. Ezek a színek a klasszikus Magic játék színei: fehér, piros, kék, zöld, fekete és semleges (semleges hős nincs, csupán semleges lap). A karakterek színe határozza meg, milyen kártyákat rakhatunk a paklijukba, melyekből három lehet egyszerre legfeljebb. Általában az egyszínű hősök egy adott számú más színű lapot is tartalmazhatnak, míg a kétszínűek csak a saját színeiket tartalmazhatják.
A lapok alján lévő ikon mutatja egy lap ritkaságát (fehér, kék, lila, narancs).
Komplikáltnak tűnik ez így elsőre, de lássunk egy példát: A kezdő hős, Chandra, piros színű. Képessége azt mondja, hogy a harminc lapos paklija tartalmazhat piros és semleges lapokon kívül hat darab bármilyen színű kártyát. Ezzel szemben Ashiok, aki kék és fekete színű, csak ilyen lapokkal rendelkezhet a semlegeseken kívül. Ezeken kívül vannak más speciális képességeik is a hősöknek, de ezekről bővebben majd lentebb szólnék.
Egy kártya úgy fest, hogy van neki kijátszási értéke (vagyis ennyi manába kerül lerakni) és egy hatása. Ha lényekről van szó, akkor nekik van életük és sebzésük is. A legtöbb lényképesség kulcsszavakban jelenik meg, melyek közül néhány a Magic játékosoknak ismerős lesz, mint például a Trample (a támadó sebzése és a védekező élete közti különbséget a játékos szenvedi el), vagy a Flying (csakis másik Flying, vagy Reach-csel rendelkező lény tud védekezni ellene).
Ha van lényünk, akkor meg tudjuk állítani az ellenfél szörnyeinek a támadását... általában.
Azonban vannak újabb kulcsszavak is, mint mondjuk a Debut (kijátszáskor történik valami), vagy a Draft (válassz három opció közül kijátszás után). Az új játékosokat lehet, hogy a sok képesség el fogja rettenteni, arról nem is beszélve, hogy rengeteg kártyát kapunk kezdéskor, és sokáig csak kettő hősünk lesz, eléggé lelimitálva így a lehetőségeinket, de ha a kezdeti fázist túléljük... akkor sem lesz sokkal könnyebb a helyzetünk.
De mielőtt belemennék a játék problémáiba, lássuk, miként is néz ki egy menet. A kezdő játékos három lappal indít, míg ellenfele néggyel, illetve egy törékeny manakristállyal. Ez a kristály addig megmarad, ameddig el nem használja a játékos az összes manáját. Ez ellensúlyozza, hogy neki kell, legtöbb esetben, a kezdő félre reagálnia. Miután kijátszottunk egy lényt, az nem fog tudni azonnal támadni (kivéve a Haste kulcsszavasok), de védekezni igen.
Maximum harminc lap lehet a paklinkban. Ez jobb, mint Magic-ben, ahol negyven a minimum.
A támadás úgy fest itt, hogy a támadó kijelöli a lényeket, akikkel randalírozni akar, és a védekező pedig eldönti, hogy mely lénye fogja melyik támadót, ha szeretne egyáltalán védekezni. Ha nem, akkor a játékos elszenvedi a bejövő sérüléseket, de ha igen, akkor a lények megütik egymást. Amely kreatúrának elfogy az élete, az a temetőbe kerül. Némi Yugioh beütés is megjelenhet ilyenkor, ugyanis csata közben előkerülhetnek csapdakártyák (bár máskor is tiszteletüket tehetik; helyzetfüggő).
Ezek igazából varázslatok, melyeket ugyan a saját körében játszik ki a játékos, azonban az ellenfél körében aktiválódnak, ha teljesül a feltétel. Ha ez nem történik meg, akkor a következő körben újra ki kell játszani őket, nem maradnak örökké fent, mint a Heartstone-ban a Secret-ek. Ezek tulajdonképpen az Instant varázslatok a Magic-ből, és bármely összecsapás egyensúlyát meg tudják egy pillanat alatt fordítani, illetve az ellenfél lapkijátszási procedúráját is meg tudják nehezíteni.
A lények ikonja alján látni lehet a kulcsszavak képét is "könnyítésként".
Ezeken kívül vannak sima varázslatok, tárgyak és Land-ek. A Land a játékos manaforrása, melyekből egy lehet csupán a pakliban, de nem számítanak bele a harminc kártyás limitbe. Az alapvető Land-ek minden körben adnak egy manát, azonban a különlegesek más hatásokkal is rendelkezhetnek, melyek, ha aktiválódnak (általában egy 30%-os eséllyel), akkor mana helyett valami más történik (lapok olcsóbbodnak, kapunk egy varázslatot, stb).
A játékosok addig adják egymásnak a kört, ameddig valamelyikőjüknek el nem fogy az élete. A kézben maximum tíz lap lehet, ám manalimitet nem tapasztaltam a rengeteg lejátszott játékom során; 15-16 manáig is gyakorta eljutottunk, de az sem tűnt felső határnak. A játék leírása szerint ezek gyors, pergős mérkőzések, de ez attól függ, milyen gyorsan nyom rá az ember a feladás gombjára. Nekem mindegyik meccsem öt-tíz percet is el tudott venni, mely sokkal többre is felugorhat, ha gondolkoznak is a felek.
Khm, jól áll a helyzet igen, köhh...
Amit rémesen gyűlöltem a Heartstone-ban, az itt is tiszteletét teszi, ez pedig a véletlenszerű lapgenerálás. Én az ilyen kártyákat azért nem bírom, mert egyrészt nagyon ritkák, másrészt pedig rendkívül sportszerűtlenek azokkal szemben, akiknek nincs ilyen. Rengetegszer megtörtént velem, hogy a kezem kifogyott a lapokból, míg az ellenfél csak rosálta magából a varázslatokat, újragenerálta a kezében a lapokat, olcsóbbított mindent a hősének idióta képességével, és egy kör alatt szétbombázott.
És itt jön be a másik általam nagyon utált aspektus, ez pedig a karakterek kiegyensúlyozatlan speciális képességei. Lássuk elrettentő példaként Nissát: ő egy zöld hős, kinek az a hatása, hogy gyógyul egyet, mikor a Land-jén kívül kap manakristályt. Erre fel mi Liliana, egy fekete karakter képessége? Mikor visszatér a temetőből egy lényed, az kap +1 +1-et. Neki majdnem minden lénye visszatér egyszer a temetőből a Relentless kulcsszómiatt, ráadásul ilyenkor más effektek is történhetnek a szörnyeknek hála, úgyhogy szórakoztató volt az ilyenek ellen játszani.
A látványos prezentáció meghozza a jussát: a töltési idők hajmeresztőek.
Ebből kifolyólag, amint beértem a bronz ligába, exponenciálisan megnőtt a vesztett meccseim aránya. Arról nem is beszélve, hogy aki hajlandó a "Booster" paklikért fizetni, annak sokkal több esélye van ritka lapokra, mint az olyanoknak, akik ingyenesen próbálkoznak. Valamit valamiért, gondolom. Előfordulhat a sima játékon és a tréningen kívül aréna mód is, ahol hármat kell nyerni a jutalomért, bár ez nem olyan, mint a Heartstone, ahol Draft-módon válogatja össze a játékos a pakliját, hanem saját kollekcióval kell helyt állni. Sok sikert.
És igazából ennyiből ki is merültek a lehetőségek. Kétes érzések kergetik egymást bennem. Szeretném szeretni eme játékot, hisz látványos, részletes, és kifizetődő azoknak, akik hajlandóak leülni és gondolkozva összerakni egy paklit. Ám a Pay-to-win struktúra eléggé elszomorító, a kiegyensúlyozatlan mivolt pedig annál inkább. Persze ez a gyűjtögetős kártyajátékok átka. Majd jön egy patch valamikor... talán... remélhetőleg...
A Magic Spellslingers letöltése itt: Google Play | iOS App Store