Marvel Future Revolution játékteszt

2021. augusztus 27.
111.6461
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ahh Marvel... lehet e mellé találni, ha rólad van szó? Nos, igen, de hát nem várhatjuk el egy franchise-tól, hogy állandóan jó produktumokkal lásson el minket. Ha csupán a videojátékokat vesszük, már elég sok megkérdőjelezhető minőségű alkotásba fogunk botlani, kezdve az 1982-ben, az Atari 2600-ra, megjelenő Spiderman-nel.


Azóta szerencsére rengeteget fejlődött a játékvilág, sokkal bonyolultabb alkotásokra is lehet manapság számítani, melyek többről szólnak az egyszerű gombnyomkodásnál (bár az Idle játékok nem erről tanúskodnak, belátom). És annak ellenére, hogy mai tesztünk alanya sincs egy túlkomplikált játékmenettel ellátva, mégiscsak emlékezetesre sikeredett hála az érdekes történetnek, sokoldalú fejlődésrendszernek és a nagyszerű prezentációnak.

QTE-k is előfordulnak, de... hát nehéz elrontani őket tíz másodperc hatásszünettel.

QTE-k is előfordulnak, de... hát nehéz elrontani őket tíz másodperc hatásszünettel.


A Marvel Future Revolution egy külső nézetes akciójáték, ahol egy limitált választékból kikapott szuperhőssel kell egy grandiózus kampányon átverekednünk magunkat (szó szerint). Az, hogy a választék eléggé saláta (Ironman, Captain America, Black Widow, Captain Marvel, Starlord, Doctor Strange, Spiderman és valamily rejtélyes oknál fogva, Storm) talán a játék kevés gyengepontjának egyike. Az elején kiválasztunk négy szereplőt a nyolc elérhetőből, és ők lesznek csapatunk tagjai.

Mindig csak az egyik hőst irányítjuk, azonban a kampány történetszála mindegyik karakternél újrakezdődik. Ez tűnhet nyűgnek, állandóan újra ugyanazon fejezeteken végigrohanni, csak azért, hogy egy új emberrel is játszhassunk, azonban van benne logika, hisz mégsem lehet egy alacsony szintű hőst beledobni a magas rangú küldetések közé. Az egyetlen dolog, ami állandó, az a csapatunk szintje, illetve az ebből fakadó erőbónusz, ami mindegyik csapattagnak kijár (erről lejjebb).

Egy játékterületen rengeteg dolgot lehet csinálni, ha nagyon unatkoznánk.

Egy játékterületen rengeteg dolgot lehet csinálni, ha nagyon unatkoznánk.


Emberünket a bal oldali virtuális joystick-el mozgatjuk, a jobb oldali gombokkal pedig támadásra bírjuk. Elég sok különleges képesség vár ránk, melyeken kívül több is megnyílik idővel, de egyszerre csak öt lehet használatban. A harcok pergősek, látványosak, ám kissé monotonná válhatnak, ugyanis legtöbb esetben tucat-ellenfeleket kell a földbe csavarni. Egyedül a főellenségek lesznek érdekesek, mivel náluk nem igazán működik az "auto-battle" opció.

Igen, sajnos van automatikus haddelhaddra is lehetőség. Ilyenkor konkrétan semmit sem kell csinálnunk és a gépi intelligencia megnyer helyettünk majdhogynem mindent (kivéve a boss-harcokat). Ha ezt keverjük az automatikus útvonalkereséssel, akkor még a küldetések helyszínére is elzarándokol magától emberkénk, nekünk meg csak rá kell nyomni a követendő misszióra. Ez hosszú távon nem fog túl sok izgalmat nyújtani, de cserébe a történet kárpótol.

Huhh nekem ez a támadás tetszik.

Huhh nekem ez a támadás tetszik.


A sztori szerint több különböző párhuzamos univerzum Földjei összeolvadtak, ami annyit jelent, hogy egy Földön most mindenki ott van; a már ismerős hősök és a gonoszok különféle változatai egyaránt. Az ebből fakadó rengeteg problémát Tony Stark és Hank Pym közös munkával próbálják megoldani; bár, ha jól tudom, nincsenek annyira oda egymásért. No mindegy, a főbázisunk felderítése után bele is vethetjük magunkat a legelső kalandsorozatba, mely New Stark City-ben játszódik. Bázisunkra, és igazából bármelyik másik játékterületre is, bármikor visszatérhetünk.

A kampány elég sok régión átvezet minket, viszont szerencsére ezek a területek nem üresek, hanem aktívak, élettel meg vannak töltve, még, ha az az élet elég gyakran több hordányi ellenfél képében jelenik meg. Rengeteg mellékküldetés vár ránk a főszál mellett, extra információkkal kiegészítve a mesét, illetve a legtöbb esetben zavartalanul be is járhatjuk a különböző helyszíneket, hogy gyűjthető ("collectible") cuccokat szedegethessünk fel, illetve speciális gonoszokat verjünk meg.

Az öltözékek kinézetét is megváltoztathatjuk, azok lecserélése nélkül (transmogrify).

Az öltözékek kinézetét is megváltoztathatjuk, azok lecserélése nélkül (transmogrify).


Mint ahogy fent említettem, egy területre bármikor visszatérhetünk, hogy befejezzük a hiányzó opcionális feladatokat és felszedjük az elmaradt dolgokat. A rendszer rengeteg jutalommal várja az összes kalandort, aki 100%-re szeretné teljesíteni a tartalmat. Illetve azokat is, akik nem, ugyanis zsákmány gyakorta fog az arcunkba repülni, és már azért is kapunk extrákat, ha legalább egy órán keresztül bent maradunk a játékban.

Ezekre szükségünk is lesz, ugyanis felszerelést csak így fogunk tudni kapni. Előkerül itt is a csillagozási rendszer; minél több csillaggal van megáldva egy öltözék, annál jobb bónuszokat ad. Fejleszteni egy ruhadarabot más, ugyanolyan csillagmennyiséggel ellátott cuccok bedarálásával és egy adag pénz befizetésével lehet. Ez elsőre kicsit soknak tűnhet, "input" tekintetében, azonban az egy csillagos növekedés nagyon sok erőt ad hozzá a maximumunkhoz, úgyhogy megéri befektetni.

Minden hősnek van egy "Ultimate" képessége: Marvel néni például Super Saiyan-ba lép át.

Minden hősnek van egy "Ultimate" képessége: Marvel néni például Super Saiyan-ba lép át.


Ezen kívül különféle kártyákkal és harci érmékkel tudjuk még emberünket tuningolni. No meg persze ott a szintlépés is, mely a küldetésekből kapott tapasztalati pont gyűjtögetése után történik meg előbb-utóbb. Végül, de nem utolsósorban, ott a már említett csapatszint is. Ez alapvetően nem jár extrával, hanem a külön fejleszthető támadás, védekezés és élet maximális szintjét határozza meg. Tehát ha hetes a csapatszint, akkor a hetedik szintre tudjuk az imént felsorolt három attribútum bármelyikét emelni, mely az összes csapattagnak növeli az értékeit.

Azonban nem csak a kampány van, mint választható játékmód, hanem sok egyéb PvE és PvP opció is elérhetővé válik számunkra, ahogyan haladunk a sztorival és erősödnek hőseink. Mivel ezeknél érdemesebb saját magunk irányítani emberünk, ezért jobb, ha csak nagyon ritkán élünk az automatikus harcolás lehetőségével. Ez azért is fontos, mivel inkább tűnik mozinak így a játék, semmint igazi akciózásnak, hiába próbálja ezt ellensúlyozni a kincskeresős rész.

Ha Vízió azt mondja, hogy ne "erőszakoskoggyá mán", akkor "engedelmeskedni fogol".

Ha Vízió azt mondja, hogy ne "erőszakoskoggyá mán", akkor "engedelmeskedni fogol".


A prezentáció lehengerlő; a grafika szép, kidolgozott, a zene fantasztikus, a szinkron pedig ugyancsak a helyén van. Két problémát tapasztaltam: rengetegszer képváltásnál a textúrák nem töltenek be azonnal, így egy másodpercre a karakterek nem többek egy minimális színnel és felbontással ellátott plecsninél, illetve szegény telefon nem értékelte a játék huzamosabb futtatását. Sokszor találkoztam akadozással és mérsékelt készülékmelegedéssel, hiába volt relatíve erős a tesztgép (Galaxy S20 FE).

Kinek tudnám ajánlani a Marvel Future Revolution-t? Nos, a Marvel rajongóknak mindenképpen megér egy próbát, legrosszabb esetben butított grafikával, ha nem akarjuk, hogy felrobbanjon telefonunk a kezünkben. A sztori szórakoztató, főleg Pókember beszólásai (bár Tony szövegelései inkább tűntek erőltetettnek, semmint viccesnek), rengeteg ismerős karakterrel találkozhatunk (Ultron, Kingpin, Daredevil, Punisher stb.), és a sok összeszedhető öltözéknek hála emberünket klasszikus gönceiben, vagy egyedi kompozíciókban is láthatjuk. Mert manapság a divatbemutató fontosabb, mint a játékmenet; de legalább fizetni is lehet érte, hát nem fantörpikus?

A Marvel Future Revolution letöltése itt: Google Play | iOS App Store
6 hozzászólás

Bencus86

2 éve, 10 hónapja és 11 napja

Most kezdek neki. mosolygó smiley Remélem tényleg ilyen jó lesz!

válasz erre

Chico

2 éve, 10 hónapja és 12 napja

Rajongóknak egyenesen kötelező! mosolygó smiley Szerintem marha jó lett!

válasz erre

fonemaker

2 éve, 10 hónapja és 12 napja

Holnap én is belevágok!

válasz erre

SamsungFan

2 éve, 10 hónapja és 12 napja

Már megjelent? meglepett smiley Basszus, már szedem is!

válasz erre

Mendez

2 éve, 10 hónapja és 13 napja

Nagyszerű teszt lett, hangulatos. A játék nálam olyan egynek jó kategória, nem tudott beszippantani.

válasz erre

Mordorer

2 éve, 10 hónapja és 13 napja

Én is hittem volna hogy lesz belőle teszt. mosolygó smiley Enélkül is kipróbáltam volna, de ez igen meggyőző írás is lett! kacsintó smiley

válasz erre