Marvel Snap játékteszt

2022. október 20.
86.5251
Aki megszállott lelkesedéssel követi az írásaimat (vannak ilyen elvetemültek?), azoknak meglepő lehet, hogy a szuperhősök nem képezték gyerekkorom jelentős részét, rengeteg más dologgal ellentétben. Természetesen nekem is ismertek voltak a főbb karakterek, de az igazán nagy hősös vonat kisiskolás koromban (DC-s sorozatok), illetve felnövésem után tarolt el.


A Marvel-es emberkék nálam is akkor kaptak kiemelt figyelmet, mikor sokunknál; az MCU (Marvel Cinematic Universe) megjelenésével. Egészen a Bosszúállók: Végjáték-ig meg is tartotta az érdeklődésemet ez a méretes széria, annak ellenére, hogy a legtöbb film egy kaptafára épült. Volt az egészben valami elragadó, és ugyan már nem igazán érdekelnek a sorozat manapság megjelenő epizódjai, tagadhatatlan, hogy mindig felkapom a fejem, ha a Marvel téma előkerül a baráti körökben.

A zölden fénylő számok mutatják a kártyák erejét, a sárgák pedig egy helyszínen képviselt erő-összest.

A zölden fénylő számok mutatják a kártyák erejét, a sárgák pedig egy helyszínen képviselt erő-összest.


Számtalan videojáték készült már ezekkel az ikonikus szuperhősökkel, kezdve az Atari 2600-on a Spider-Man-nel, ám a legtöbb ilyen móka az akciójáték zsánerbe tartozik. Nem hétköznapi látvány egy kártyázós környezetben viszontlátni kedvenc hőseinket, ám a Nuverse úgy gondolta, hogy ez egy járható út. Viszont ők nem akartak a Magic Spellslingers és a Heartstone nyomdokaiba lépni, hanem egy érdekes, egyedi ötlettel álltak elő.

Mit szólnátok egy pergős, gyors játékmehethez, ahol hat kör alatt kellene lezavarnunk egy olyan lepakolós párbajt, melynél nem csak a saját lapjainkra kell hagyatkoznunk, hanem meg kell próbálnunk kiszámítani az ellenfél következő lépését? Ezzel a koncepcióval van megáldva a Marvel Snap, és nagyon gyorsan el is ragadott engem. A gyors döntéshozás, a megfontoltan összerakott pakli, és némi előrelátási képesség teszik rendkívül fordulatossá és letehetetlenné eme játékot.

A Gyors-Ezüst úr. Olyan gyors, hogy mindig kihúzzuk az első körben.

A Gyors-Ezüst úr. Olyan gyors, hogy mindig kihúzzuk az első körben.


Miként is néz ez ki? A "tutorial" után kapunk egy tizenkét kártyás paklit, mellyel belevethetjük magunkat a mókába. Egy lapnak van egy költsége, egy erőszintje és jó esetben egy képessége is. A harcmezőn három helyszínt kapunk, ahová kirakhatunk lapokat minden körben. Egy ilyen területen az ott lévő kártyáink erejének az összese fog számítani, hogy kié az a hely. A játék célja, hogy hat kör után nekünk legyen több erőnk a három helyszínből minimum kettőn.

Minden körben energiapontokból gazdálkodhatunk. Ezt költve idézhetünk meg lapokat, és minden alkalommal eggyel több energiát kapunk. Ez egészen hatig megy fel, hisz ennyi kör után véget ér a parti. A különféle képességek változatos módon aktiválódhatnak: egyes lapokat nem kell kijátszani sem, hogy hatásukat kifejtsék (Quicksilver - mindig a nyitókezünkben lesz), vannak, melyek kijátszás után állandóan kifejtik hatásukat (Ironman - duplázza az adott helyszínen az erőnket), illetve olyan hősök is megjelennek, kik, miután kihoztuk őket, ellövik a képességüket majd nyugton maradnak (Star Lord - lásd lentebb).

Vannak itt ismerős és ismeretlen barátok. Jók és rosszak. De inkább jók.

Vannak itt ismerős és ismeretlen barátok. Jók és rosszak. De inkább jók.


Ám, mint ahogy mondtam, a pálya is hajlamos megkavarni a számításainkat. Az első három körben a helyszínek felfedik a saját tulajdonságaikat, egymás után. Általában a már felfedett helyszínre fogja a játékos lerakni a legelső lapját, de lehet lutrizni, és egy, a még nem látható területekre, is rakhatunk egy kártyát. Ez egy kétélű fegyver, hisz bármikor kaphat olyan hatást a kiválasztott helyszín, ami például mínuszt dob az ott lévő szereplők erejére, vagy szétdobálja őket a másik helyszínekre idő előtt.

Úgyhogy nagyon meg kell fontolni minden egyes lépést, ráadásul az ellenfél következő akcióját is bele kell venni a számításunkba, ugyanis egy-két lapnál nagyon fontos, mit cselekszik az ellenlábasunk. Vegyük mindenki kedvenc űrcowboy-át, Star Lord-ot például, aki akkor kap plusz három erőt, ha az ellenfél ugyanarra a területre kijátszik egy lapot, ahová mi is rakjuk a csillagurat (abban a pillanatban, tehát ez egy kijátszáshoz kötött képesség). Ehhez viszont át kell gondolnunk, hogy potenciálisan hová rakhat partnerünk a következő lépése gyanánt.

Ahogy fejlesztjük a kártyáinkat, úgy nő a "Collection Level"-ünk is.

Ahogy fejlesztjük a kártyáinkat, úgy nő a "Collection Level"-ünk is.


Ha mondjuk azt látjuk, hogy az egyik területen van már három lapja, melyek közül az egyik Ant-Man (ha van mellette három másik hős, kap hármat az erejére), akkor nagyon valószínű, hogy oda fog rakni, befejezve így a szettet és beizzítva Ant-Man varázsát, ergo nekünk is ott érdemes randalírozni Star Lord-dal (csak a saját térfelünkön). Tehát hiába áll csupán hat kör és maximum tizenkét lap a rendelkezésünkre, ez mind bőven elég ahhoz, hogy egy érdekes és fordulatos játékot kapjunk.

Kérdés, persze, hogy miként tesz szert új kártyákra a játékos? Egy újabb nagyon megnyerő ötlet a készítők részéről a csomagok elhagyása. Nem lehet megvásárolni a lapokat (kivéve egyet-kettőt, melyek épp eladáson vannak; a teszt létrejöttekor Amerika Kapitányt lehetett, mint a belépő-szett részeként megkapni valós pénzért), egyedül a játék révén lehet új lapokra szert tenni. Elég annyi, hogy partikat zavarunk le és a felugró napi, illetve heti küldetéséket csinálgatjuk pontokért cserébe.

A fényes, villogós effektek miatt könnyű elveszíteni a fonalat a történések felett... úúúúú de szééééép...

A fényes, villogós effektek miatt könnyű elveszíteni a fonalat a történések felett... úúúúú de szééééép...


Ezen pontok gyűjtésével meghatározott lapokat, véletlenszerű kártyákat és fejlesztési anyagot is kaphatunk. Ám egy kártya fejlesztése csupán vizuális bónuszt jelent, illetve a "Kollekció" menüben történő szintlépést (a lapok fejlesztése után ugyancsak járnak pontok és minden második megszerzett pont után ajándékokat ad ez a menü). Teljességgel hiányzik a Marvel Snap-ből a "Pay-to-Win" és egyedül esztétikai bónuszokért kérnek el pénzt a készítők. És még reklámok sincsenek. Ej mi a kő...

Belátom, nem túl gyakori, hogy tesztelés után megmarad egy játék a telefonomon huzamosabb ideg (mondjuk az utóbbi időben eléggé elszaporodtak a jó mókák szegény készülékemen), de az biztos, hogy a Nuverse mostani üdvöskéje mindenképpen jelen fog maradni még jó sokáig az életemben. Minden Marvel rajongónak mindenképpen megér egy próbát, ha pedig nem bánják a kártya-formátumot, akkor aztán végképp nincs semmi okuk nem belevetni magukat a játékba. Bár talán érdemes kicsit várni még; előfordulnak bugok a végeredményben, egyelőre.

A Marvel Snap letöltése itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

zsenikém

1 hónapja, 3 hete

Nagyon nem az én világom.

válasz erre

fonemaker

1 hónapja, 3 hete

Én kihagyom, nem bírom megkedvelni a kártyás játékokat.

válasz erre

Mordorer

1 hónapja, 3 hete

De jó hogy lett teszt belőle, legalább tudom miről szól.

válasz erre

SamsungFan

1 hónapja, 3 hete

Eddig vártam vele, de meghozta a kedvem a teszt.

válasz erre