Milyen hatással lehet a mobiljátékokra, hogy a Microsoft felvásárolta az Activision Blizzardot?

2022. január 23.
131.2291
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
A héten gigantikus hírek érkeztek a játékiparból, ami bár első körben azt gondolnánk, hogy nem is érinti annyira közvetetten a mobilos szférát, de valójában sokkal nagyobb behatása lehet rá. Természetesen nem másról van szó, mint hogy az Activision Blizzardot felvásárolta a Microsoft szerény 70 milliárd dollár ellenében - konkrétan tízszer annyiért, amennyiért a Bethesdát kebelezték be 2020 szeptemberében. Lássuk, hogy ez milyen formában nyúlhat bele a mobilos szférába!
 


Lássuk első ízben a közvetlen érintettséget - merthogy bizony az is van. A Microsoft ezzel, hogy a komplett Activision Blizzardot magához vette, egy olyan hatalmas mobiljátékos IP-hez fért hozzá, ami túlzás nélkül termelni fogja a pénzt. Ez nem más, mint a Candy Crush, amiről tudjuk pontosan, hogy milyen őrületes bevételeket generál évről évre.

Biztosak lehetünk abban, hogy az "ami nincs elromolva, azt nem kell megjavítani" elvet fogja követni a redmondi cég, ennek értelmében pedig egészen biztosan nem nyúlnak majd bele a Candy Crush-ba. Jól van az úgy abban az állapotban, működik, fejős tehénként generálja a dollárokat a cégnek, és igazából csak ez a lényeg. Na de mi a helyzet a téma egyéb aspektusaival?

Talán azzal mostanra mindenki tisztában van, hogy a legnagyobb bevételeket a komplett játékiparban a mobilos szféra hozza. Ebből fakadóan érthető, hogy mondjuk korábban megpróbálkozott a Microsoft a Forza Streettel, ami mobilon próbált sikert a franchise-zal, csak mint azt a mellékelt ábra mutatja, ordenáré nagyot hasaltak vele.

Milyen hatással lehet a mobiljátékokra, hogy a Microsoft felvásárolta az Activision Blizzardot? - 2. kép

Ott volt még a Gears POP!, ami szintén kaszát kapott, valamint az úgy ahogy sikeresnek tekinthető Halo: Spartan Assault is, amely időközben konzolokra és PC-re is átköltözött. Utóbbi sem lett végül pénzcsap, de az kétségtelen, hogy ez érte el az iménti három közül a legnagyobb eredményeket. Ettől függetlenül viszont kvázi "passzív bevétel" gyanánt nem árt, ha a Microsoft futtat mobilos IP-ket.

A Candy Crush mellett viszont megannyi finomság rajtolhat most, hogy náluk van a komplett Activision Blizzard. Először is az egyik legfontosabb: ne feledjük, most már a Diablo Immortal a Microsoft égisze alatt készülődik. Mint az kiderült, a toxikus munkahelyi körülmények nagyban akadályozták a cég egyes alkotásait, így a Diablo Immortal is (többek között) ezért tolódik ennyi ideje.

Most viszont a Microsoft belendítheti a projektet, úgyhogy nem kizárt, hogy előbb jelenik meg a Diablo Immortal, mint ha továbbra is az Activision Blizzardra lenne bízva a dolog. Emellett a Call of Duty Mobile is ugyebár már a Microsoft égisze alá tartozik ezzel, amihez szintén csak annyit lehet fűzni, hogy garantáltan nem fognak hozzányúlni. Mert működik.

Milyen hatással lehet a mobiljátékokra, hogy a Microsoft felvásárolta az Activision Blizzardot? - 3. kép

Ettől függetlenül viszont sok más van, amiből kiadhatnak egy mobiljátékos portot. Például simán elképzelhető ezek után, hogy a Microsoft megindítja a harci dobokat, és kiadják az Overwatch mobilos variánsát, a Starcraft is benne van a pakliban, és akkor az olyan címekről már ne is beszéljünk, mint a World of Warcraft vagy a Crash Bandicoot. Apropó: A Crash Bandicoot: On the Run! is náluk van már.

Rengeteg szériát ültethetnek át telefonokra, de abban is biztosak lehetünk, hogy nem fognak agyatlanul portolgatni. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag végtelen a Microsoft pénztárcája, nem fognak agyatlan üzleti döntéseket hozni, és meglesznek azok a hosszútávú tervek, amik egészen biztosan profitálnak majd. Aztán majd meglátjuk, hogy a közönség hogy reagál erre.

Mindent összevetve tehát megannyi izgalmas lehetőség rejlik ebben az akvizícióban, még azok számára is, akik egyébként csak mobilon játszanak, de konzolon és PC-n nem. Meglátjuk aztán a későbbiekben, hogy valójában milyen hatással lesz, de az biztos, hogy a Microsoft, mint olyan, minden eddiginél erősebb jelenléttel bír a mobilos szegmensben.
felvásárolta a Microsoft szerény 70 milliárd dollár ellenében - konkrétan tízszer annyiért, amennyiért a Bethesdát kebelezték be 2020 szeptemberében. Lássuk, hogy ez milyen formában nyúlhat bele a mobilos szférába! '>
5 hozzászólás

Gólem

3 éve, 8 hónapja és 17 napja

Biztos vagyok benne, hogy nem tudnának olyan dolgot felajánlani, amiért komoly pénzeket fizetnék...

válasz erre

Ronalddo

3 éve, 8 hónapja és 17 napja

Egy szóval: rossz.

válasz erre

SamsungFan

3 éve, 8 hónapja és 18 napja

Jó hatással biztos nem lesz. szomorú smiley Microsoft a legalja sok mindenben, én nagyon szomorú vagyok emiatt.

válasz erre

Bencus86

3 éve, 8 hónapja és 19 napja

Sok jóra nem számíthatunk sajnos. Microsoft nagyon gatya mobilos játékokban. szomorú smiley

válasz erre

Chico

3 éve, 8 hónapja és 19 napja

Amilyen csigatempóban dolgoznak a Blizzard mobilos részlegénél, csak jobb lehet.

válasz erre