Lássuk első ízben a közvetlen érintettséget - merthogy bizony az is van. A Microsoft ezzel, hogy a komplett Activision Blizzardot magához vette, egy olyan hatalmas mobiljátékos IP-hez fért hozzá, ami túlzás nélkül termelni fogja a pénzt. Ez nem más, mint a Candy Crush, amiről tudjuk pontosan, hogy milyen őrületes bevételeket generál évről évre.
Biztosak lehetünk abban, hogy az "ami nincs elromolva, azt nem kell megjavítani" elvet fogja követni a redmondi cég, ennek értelmében pedig egészen biztosan nem nyúlnak majd bele a Candy Crush-ba. Jól van az úgy abban az állapotban, működik, fejős tehénként generálja a dollárokat a cégnek, és igazából csak ez a lényeg. Na de mi a helyzet a téma egyéb aspektusaival?
Talán azzal mostanra mindenki tisztában van, hogy a legnagyobb bevételeket a komplett játékiparban a mobilos szféra hozza. Ebből fakadóan érthető, hogy mondjuk korábban megpróbálkozott a Microsoft a Forza Streettel, ami mobilon próbált sikert a franchise-zal, csak mint azt a mellékelt ábra mutatja, ordenáré nagyot hasaltak vele.
A Candy Crush mellett viszont megannyi finomság rajtolhat most, hogy náluk van a komplett Activision Blizzard. Először is az egyik legfontosabb: ne feledjük, most már a Diablo Immortal a Microsoft égisze alatt készülődik. Mint az kiderült, a toxikus munkahelyi körülmények nagyban akadályozták a cég egyes alkotásait, így a Diablo Immortal is (többek között) ezért tolódik ennyi ideje.
Most viszont a Microsoft belendítheti a projektet, úgyhogy nem kizárt, hogy előbb jelenik meg a Diablo Immortal, mint ha továbbra is az Activision Blizzardra lenne bízva a dolog. Emellett a Call of Duty Mobile is ugyebár már a Microsoft égisze alá tartozik ezzel, amihez szintén csak annyit lehet fűzni, hogy garantáltan nem fognak hozzányúlni. Mert működik.
Rengeteg szériát ültethetnek át telefonokra, de abban is biztosak lehetünk, hogy nem fognak agyatlanul portolgatni. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag végtelen a Microsoft pénztárcája, nem fognak agyatlan üzleti döntéseket hozni, és meglesznek azok a hosszútávú tervek, amik egészen biztosan profitálnak majd. Aztán majd meglátjuk, hogy a közönség hogy reagál erre.
Mindent összevetve tehát megannyi izgalmas lehetőség rejlik ebben az akvizícióban, még azok számára is, akik egyébként csak mobilon játszanak, de konzolon és PC-n nem. Meglátjuk aztán a későbbiekben, hogy valójában milyen hatással lesz, de az biztos, hogy a Microsoft, mint olyan, minden eddiginél erősebb jelenléttel bír a mobilos szegmensben.