Milyenek lennének a mobiljátékok reklámok nélkül?

2022. május 08.
111.8911
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Amint egy játék megjelenik a különböző mobil operációs rendszerek alkalmazásboltjaiban, a letöltések és az aktív játékosok száma elkezd növekedni. Ez azonban nagyban függ a játék gyártójától, a marketingtől, a műfajtól stb. Bár a játék gyártójának hírneve adja a játéknak a legtöbbet letöltött játékok listáján való előretörést, a mobilhirdetések határozzák meg a játék sikerét.


A különböző ingyenes alkalmazások és játékok a mobilhirdetéseket használják bevételi forrásként, ami hatalmas különbségnek bizonyul, ha összeszámolunk néhány számot. Nem titok, hogy a Google Play Áruházban a legtöbb alkalmazás ingyenes. Ezért a felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel fedeznek fel egy új játékot a mobilhirdetéseken keresztül, miközben különböző alkalmazásokat használnak.

A mobiljáték-hirdetések a játékosok számára hasznosnak indultak, mivel lehetővé tették számukra, hogy más alkalmazások vagy játékok használata közben új, jó játékokat találjanak. Az alkalmazások és játékok nagymértékű függősége ezektől a mobilhirdetésekkel azonban paradigmaváltást okozott a mobiljáték-fejlesztő iparágban.

De mi lenne akkor, ha nem lennének reklámok? Hogyan nézne ki a mobiljátékos szegmens abban az esetben, ha a fejlesztők nem nyúlnának a reklámokhoz, és egy hirdetésmentes iparrá alakulna át?

Milyenek lennének a mobiljátékok reklámok nélkül? - 2. kép

Az új játékok nem biztos, hogy hosszú távú jövőre számíthatnak ilyen esetben, A mobiljáték-hirdetések megkapják a szeretet és a gyűlölet méltányos részét, de nélkülük a mobiljáték-ipar drasztikus változáson megy keresztül. Ha a mobiljáték-reklámok eltűnnének, az új játékok megjelenésének híre nagymértékben hallatlanul elmaradna.

Az olyan alkalmazásboltokban, mint az App Store és a Google Play, van egy olyan rész, amely az újonnan megjelent játékoknak van szentelve: A hirdetések eltűnésével a játékfejlesztők kemény küzdelembe kerülnének az App Store-ok címlapján való szereplésért.

Ennek más következményei is vannak, ez azt jelenti, hogy a felhasználónak kifejezetten meg kell nyitnia az alkalmazásboltokat, és keresnie kell a neki tetsző új játékokat. A felhasználók ezt ritkán teszik meg, hacsak nem a barátaik vagy más csatornák nem figyelmeztették őket a játékra.

A hirdetések eltűnése egy másik hatalmas változást hoz, amelyet szinte elfelejtenek; a hirdetési bevételek. Az alkalmazásboltokban elérhető legtöbb ingyenes játék csak a reklámbevételeknek és az alkalmazáson belüli vásárlásoknak köszönhetően marad életben.

Sok játékos kimarad az alkalmazáson belüli vásárlásokból, és csak a játék "ingyenesen játszható" részére szorítkozik. Ezért a fejlesztők nagymértékben támaszkodnak a viszonylag kevés alkalmazáson belüli vásárlásra és nagyon sokat a hirdetési bevételekre. Az ingyenes játékok eltűnése természetes, ha a hirdetések megszűnnek.

Milyenek lennének a mobiljátékok reklámok nélkül? - 3. kép

A jobb felhasználói élmény nagy előny továbbá. A pozitívum, hogy a hirdetések hiánya nagymértékben növeli a játék felhasználói élményét. Nem lesznek a képernyőn a látványt elzáró reklámbannerek, és nem lesznek véletlen kattintások és átirányítások.

Emellett a legtöbb játékban a játékmenetek között videóreklámok vannak, amelyek nagymértékben elrontják a játék hangulatát és megszakítják a játékost. Mivel a játékok kénytelenek lesznek a "pay-to-play"-hez folyamodni, nagy a valószínűsége annak, hogy a játék minősége ténylegesen fejlődik. Ennek oka egyszerű: A fizetős játékra több költségvetés jut.

A fizetős játékoknak a vásárlóktól származó bevételük is biztos, ellentétben az ingyenes játékokkal. Ezért ez egy jobb játékipart hozna létre az ingyenes játékok árán. A játékok gyakran kínálnak egy kis ösztönzőt (drágaköveket, érméket stb.) a szándékos reklámnézésért cserébe - ez a funkció kihalna, és az ingyenes ösztönzők többé nem lennének elérhetőek. Ehelyett a játékosoknak meg kellene vásárolni őket.

Ha a mobiljátékok reklámjai nem léteznének, a mobiljáték-fejlesztők több erőfeszítést tennének a minőségi játékok elkészítésére és a játékosok élményének növelésére, de akkor az ingyenes játékok nem lennének fenntarthatóak a fejlesztők számára, és mítoszként maradnának meg.
4 hozzászólás

Ronalddo

2 éve, 7 hónapja és 20 napja

Én jobb szeretem a fizetős (de reálisan árazott) játékokat. A reklámosokkal nem is szoktam játszani.

válasz erre

fonemaker

2 éve, 7 hónapja és 22 napja

Amikor minőségi játékba teszik bele és nem trükkösen (valamire rá akarsz nyomni és beugrik az egész ablakos reklám, így véletlen arra kattintasz), az engem nem zavar.

válasz erre

Bencus86

2 éve, 7 hónapja és 22 napja

Engem nem zavar a reklám, ha minőséget kapok mellette és nincs túltolva. Megértem hogy ebből élnek, azt viszont nem értem meg hogy miért vannak olyan játékok ahol opciód sincs pénzért kiakapcsolni a reklámokat...

válasz erre

peter97

2 éve, 7 hónapja és 22 napja

Élvezhetőbbek. mosolygó smiley

válasz erre