Milyenek lennének a mobiljátékok reklámok nélkül?

2022. május 08.
111.6311
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Amint egy játék megjelenik a különböző mobil operációs rendszerek alkalmazásboltjaiban, a letöltések és az aktív játékosok száma elkezd növekedni. Ez azonban nagyban függ a játék gyártójától, a marketingtől, a műfajtól stb. Bár a játék gyártójának hírneve adja a játéknak a legtöbbet letöltött játékok listáján való előretörést, a mobilhirdetések határozzák meg a játék sikerét.


A különböző ingyenes alkalmazások és játékok a mobilhirdetéseket használják bevételi forrásként, ami hatalmas különbségnek bizonyul, ha összeszámolunk néhány számot. Nem titok, hogy a Google Play Áruházban a legtöbb alkalmazás ingyenes. Ezért a felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel fedeznek fel egy új játékot a mobilhirdetéseken keresztül, miközben különböző alkalmazásokat használnak.

A mobiljáték-hirdetések a játékosok számára hasznosnak indultak, mivel lehetővé tették számukra, hogy más alkalmazások vagy játékok használata közben új, jó játékokat találjanak. Az alkalmazások és játékok nagymértékű függősége ezektől a mobilhirdetésekkel azonban paradigmaváltást okozott a mobiljáték-fejlesztő iparágban.

De mi lenne akkor, ha nem lennének reklámok? Hogyan nézne ki a mobiljátékos szegmens abban az esetben, ha a fejlesztők nem nyúlnának a reklámokhoz, és egy hirdetésmentes iparrá alakulna át?

Milyenek lennének a mobiljátékok reklámok nélkül? - 2. kép

Az új játékok nem biztos, hogy hosszú távú jövőre számíthatnak ilyen esetben, A mobiljáték-hirdetések megkapják a szeretet és a gyűlölet méltányos részét, de nélkülük a mobiljáték-ipar drasztikus változáson megy keresztül. Ha a mobiljáték-reklámok eltűnnének, az új játékok megjelenésének híre nagymértékben hallatlanul elmaradna.

Az olyan alkalmazásboltokban, mint az App Store és a Google Play, van egy olyan rész, amely az újonnan megjelent játékoknak van szentelve: A hirdetések eltűnésével a játékfejlesztők kemény küzdelembe kerülnének az App Store-ok címlapján való szereplésért.

Ennek más következményei is vannak, ez azt jelenti, hogy a felhasználónak kifejezetten meg kell nyitnia az alkalmazásboltokat, és keresnie kell a neki tetsző új játékokat. A felhasználók ezt ritkán teszik meg, hacsak nem a barátaik vagy más csatornák nem figyelmeztették őket a játékra.

A hirdetések eltűnése egy másik hatalmas változást hoz, amelyet szinte elfelejtenek; a hirdetési bevételek. Az alkalmazásboltokban elérhető legtöbb ingyenes játék csak a reklámbevételeknek és az alkalmazáson belüli vásárlásoknak köszönhetően marad életben.

Sok játékos kimarad az alkalmazáson belüli vásárlásokból, és csak a játék "ingyenesen játszható" részére szorítkozik. Ezért a fejlesztők nagymértékben támaszkodnak a viszonylag kevés alkalmazáson belüli vásárlásra és nagyon sokat a hirdetési bevételekre. Az ingyenes játékok eltűnése természetes, ha a hirdetések megszűnnek.

Milyenek lennének a mobiljátékok reklámok nélkül? - 3. kép

A jobb felhasználói élmény nagy előny továbbá. A pozitívum, hogy a hirdetések hiánya nagymértékben növeli a játék felhasználói élményét. Nem lesznek a képernyőn a látványt elzáró reklámbannerek, és nem lesznek véletlen kattintások és átirányítások.

Emellett a legtöbb játékban a játékmenetek között videóreklámok vannak, amelyek nagymértékben elrontják a játék hangulatát és megszakítják a játékost. Mivel a játékok kénytelenek lesznek a "pay-to-play"-hez folyamodni, nagy a valószínűsége annak, hogy a játék minősége ténylegesen fejlődik. Ennek oka egyszerű: A fizetős játékra több költségvetés jut.

A fizetős játékoknak a vásárlóktól származó bevételük is biztos, ellentétben az ingyenes játékokkal. Ezért ez egy jobb játékipart hozna létre az ingyenes játékok árán. A játékok gyakran kínálnak egy kis ösztönzőt (drágaköveket, érméket stb.) a szándékos reklámnézésért cserébe - ez a funkció kihalna, és az ingyenes ösztönzők többé nem lennének elérhetőek. Ehelyett a játékosoknak meg kellene vásárolni őket.

Ha a mobiljátékok reklámjai nem léteznének, a mobiljáték-fejlesztők több erőfeszítést tennének a minőségi játékok elkészítésére és a játékosok élményének növelésére, de akkor az ingyenes játékok nem lennének fenntarthatóak a fejlesztők számára, és mítoszként maradnának meg.
4 hozzászólás

Ronalddo

2 éve, 1 hónapja és 7 napja

Én jobb szeretem a fizetős (de reálisan árazott) játékokat. A reklámosokkal nem is szoktam játszani.

válasz erre

fonemaker

2 éve, 1 hónapja és 8 napja

Amikor minőségi játékba teszik bele és nem trükkösen (valamire rá akarsz nyomni és beugrik az egész ablakos reklám, így véletlen arra kattintasz), az engem nem zavar.

válasz erre

Bencus86

2 éve, 1 hónapja és 8 napja

Engem nem zavar a reklám, ha minőséget kapok mellette és nincs túltolva. Megértem hogy ebből élnek, azt viszont nem értem meg hogy miért vannak olyan játékok ahol opciód sincs pénzért kiakapcsolni a reklámokat...

válasz erre

peter97

2 éve, 1 hónapja és 8 napja

Élvezhetőbbek. mosolygó smiley

válasz erre