Többek között például az LG és a Samsung is alkotott már teljesen összehajtható kijelzőt, sőt mi több, utóbbiak éppen a napokban beszéltek arról, hogy terveik szerint 2019-re már piacra kerülhet az első olyan okostelefon, amely teljesen flexibilis lesz, ezáltal könnyedén összehajthatjuk majd különösebb probléma nélkül. Azon túl, hogy ezzel egy életre megszűnne az okostelefonok töréséből eredeztethető problémák legjava, mi most megvizsgáltuk, hogy mobiljátékos szemmel milyen előnyöket jelenthet számunkra mindez. Hangsúlyoznánk, hogy az alábbiak kizárólag a mi agyszüleményeink, egyfajta sci-fi jövőképünk csupán, de ki tudja, álmaink egyszer talán megvalósulhatnak!
Ha valóban elkészülhetnek a flexibilis okostelefonok, az összehajtható képernyőből kifolyólag az a gyakorlatban azt jelentené, hogy a gyártók akár kétszer ekkora kijelzőt is bele tudnának építeni minden gond nélkül a készülékekbe úgy, hogy a telefonok mérete nem változna meg. Hogy értsétek, egy könyvszerű megoldást képzeljetek el magatok előtt, ezáltal egy olyan okostelefont, amely a gerincénél szétnyitható, és ami elénk tárul, az egy összefüggő, akár a 10 hüvelyket is meghaladó kijelző.
Mivel a mai mobiljátékok többségével az a baj, hogy egyszerűen kicsi a képernyő hozzájuk - főleg a stratégiákhoz -, ezért ez a megoldás elképesztő utakat nyithatna meg az ipar előtt. Persze alternatíva ma is akad, hiszen játszhatunk táblagépen is, ahol nagyobb a képernyő, de a jelentős méretű kijelző ellenére a készülékek kompakt mérete megmaradna, ami a hordozhatóság terén óriási dolog.
2. Kézi konzolos megoldások
Amennyiben továbbhaladunk az imént elképzelt megoldáson, ezáltal elképzelünk egy szétnyitható okostelefont, benne egy hatalmas kijelzővel, akkor az azt jelenthetné a gyakorlatban, hogy megjelenhetnének az első olyan mobiljátékok, amelyek a kezelőfelület tekintetében a Nintendo DS és a Nintendo 3DS nagyszerű, két képernyős megoldását alkalmazná. Aki játszott ezekkel a kézi konzolokkal, az nagyon jól tudja, hogy bár nem egy eget verő újdonság ez a dupla képernyő, ellenben annyira kellemes dolgokat ki lehet belőle hozni, főleg a szerepjátékok tekintetében - alsó képernyőre a térkép vagy az inventory -, hogy az szintén új utakat nyithatna meg az iparban.
Ha ezt a vonalat is továbbgondoljuk, akkor hamar ráébredhetünk arra, hogy nemcsak új lehetőségek, hanem akár új játékstílusok is megszülethetnek majd. A nagyobb képernyő, vagy az imént említett dupla képernyős megoldások, esetleg alapból a hajtogathatóság lehetősége olyan ügyességi- és platformer elemeket hozhat be a játékokba, amilyeneket egyelőre elképzelni sem tudunk. Képzeljünk el például olyan mobiljátékokat, amelyekben egy egyszerű golyót úgy kell irányítanunk, hogy a képernyőt hajtogatva terelgetjük, mintha a földet mozgatnánk alatta. Jól hangzik, nem igaz? Pedig ez a legegyszerűbb példa a sok közül!
4. Komolyabb és összetettebb játékok készülhetnek
A nagyobb képernyő, valamint az a tény, hogy bármikor összehajthatjuk az egészet, könnyedén azt is eredményezheti majd, hogy az új stílusok mellett a meglévők is komolyodnak, összetettebbé válnak. Gondoljunk csak bele például abba, hogy azért nincsenek túlontúl összetett irányítással ellátott szerepjátékok, illetve keményvonalas stratégiák mobilra, mert egyszerűen a kis képernyő egy nagyon komoly korlátot jelent. Ezekkel az újabb típusú készülékekkel azonban ez a korlát megszűnne végre, és már csak emiatt is nagyon izgatottak lehetünk!