A gatcha rendszerrel megáldott, verekedős játéknak már a nyitó videója, a felvezetése, illetve a "tutorial" része nagyon meghozzák a játékos kedvét nem csak az előtte álló kalandhoz, de magához az animéhez is. Ezek után pedig lesz itt minden, mi szem szájnak ingere: "loot-box"-ok, változatos fejlesztési lehetőségek, rengeteg küldetések, opcionális feladatokkal, PvP-vel és ideig-óráig tartó eseményekkel kiegészítve. Karaktereink menedzselésével is sokáig el lehet szórakozni, ugyanis nem egy kaptafára épült szereplőket kapunk, hanem más-más játékstílust megkövetelő hősöket, kik egyedi képességeit alaposan kiismerni kulcsfontosságú lesz a sikeres pályafutásunkhoz.
A sztori mód epizódjain szó szerint át kell verekednünk magunkat, ugyanis minden egyes résznél különféle ellenfeles csapatokat kell beledolgozni a betonba. A küzdelmek mindig úgy folynak, hogy egy hősünket irányítva megyünk neki egy vagy több ellenfélnek. A bal oldalt megjelenő virtuális joystick segítségével irányítjuk emberünk mozgási irányát, a jobb oldalt található ikonokkal pedig, értelemszerűen, különféle támadásokat tudunk megindítani a rosszaságok felé.
A jobb felső sarokban láthatunk "Pause" és automatikus csata lehetőségeket.
Képességeink "cooldown"-nal, vagyis használat utáni hatásszünettel rendelkeznek. Ameddig várunk ezen szünetek lejártára, addig a sima ütés gombot nyomogatva tudjuk lefoglalni az épp ellenünk küzdő feleket. Néha lesz szerencsénk "QTE"-hez is ("Quicktime Event"), ahol jó időzítéssel kell felvillanó gombokat nyomkodnunk, avagy húzogatnunk, úgyhogy nem mindig eszetlen képernyőcsapkodásból állnak az akciójelenetek.
Karaktereink képességeit okosan kell használnunk, ugyanis vannak olyan technikák, melyek egy másikat megerősíthetnek. Ezt úgy mutatja a rendszer, hogy az épp jobbá vált képesség ikonját felkiáltójellel teszi látványossá, elég egyértelműen mutatva, hogy most tessék rácsapni, ez most nagyot fog szólni. Ugyanez egy tökéletes kitérésnél is megtörténik, ám ilyenkor az idő lelassul, hogy a semmiből megjelenő visszatámadás gombját még a kapkodást nem kedvelő nagyapám is időben meg tudja találni.
Egy misszióra maximum három emberünket küldhetjük. Miután mindegyikkel lenyomtunk egy (vagy több) ellenfeles csapatot, egy "Boss" teszi a tiszteletét. Csapataink tagjai individuálisan nem kapnak a küldetések után jutalmakat; mindent zsákmány a profilunk "táskájában" gyűlik, és mi döntjük el, hogy mely karaktert tesszük jobbá a beszerzett cuccokkal. Lesz is mire költeni, ugyanis mérhetetlen mennyiségű fejlesztési lehetőség áll a rendelkezésünkre.
Minél erősebb egy képesség, annál jobban rázza az ideg a kamerát.
Lehet többek között kaját, edző eszközöket, puzzle darabokat és különleges valutákat hőseinkre költeni, hogy adottságaikat, értékeiket növelni tudjuk. A nagyszerű "tutorial" rész nagyon sokáig nem engedi el a kezünket, megmutatja a különféle funkciókat, játékmódokat, mellékes dolgokat, fejlesztési lehetőségeket, és mikor azt hinnénk, hogy tudunk már mindent, a játék talál valami újdonságot, amit az orrunk alá tol.
A prezentáció igencsak kellemesre sikeredett. A grafika a PC-s és konzolos anime stílusú játékokéra hasonlít nagyon, ami szép, viszont meg is követeli a hardvert. Szerencsére több beállítási lehetőséget is kapunk, így a régebbi telefonok tulajdonosai is élvezhetik ezen alkotást, bár az igazán jó vizuális élményhez egy újabb készülékre lesz szükségünk. A zene, illetve a szinkron is meggyőző, és csupán azért kapcsoltam le a hangerőt, hogy ne pusztuljon el gépen akkuja két perc alatt. Így négy percig bírta.
A kép közepén megjelenő gratulációs üzenetek ritkán szólnak nekünk. Akkor miért kell mutogatni?
Egyetlen panaszom a "riasztó" rendszerrel van, ami gátlástalanul piszkál minket egy felugró üzenettel, mely figyelmeztet a telefonunk azonnali halálára, ha nem vesszük vissza a grafikát... anélkül, hogy szüneteltetné a játékot. Ez leginkább az agresszív konfliktuskezelések során irritáló, ugyanis ilyenkor az ellenfél gond nélkül el tud ásni minket, miközben a felugrott ablakot próbáljuk meg a "Cancel" gomb csapkodásával eltüntetni. Máshol egyébként nem is problémázik a szisztéma, ami érthető, a csaták során jönnek ki a grandiózus effektekkel ellátott technikák és robbanások.
Ilyenkor tény és való, hajlamos lelassulni a menet, néha játszhatatlanná változtatva a mókát, de ettől még nem kéne minden másodpercben feldobni a figyelmeztetést. Elsőre is megértettem, köszönöm. Ezen kívül, egy probléma bökte még a szememet: az egyenletes csapatfejlesztés kényszere. Egy küldetés leírja annak megkezdése előtt az optimális erőszintet, amit jó, ha megüt az oda elvitt összes hős. Ez azért fontos, mert egy csata időre megy, egy nehezebbre sok esetben csupán két-három percet kapunk, és ha addig nem sikerül győzedelmeskedni, akkor emberünk elkezd életet veszíteni, ami előbb-utóbb vereséghez vezet. Egy gyenge hőssel, ha ügyesek vagyunk, akkor ki tudunk térni rosszaságok csapásai elől, ám ha nem elég erősek a támadásaink, akkor nem fogunk tudni időben nyerni. Szerencsére mindig akad mellékküldetés, amivel pótolni lehet hiányzó erőszinteket.
Látjuk a bal oldali listát? Bezony, ennyi fejlesztési lehetőség tartozik egy karakterhez.
Miután végeztünk a kampánnyal, ami egyelőre a sorozat első három évadát dolgozza fel, naponta frissülő küldetésekkel, időleges eseményekkel, Co-op és egyéb szólófeladatokkal szórakozhatunk, illetve PvP módok keretei között folytathatjuk a karakterek gyűjtögetését, fejlesztését, miközben a ranglétrákat másszuk. A "doboznyitogatási" funkció sosem ad felesleges jutalmat, ugyanis az itt kapott puzzle szeletekkel nem csak a hozzájuk tartozó hősöket tudjuk megnyitni, de fejleszteni is tudjuk őket. Sajnos nem áraszt el minket ilyen zsákmánnyal a játék, de aggodalomra semmi ok, így is rengeteg jó dolgot fogunk kapni; már a napi egyszeri bejelentkezést is szép mennyiségű ajándékkal honorálja a játék.
Ingyenes állapota ellenére a My Hero Academia: The Strongest Hero a mikrotranzakciós ajánlatait meglepően kulturáltan lengeti meg előttünk, ami becsülendő. A sorozat kedvelői nem fognak csalódni; rengeteg játékmód, "loot" és fejlődési lehetőség vár ránk, egy jól összerakott harcrendszerrel megspékelve. Most pedig engedelmetekkel, húznék is vissza játszani... bár a sorozatot is nagyon nézném, hisz nem rég indult annak az ötödik évada. De nem tudok egyszerre kétfelé figyelni, ahhh... ja és valakinek ennie is kellene helyettem... (#firstworldproblems).
Az My Hero Academia: The Strongest Hero letöltése itt: Google Play | iOS App Store