Noah's Heart játékteszt

2022. augusztus 05.
54.7551
Sosem voltam túlságosan oda a keletről érkező MMO RPG-kért. Nem azért, mert rosszak lennének, hanem szimplán túl sok negatív élményem volt velük; eddig mindegyik, melyhez szerencsém volt, ugyanarra a kaptafára épült. Tény, kicsit bővítenem kellene a palettámat.
 


Sajnos ezt nem ma fogom elkezdeni, ugyanis a Noah's Heart-nak nem sikerült kiemelkednie a tömegből. Első ránézésre ugyan kellemesen festett ez a játék is, mint a legtöbb ilyen móka, aztán a többihez hasonlóan, a sokadik ránézésnél derültek ki a problémák. Bár az Archosaur Games üdvöskéje mégiscsak megtörte kicsit a trendet, ugyanis már az első pillanattól kezdve láthatóak voltak a repedések a csinos prezentáción.

Túl kell élnünk némi letöltési időt, mely egy összevissza természettel van megáldva. A telefonom mutatta, hogy megy valami letöltés, de mégsem történt semmi, illetve mikor beléptem a játékba, hogy elindítsam közvetlenül a hiányzó adatok megszerzését, akkor csak második próbálkozásra kezdte meg a letöltést.

Jetpack... ja igen, ez egy fantasy-steampunk-futurisztikus játék.

Jetpack... ja igen, ez egy fantasy-steampunk-futurisztikus játék.


De legalább ajándékokkal kompenzálták a fejlesztők ezen herkulesi feladat teljesítését. Fantasztikus. No mindegy, kezdjük a mókát egy karakterkészítéssel. Mintha egy játékbabát alkotnánk, hátborzongatóan festenek a játékos szereplők. A gyűjtögethető karakterek egy fokkal jobban néznek ki, csak sajnos nem őket fogjuk a legtöbbet bámulni a játék során.

Átvezetők és "Tutorial"-ok várnak ránk első körben, melyek bemutatják a játék egyszerű irányítási sémáját; ez ismerős lesz mindenkinek. A képernyő bal oldalának simogatásával mozgatjuk emberkénket, a jobb oldalon lévő gombokkal pedig támadunk, illetve használunk különféle technikákat.

Hmm a képen nagyobb a dekoltázs... izé micsoda? Felszínes a füled barátja.

Hmm a képen nagyobb a dekoltázs... izé micsoda? Felszínes a füled barátja.


Némi sztorival is fogunk találkozni, azonban ezt nagyon hamar elengedtem, ugyanis rendkívül zavaros, nehezen követhető, ráadásul az angol fordítás igencsak megkérdőjelezhetőre sikeredett. Ennek hála nekem a "fordulatok" logikai zsákutcáknak tűntek, csak úgy, mint nagyjából minden etapja a mesének. Szerencsére nem kell érteni a történéseket ahhoz, hogy XP-t kapjunk, és teljesíteni tudjuk a küldetéseket.

Egyszerre egy rakás feladatot borít ránk a rendszer, melyek akár még segítőkészek is lehetnének, hisz megmutatják a különféle lehetőségeket, melyekkel a játékosok élni tudnak, ha beleunnának a főküldetésekbe. Kár, hogy annyira egymás hegyén és hátán fetrengenek ezek a feladatok, hogy ember legyen a talpán, aki megtalálja az egészben a rendszer.

Bal oldalt látni, hogy mely hősök alkotják a csapatunkat.

Bal oldalt látni, hogy mely hősök alkotják a csapatunkat.


Igazából a játék sem bízik abban, hogy ezt az akadályt sikerrel fogja venni a játékos, ezért a küldetések navigációját meg lehet oldani azzal, hogy rányomunk a küldi szövegére. Emberkénk pedig felkerekedik, ha túl távol van a célpont, akkor teleportál egyet, de ha annyira még sincsen távol, akkor lóra ugrik. Nekünk pedig semmit sem kell csinálnunk.

Tulajdonképpen még a harcok során sem kell nagyon megerőltetni magunkat. Mikor a nagyvilágot járjuk, és belebotlunk ellenfelekbe, akkor legtöbb esetben egész egyszerűen el tudjuk azokat távolítani az élők soraiból. Ám, ha barlangokba tévedünk, akkor bizony kevesek leszünk egymagunk... jó, mondjuk ez az elején nem teljesen igaz, de a rendszer akkor is fel fogja ajánlani a társak használatának lehetőségét ilyenkor.

A grafika igencsak tetszetős, kár, hogy játék akadozik, a textúrák villognak, és lassan töltenek be.

A grafika igencsak tetszetős, kár, hogy játék akadozik, a textúrák villognak, és lassan töltenek be.


Itt bejön némi gatcha aspektus is. Ládanyitogatással szert tehetünk különféle neves, történelemből ismert hősökre, természetesen animés esztétikával ellátva. Mint minden jó gyűjtögetős játékban, itt is rengeteg a fejlesztési opció, illetve az egyik szereplőt megtehetjük dezignált társunknak, hogy a rá jellemző speciális képességeket sajátunkévá tegyük.

Mikor barlangokat járunk, akkor az általunk kiválasztott társakat a mesterséges okosság irányítja (bár a képességeiket csak mi használhatjuk). Ezek a kihívások a gatcha játékokból megismert győzelmi feltételekkel vannak felvértezve: van időlimitünk, illetve életben kell tartanunk a csapatunk legtöbb tagját; feltéve, hogy a három csillagos értékelésre pályázunk.

A fejlesztés legalább nincs nagyon túlbonyolítva.

A fejlesztés legalább nincs nagyon túlbonyolítva.


Egy barlang végén pénzt, XP-t, tárgyakat és nyersanyagokat fogunk kapni. A felszereléseket magunkra aggathatjuk, az anyagokkal pedig emberkéinket tudjuk rengetegféleképp fejleszteni. Bődületes mennyiségű tapasztalati pontot, jutalmat és lóvét vág hozzánk a játék, így pedig nagyon gyorsan triviálissá válik a "kampány".

Egyedül a mellékes kihívások és megmérettetések lesznek problémásak, ha túlságosan is messzire jutunk bennük. Illetve a PvP is nyújthat gondokat, mivel ott más játékosok ellen fogunk fellépni csapatostul; a másik játékos pedig jobban nyomogathatja a képernyőt nálunk függetlenül attól, így nem minden a bandánk ereje.

Repülő Legolász puskából lövi a nyilakat.

Repülő Legolász puskából lövi a nyilakat.


Úgyhogy ebből fog állni a játék nagy része. Automata útvonalkeresgélés, harc és fejlesztegetés. A dialógusokat átugrottam egy idő után, a jutalmakat besöpörtem, gyorsan lépkedtem a szinteket, és vadul szinteztem emberkéimet. Nem volt ebben túl sok izgalom, és a technikai oldal sem igyekezett meggyőzni arról, hogy jó játékhoz van szerencsém.

Pedig a prezentáció nagyon is kellemes. A grafika csinos, a zene hangulatos, bár a szinkronszínészek estek, borultak, és csak egy-kettő nyújtott elfogadható teljesítményt. Talán nem fog senkit sem meglepni, hogy hamar beleuntam a repetitív játékmenetbe, annak ellenére, hogy tele van tartalommal a játék. Ám a történet fogyatékossága és az ismétlődő küldetések miatt színtelennek és lelketlennek érződik az egész. Szívből sajnálom a készítőket, egy hatalmas világot alkottak (talán túl nagyot), de a részletek sajnos igenis számítanak.

A Noah's Heart letöltése itt: Google Play | iOS App Store
7 hozzászólás

SamsungFan

1 hete és 4 napja

Kegyetlen jól néz ki, én mindenképp teszek vele egy próbát, már csak a látvány miatt is.

válasz erre

Chico

1 hete és 5 napja

Nálam ez a minőség a tipikus wow faktor. Kár hogy a játékmenet nem követi le.

válasz erre

Mendez

1 hete és 5 napja

Én azért adok neki egy esélyt. Már csak a kinézete miatt is.

válasz erre

peter97

1 hete és 5 napja

Tettem vele egy próbát de nem igazán jött be. Szép , látványos meg minden de hamar unalomba fullad.

válasz erre

zsenikém

1 hete és 6 napja

Brutál jól néz ki amúgy!

válasz erre

fonemaker

1 hete és 6 napja

Ránézésre nekem nagyon bejön úgyhogy mindenképp telepítem aztán meglátjuk.

válasz erre

Ronalddo

1 hete és 6 napja

Nagyon hangulatos teszt lett, már szedem is, nagyon kíváncsi vagyok rá!

válasz erre