De legalább itt vannak eldugott a lehetőségek, a speciális technikák használata, az ugratás, a pörgés, a forgás és hasonlók. Illetve a jutalmak betakarítása, hisz ez a legnagyobb része egy ilyen programnak. A játékmenet másodlagos, az ajándékcsomag kibontása, majd annak tartalmának felhasználása az igazán nagy kaland. Aztán megy a csodálkozás, hogy miért nincs túlzásba víve a játékosszám.
Ilyen alkotás az Offroad Unchained is. Egy rally móka, ahol rengeteg jutalom vár ránk, igencsak minimális versenyzéssel kiegészítve, de legalább a játék nem csak abból áll, hogy a jobb kocsikkal rendelkező játékosokhoz csatlakozva izzadunk vért azért, hogy legalább a negyedik helyet elérjük a négy játékosos menetekben. Vannak párbajok is.
Az alapvető játékmenet rendkívül egyszerű, ám szükségünk lesz jó időzítésre és reflexre, a színfelismerésről nem is beszélve, ugyanis a pályán megjelenő kék nyilak mutatják, mikor kell rányomnunk a telefonunk kijelzőjére a manőverek ellövéséért. A járművünk magától gyorsít és fékezésre sincs szükség, ugyanis a különféle mozdulatok és az akadályok gond nélkül lelassítják kocsinkat.
A kanyarokat csúszással, úgynevezett "drift"-eléssel vesszük be, feltéve ha a fordulóban a megfelelő irányba húzunk az érintőképernyőn. Ugratókkal is sokat fogunk találkozni, melyek jelenlétét előre mutató nyilak jelzik. A megfelelő időben történő tapira nagyot ugrik az autó, melyet nem árt, ha követ egy jól időzített hosszú lenyomás. Ekkor a járgány erőteljesen földet ér, ahelyett, hogy elszállna a bánatba, ráadásul sebességbónuszt is kap egy kis időre.
Nitrótartályokkal is találkozhat a kalandor egy verseny folyamán, a különböző lassító akadályok mellett. Ezek a palackok feltöltik egy egységnyivel a nitró-mércénket, melynek kettő a maximum kapacitása. Különösen nagy ugratásokat követhetünk el, ha egy palackot felhasználunk, ám, ha mindkettőt bevetjük egy dupla tapival, akkor rövid időre elismerésre méltó sebességnövekedést tapasztalhatunk.
A győzelem pénzzel és ligapontokkal jár, viszont az utolsó helyért is kapunk minimális jutalmat. Ez talán a legjobb része a játéknak: ha elég kitartóak vagyunk, akkor el fogjuk tudni érni a csúcsot... előbb-utóbb. A ligapontok szükségesek ahhoz, hogy felkerülhessünk a magasabb divíziókba, ezek pedig, értelemszerűen, értékesebb ládákat jelentenek egy "szezon" végén.
Az egyetlen megkötés az, hogy minden verseny üzemanyagba kerül, melyből öt a maximum. Hamar újratöltődnek, de mivel egy verseny eléggé gyorsan lefut, ezért nagyon hamar fel lehet élni eme nyersanyagot, ergo, ha akarunk, sem fogunk tudni ráfüggni a játékra. Elméletileg. A trükk az egészben az, hogy mindez csupán egy kocsira érvényes.
Szóval autóként öt üzemanyagunk van, illetve minden verdának megvan a maga besorolása a ranglistán. A versenyek a D-től S-ig terjedő kocsikategóriánként vannak szervezve, úgyhogy nem katasztrófa a "matchmaker", de akinek jobban fel van fejlesztve a járgánya, az sokkal nagyobb eséllyel nyer, hiába nyomjuk tökéletesen a nyilas kihívásokat egy futam alatt.
Apropó fejlesztés, elég sokoldalúra sikeredett ez a része a játéknak. Négyféle alapvető teljesítménynövelő metódus vár a különféle autóalkatrészekre, melyeket csak a négyes szintig lehet növelni alapjáraton. Utána meg kell emelni a csillagmennyiségét a kocsinak, ha el akarunk jutni a maximális tízes fejlettségi szintre. Ezen kívül pedig tuning-lehetőségek is vannak, melyekhez speciális alkatrészek is kellenek.
Ezeken kívül mentorok is vannak, világhíres rally személyiségek, akiknek a szintjeit úgy tudjuk emelni, ahogyan a kocsik csillagszámát is: kártyákkal. Ezeket ládákból, feladatok teljesítésével és a kampány nyüstölésével gyűjtögethetjük. A mentorszintek minden autóra kiterjedő bónuszokkal járnak, a kocsilapokkal pedig új járgányokat nyithatunk meg, no meg csillagozhatjuk is őket, mint ahogy említettem.
Alapvetően nem lenne rossz a végeredmény, hisz pergős, látványos és a fejlesztési folyamat kielégítő, ám a versenyek maguk ugyanolyanok. A pályák nem változatosak, egy darab versenyfajta van, és legtöbb esetben az fog nyerni, akinek jobb az autója. Elképzelhető, hogy ezek mi leszünk, de ajánlani rally-fanatikusoknak tudom csak az Offroad Unchained-et. A többieknek meg legfeljebb csak egy próba erejéig.
Az Offroad Unchained letöltése itt: Google Play | iOS App Store