Advertisement

Offroad Unchained játékteszt

2022. június 21.
107.7821
A mobilokra megjelenő autoversenyző játékok ismérve, hogy rendkívül egyszerű őket irányítani, ebből fakadóan pedig sokan nem is tekintik autós mókáknak ezeket a címeket. Ezzel félig-meddig egyet tudok érteni; én sem szeretem, ha helyettem nyomja a gázt a rendszer. Annyira nem izgalmas az olyan kanyarodás, amit egyszerű húzó mozdulatokkal el lehet érni.
 


De legalább itt vannak eldugott a lehetőségek, a speciális technikák használata, az ugratás, a pörgés, a forgás és hasonlók. Illetve a jutalmak betakarítása, hisz ez a legnagyobb része egy ilyen programnak. A játékmenet másodlagos, az ajándékcsomag kibontása, majd annak tartalmának felhasználása az igazán nagy kaland. Aztán megy a csodálkozás, hogy miért nincs túlzásba víve a játékosszám.

Khm szerintem ezek bot-ok. Sanda gyanú...

Khm szerintem ezek bot-ok. Sanda gyanú...


Ilyen alkotás az Offroad Unchained is. Egy rally móka, ahol rengeteg jutalom vár ránk, igencsak minimális versenyzéssel kiegészítve, de legalább a játék nem csak abból áll, hogy a jobb kocsikkal rendelkező játékosokhoz csatlakozva izzadunk vért azért, hogy legalább a negyedik helyet elérjük a négy játékosos menetekben. Vannak párbajok is.

Az alapvető játékmenet rendkívül egyszerű, ám szükségünk lesz jó időzítésre és reflexre, a színfelismerésről nem is beszélve, ugyanis a pályán megjelenő kék nyilak mutatják, mikor kell rányomnunk a telefonunk kijelzőjére a manőverek ellövéséért. A járművünk magától gyorsít és fékezésre sincs szükség, ugyanis a különféle mozdulatok és az akadályok gond nélkül lelassítják kocsinkat.

Ha csatlakozunk egy csapathoz, akkor plusz küldetések és jutalmak is várnak ránk.

Ha csatlakozunk egy csapathoz, akkor plusz küldetések és jutalmak is várnak ránk.


A kanyarokat csúszással, úgynevezett "drift"-eléssel vesszük be, feltéve ha a fordulóban a megfelelő irányba húzunk az érintőképernyőn. Ugratókkal is sokat fogunk találkozni, melyek jelenlétét előre mutató nyilak jelzik. A megfelelő időben történő tapira nagyot ugrik az autó, melyet nem árt, ha követ egy jól időzített hosszú lenyomás. Ekkor a járgány erőteljesen földet ér, ahelyett, hogy elszállna a bánatba, ráadásul sebességbónuszt is kap egy kis időre.

Nitrótartályokkal is találkozhat a kalandor egy verseny folyamán, a különböző lassító akadályok mellett. Ezek a palackok feltöltik egy egységnyivel a nitró-mércénket, melynek kettő a maximum kapacitása. Különösen nagy ugratásokat követhetünk el, ha egy palackot felhasználunk, ám, ha mindkettőt bevetjük egy dupla tapival, akkor rövid időre elismerésre méltó sebességnövekedést tapasztalhatunk.

Az előre mutató kék nyilakon tapizni kell a sikerért.

Az előre mutató kék nyilakon tapizni kell a sikerért.


A győzelem pénzzel és ligapontokkal jár, viszont az utolsó helyért is kapunk minimális jutalmat. Ez talán a legjobb része a játéknak: ha elég kitartóak vagyunk, akkor el fogjuk tudni érni a csúcsot... előbb-utóbb. A ligapontok szükségesek ahhoz, hogy felkerülhessünk a magasabb divíziókba, ezek pedig, értelemszerűen, értékesebb ládákat jelentenek egy "szezon" végén.

Az egyetlen megkötés az, hogy minden verseny üzemanyagba kerül, melyből öt a maximum. Hamar újratöltődnek, de mivel egy verseny eléggé gyorsan lefut, ezért nagyon hamar fel lehet élni eme nyersanyagot, ergo, ha akarunk, sem fogunk tudni ráfüggni a játékra. Elméletileg. A trükk az egészben az, hogy mindez csupán egy kocsira érvényes.

Minden kocsink külön üzemanyaggal és besorolással rendelkezik.

Minden kocsink külön üzemanyaggal és besorolással rendelkezik.


Szóval autóként öt üzemanyagunk van, illetve minden verdának megvan a maga besorolása a ranglistán. A versenyek a D-től S-ig terjedő kocsikategóriánként vannak szervezve, úgyhogy nem katasztrófa a "matchmaker", de akinek jobban fel van fejlesztve a járgánya, az sokkal nagyobb eséllyel nyer, hiába nyomjuk tökéletesen a nyilas kihívásokat egy futam alatt.

Apropó fejlesztés, elég sokoldalúra sikeredett ez a része a játéknak. Négyféle alapvető teljesítménynövelő metódus vár a különféle autóalkatrészekre, melyeket csak a négyes szintig lehet növelni alapjáraton. Utána meg kell emelni a csillagmennyiségét a kocsinak, ha el akarunk jutni a maximális tízes fejlettségi szintre. Ezen kívül pedig tuning-lehetőségek is vannak, melyekhez speciális alkatrészek is kellenek.

A jól időzített húzás a helyes irányba beindítja a "drift-"et.

A jól időzített húzás a helyes irányba beindítja a "drift-"et.


Ezeken kívül mentorok is vannak, világhíres rally személyiségek, akiknek a szintjeit úgy tudjuk emelni, ahogyan a kocsik csillagszámát is: kártyákkal. Ezeket ládákból, feladatok teljesítésével és a kampány nyüstölésével gyűjtögethetjük. A mentorszintek minden autóra kiterjedő bónuszokkal járnak, a kocsilapokkal pedig új járgányokat nyithatunk meg, no meg csillagozhatjuk is őket, mint ahogy említettem.

Alapvetően nem lenne rossz a végeredmény, hisz pergős, látványos és a fejlesztési folyamat kielégítő, ám a versenyek maguk ugyanolyanok. A pályák nem változatosak, egy darab versenyfajta van, és legtöbb esetben az fog nyerni, akinek jobb az autója. Elképzelhető, hogy ezek mi leszünk, de ajánlani rally-fanatikusoknak tudom csak az Offroad Unchained-et. A többieknek meg legfeljebb csak egy próba erejéig.

Az Offroad Unchained letöltése itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

Chico

8 hónapja,

Én elvagyok vele egyelőre...

válasz erre

zsenikém

8 hónapja,

Kicsit nekem is csalódás, az a helyzet. De azért el vagyok vele, meg remélem frissítgetik majd mert alapvetően igencsak tetszik az összhatás.

válasz erre

peter97

8 hónapja, 1 napja

Én el vagyok vele, igaz nem sokat tolom, naponta fél órát kb.

válasz erre

fonemaker

8 hónapja, 1 napja

Én is hamar ráuntam sajnos..

válasz erre

Tommy

8 hónapja, 1 napja

Őszintén, kicsit jobbra számítottam...

válasz erre