One Punch Man - The Strongest játékteszt

2022. szeptember 27.
91.6931
One Punch Man... őszinte leszek, annyira nem ismerős nekem ez a sorozat a főszereplőjét leszámítva, akinek az a nagy "képessége", hogy minden ellenfelet egy ütésre el tud intézni. Ez a premissza hajmeresztően hangzik, és mégis az egyik leghíresebb mangáról és animéről van szó, úgyhogy a japánok valamit nagyon tudnak.


Mivel szuperhősös alkotásról van szó, ezért a széria dugig van karakterekkel, és a My Hero Academia-hoz hasonlóan igencsak egyértelmű volt a Moonton fejlesztőcsapat iránya, mikor sikerült megszerezniük a licenszet: gatcha szerepjátékot fognak készíteni. Én pedig, mikor megláttam, "elégedetten" sóhajtottam fel, hisz az ilyen játékokból sosem lehet elég.

Mondjuk, mikor belekezdtem a mulatságba, akkor a hozzáállásom hamar megváltozott, de nézzük is, hogy mit is kapunk a "pénzünkért". Egy karaktergyűjtögetős kalandot, ahol egy maximum hat fős csapattal irthatjuk a különféle gonosz diszpozícióval ellátott mukikat. A gatcha szerepjátékokhoz híven, a harcon van a hangsúly, ráadásul rendkívül sok opciónk van arra, hogy még több erőt ki tudjunk sajtolni embereinkből.

Az "Evolution"-hoz négy különböző nyersanyag kell. Nem rossz.

Az "Evolution"-hoz négy különböző nyersanyag kell. Nem rossz.


No meg az sem árt, ha van egy valagnyi szerencsénk. Ha nem húzunk ki jó karaktereket a ládákból, akkor nem fogunk tudni túl sokáig jutni. A megszokott ritkasági szintek visszaköszönek (zöld - gyakori, kék - ritka, lila - nagyon ritka, sárga - reteküldemakákófalviasan ritka), és bár sárgára ne nagyon számítsunk, nekem hamar sikerült egy kompetens lila csapatot összehozni, így azok fejlesztése vált a nagyobb kihívássá.

Egy karakternek van egy frakciója, típusa, illetve leírása. A frakció csupán csapatösszeállítás kidolgozásánál fontos, ugyanis van egy úgynevezett "Core Skill", mely egy, az összes résztvevőre kiterjedő hatás. Több "Core Skill" közül lehet válogatni, és akkor lehet a fejlettebb változatukat aktiválni, ha bizonyos frakciójú szereplőkből van egy adott számú a bandánkban.

Vannak csinos "skin"-ek is (hehehe), de egyelőre csupán egy-kettő érhető el (ebből is).

Vannak csinos "skin"-ek is (hehehe), de egyelőre csupán egy-kettő érhető el (ebből is).


A karaktertípus azt mutatja, hogy közelharci, távolsági, vagy specialista a kiválasztott emberke, a leírás pedig néhány szóban összefoglalja, mire számíthatunk tőle. Fejleszteni manusainkat többféleképp lehet; a legegyszerűbb a tapasztalati pontok osztogatása. Ezt elkövethetjük itókákkal, de összecsapások után is jár az XP a harcoló feleknek. Azonban nagyon hamar elérjük a szintlimitet, melyet csak "Evolution"-nal lehet megemelni.

Ehhez medálokra és pénzre lesz szükségünk, viszont az előbbieket nem egyszerű beszerezni. Specifikus "pályákat" (melyek igazából egyszerű harcok) kell újra és újra megcsinálnunk a kampányban. Izgi. Sebaj, ugyanez a helyzet a képzettségekkel, a csillagszint növeléssel és a "Talent"-ekkel is. Egyetlen pozitív dolog, hogy nem borítja az egészet a nyakunkba a játék, hanem szépen, egyenletesen nyílnak meg a lehetőségek, ahogyan profilszintünk emelkedik.

Repül a vigyori fej, ki tudja, hol áll meg...

Repül a vigyori fej, ki tudja, hol áll meg...


A felszereléseket pedig meg sem említettem és nem is fogom, ugyanis egyértelműek: aggassuk rá a karaktereinkre és élvezzük a hatásukat. Banzáj. Ezen kívül pedig szettekbe is rendeződnek a karakterek: ha összegyűjtjük a szett minden tagját, akkor ők egymásnak bónuszokat adnak. Ezek után, pedig, lássuk a harcot, mely nincs túlbonyolítva, jó szokásokhoz híven. Körökre osztott mizéria vár ránk, ahol egymást követik a szereplők, és kétféle támadás közül tudnak választani.

Az egyik erősebb a másiknál, azonban az erősebb opció energiapontba kerül, melyből csak minimálisat kapunk körönként. Ahogy történnek a támadások egy csíkocska is töltődik a bal oldalon, mely a Saitama haragja névvel van ellátva. Ha eléri a maximumot, akkor azt aktiválva azonnal ki tudunk ütni egy ellenfelet, akár "boss"-t is. Ez főleg a későbbi összecsapásoknál lesz fontos, a keményebb rosszaságok ellen, kiknél nem olyan könnyű életben tartani az embereinket.

Olcsón vállalunk szúnyogirtást... nunchakuval.

Olcsón vállalunk szúnyogirtást... nunchakuval.


És életben akarjuk tartani őket, ugyanis csillag csak akkor jár, ha mindenki túléli az összecsapást, illetve, ha egy adott körön belül végzünk. Egy kampányepizódban ládák járnak bizonyos csillagmennyiségek összegyűjtése után, szóval nem árt, ha az összes lehetségeset meg tudjuk szerezni. Kár, hogy az ötödik epizód elejére annyira nehézzé váltak a harcok, hogy kénytelen voltam nyersanyag-farmolásra adnom a fejem.

Sebaj, rengeteg másik játékmód... ja nem, csak kettő-három egyéb lehetőség áll a rendelkezésünkre, egyelőre. Majd lesz több is, a megrajzolt, de még nem nyomható menügombokat elnézve. PvP oldalról az arénázás, illetve annak a kiesésre menő variánsa érhető el, illetve a megszokott toronymászós módnak is egy ugrásszerűen nehezedő vállfaját van lehetőségünk nyomatni, a napi kihívások és a nyersanyaggyűjtögető lehetőségeken kívül.

És hogyan fér oda be a banán...? Turmixként.

És hogyan fér oda be a banán...? Turmixként.


A mértéktelen mennyiségű cucc, amit a rendszer hozzá vág a kezdő játékosokhoz soknak tűnik, de nagyon hamar el fog fogyni, főleg, ha van már egy kiválasztott csapatunk, melynek tagjait a lehető legmagasabb szinten akarunk tartani. A harcok hamar monotonná válnak, még úgy is, hogy automatizálni tudjuk ezt a folyamatot, bár ez nem ajánlott, ugyanis a mesterséges okosságnak nem erőssége a gondolkodás.

Nehéz szívvel tudnám csak ajánlani a One Punch Man - The Strongest nevű alkotást. Egy tipikus gatcha szerepjáték, a szóban forgó széria szereplőivel ellátva, minimális tematikai adalékkal, ám messze nem tartalmaz annyi érdekes dolgot, vagy ugráló mellet, hogy hosszabb távon le tudjon bárkit is kötni.

Az One Punch Man - The Strongest letöltése itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

Tommy

2 hónapja, 1 napja

Teszek vele egy őróbát, nem tűnik ez olyan rossznak.

válasz erre

Ronalddo

2 hónapja, 2 napja

Nekem azért nem tűnt rossznak amúgy, elvagyok (még) vele.

válasz erre

SamsungFan

2 hónapja, 3 napja

Egy próbára jó lesz.

válasz erre

peter97

2 hónapja, 4 napja

Egy próbát teszek vele, hátha engem jobban megfog...

válasz erre

Bencus86

2 hónapja, 4 napja

Hát engem sem mozgat egyáltalán...

válasz erre