Otteretto játékteszt

2022. szeptember 23.
85.2771
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Annak ellenére, hogy nekem nem a kedvenc műfajom, a gondolkodás egy rendkívül kielégítő és szórakoztató tevékenység, főleg játék formájába öntve. Még a legegyszerűbb videojátékok, mint a Pong vagy a Tetris, a társasájátékokról nem is beszélve, is megkövetelték ezt a tevékenységet.


Ám, a szórakoztatóipar ezen ágazata manapság nem részesíti előnyben agytekervényeink mozgatását, főleg a mobilos szcénát illetően. Nekik az kell, hogy a bugyuta játékos fogyasszon, költsön és a lehető legminimális erőfeszítést tegye meg a győzelem eléréséhez. Köszönjük szépen az Idle és az erőteljesen automatizált Gatcha szerepjátékoknak a közreműködést. Szerencsére a piac nem csak ilyen mókákkal van tele.

Pályaváltásnál elvesznek a legfelső torony-maradékok.

Pályaváltásnál elvesznek a legfelső torony-maradékok.


Néha rábukkan a szemfüles játékos meglepő alkotásokra. Mint például mai tesztünk alanyára, az Otteretto-ra, mely egy rendkívül egyszerűen kinéző kis játék, ahol színes kockákat kell palindrom alakzatokban összekötögetnünk, hogy eltűntessük őket pontokért cserébe. A palindrom annyit jelent, hogy a színsor ugyanúgy néz ki visszafelé is.

Például egy zöld, piros, kék, piros, zöld sorozat palindrom, ugyanis megegyeznek a tagjai bármelyik irányból is állunk neki. Egyszerű megérteni a koncepciót, azonban sokkal nehezebb elsajátítani, ugyanis a szóban forgó kis játékunkban egy egész táblányi színes kockát kapunk, ahol, ha nem hosszú palindromok által kötögetjük össze a testeket, akkor nem fogunk tudni átjutni a következő szintre.

A kijelölés fehéren felvillan, mikor palindrom-ot jelöltünk ki.

A kijelölés fehéren felvillan, mikor palindrom-ot jelöltünk ki.


A tábla Tetris-esen néz ki: egy tízszer négyes téglát kapunk, ami meg van töltve kockákkal. Minél hosszabb és komplikáltabb palindromot hozunk létre, annál több pontot vág hozzánk a rendszer, és ha elérünk egy adott számot, akkor átcsusszanunk a következő pályára. Ez annyit tesz, hogy a tábla alulról feltöltődik, és a fent ágaskodó, félig megkezdett tornyok pedig elvesznek.

Ezt tulajdonképpen addig csinálhatjuk, ameddig meg nem unjuk, vagy nem kapunk egy olyan szintet, ahol nem tudunk elég pontot kisajtolni a színekből. A játék gáláns módon elmenti az állapotunkat, ha kilépnénk, tehát nem kell az egész procedúrát egy menetben lenyomni. Különféle csillagokat is szerezhetünk mérföldkövek elérése után, bár ennek túl sok értelmét nem láttam.

Alul láthatjuk, hogy mennyi pontot kapunk a kijelölt palindromért.

Alul láthatjuk, hogy mennyi pontot kapunk a kijelölt palindromért.


Van egy "jegyzet" opciónk is, mely arra jó, hogy kijelöljünk nekünk szimpatikus mezőket a pályán és összekössük őket, de mindezt úgy, hogy ne aktiválódjanak. Nem láttam ennek túl sok értelmét, ebből kifolyólag pedig nem is használtam, ám elképzelhető, hogy a nagy tervek szövőinek hasznára válhat ez a funkció. Igazából csupán egy kellemetlen aspektus orvosolására lehet jó ez az implementáció, de erről majd lejjebb.

Túl sok jutalomra ne számítsunk, de talán ennél a játéknál ez érthető is. Itt csupán önmagunkat tesszük próbára egy könnyed, de mégis összetett kihívás révén, mely során az igazán grandiózus megmozdulásainkat a világ nem igazán fogja látni. Csupán annyit, hogy a parti végén mennyi pontot szereztünk és jelenpillanatban a világranglétra hányadik fokát foglaljuk el. Én a kilencvenegyedik pozíciót tudtam elérni, ez is mutatja, hogy nem igazán ismert az Otteretto a mobilosok és a PC-sek között.

A "jegyzet" opcióval felvázolhatjuk a terveinket, anélkül, hogy aktiválnánk a kockákat.

A "jegyzet" opcióval felvázolhatjuk a terveinket, anélkül, hogy aktiválnánk a kockákat.


Ez az ingyenes verziója a játéknak. Ha hajlandóak vagyunk egy másfél ezres ajánlatot elfogadni, akkor még három játékmóddal gazdagodhatunk. A "Puzzle" opcióban kapunk egy adott számú kockát és mindegyiket össze kell kötnünk egy hatalmas palindrommá. Nekem ez nagyon tetszett, mert nem kellett azon törnöm a fejem, hogy az épp kialakított összekötésemhez tudok-e még hozzácsapni egy-két extra kockát, hanem tudtam, hogy az összesre szükségem lesz.

A "Containment" egy klasszikus, időre menő játékféle, ahol új kockák jelennek meg minden akció után, és előbb-utóbb meg fog telni a pálya, mely után véget ér a parti. A harmadik pedig a "Walls" mód, ahol nem csak arra kell figyelni, hogy jó hosszú palindromokat alakítsunk, hanem hogy közben falak akadályozzák a haladásunkat. Ez a típus több fejfájást okozott, mint sikert szerény személyemnek, de hát ezt a tapasztalt játékosoknak találták ki.

Ha nem érjük el a jobb oldali csíkon a felső ponthatárt, akkor véget ér a játék.

Ha nem érjük el a jobb oldali csíkon a felső ponthatárt, akkor véget ér a játék.


Mivel rendkívül egyszerű a dizájn, ezért igazából nem találtam hibát, vagy bug-ot, csupán a már fent említett kellemetlen aspektust. Ha rányomunk véletlenül egy kockára, akkor annak úgy kell eltörölni a kijelölését, hogy elhúzzuk az ujjunk a képernyőről, vagy egy nem palidrom formát hozunk létre. Ha azonnal felemeljük ujjunk, akkor a kocka eltűnik, hisz egytagú palindrom is van, ezzel pedig értékes kockákat törölhetünk ki.

A prezentáció minimalisztikus, főleg a hátterek szempontjából, de igazából nem ezen van a hangsúly. Én ettől függetlenül nagyon jól elszórakoztam a Otteretto-val, még úgy is, hogy nem kenyerem a gondolkozás, és még alulöltözött hölgyek sem voltak semerre. Ez is mutatja, hogy nem kell egy komplikált rendszert létrehoznunk ahhoz, hogy valami szórakoztatót alkossunk.

Az Otteretto letöltése itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

Ronalddo

2 éve, 10 hónapja és 5 napja

Kell az ilyen is néha. mosolygó smiley

válasz erre

peter97

2 éve, 10 hónapja és 6 napja

Jó hogy időnként ilyen teszt is van!

válasz erre

Mendez

2 éve, 10 hónapja és 6 napja

Szeretem az ilyen játékokat. Csak egy idő után elfogy a türelmem ha nagyon béna vagyok. röhögő smiley

válasz erre