Késleltetés / Latency
A késleltetés az az idő, amely alatt az eszközöd adatokat küld az éppen játszott játék szerverére. Ezredmásodpercekben vagy ms-ban mérik, ami azt jelenti, hogy ha egy online játék során 20 ms-ot látsz, az azt jelenti, hogy 20 milliszekundumba telik az adatok elküldése. Az online játék esetében ezek az adatok a te gombnyomásaid.
Miért fontos ez? Tehát, ha a League of Legends: Wild Riftet játszod például, és használni szeretnéd Blitzcrank Rocket Grab képességét, a késleltetés határozza meg, hogy mennyi időbe telik, amíg a telefonod közli a szerverrel. Mostanra már valószínűleg kitaláltad, hogy minél alacsonyabb a késleltetés, annál jobb.
De mi számít "jó" késleltetésnek? Általánosságban elmondható, hogy minden 20 ms alatti érték ideális, és "alacsony pingnek" nevezik. Ez biztosítja a legélvezetesebb játékélményt. Ezen túlmenően az 50 és 100 közötti késleltetés tekinthető játszhatónak.
Ha azonban korábban a 20 ms vagy az alatti értéket élvezted, akkor ez egy kicsit nehézkesnek tűnhet ehhez képest. Végül, minden 100 ms feletti érték "magas pingnek" számít, és negatívan befolyásolja a játékot, és lagot eredményez.
Ping
A pinget gyakran a késleltetés szinonimájának tekintik, és bár a két kifejezés szorosan összefügg, ez nem teljesen igaz. Bár nem valószínű, hogy a felcserélésük használata bármilyen problémát okozna, mivel a többi játékos többsége tudja, miről beszélsz. Ettől függetlenül itt most a két kifejezés közötti különbségeket fogjuk tárgyalni.
Lag
A pinggel valószínűleg már találkoztál az online játékokban, még akkor is, ha nem ismered a kifejezést. A latency szóval is találkozhattál már a lag leírására, mivel ugyanazt jelentik. A lag a játék szerverével való rossz kapcsolat miatt következik be, és a játék lefagyását vagy akadását okozza.
Előfordulhat, hogy a karaktered nem mozog zökkenőmentesen, vagy a képességeid vagy lövéseid csak néhány másodperccel a gomb megnyomása után sülnek el. A legrosszabb esetben a lag miatt a játék inkább egy diavetítésre hasonlíthat. A lag hihetetlenül frusztráló lehet, és gyakran a vereségek oka az online játékokban, különösen a MOBA-kban, ahol az, hogy egy játékos nem tud megfelelően játszani, káros a csapatra nézve.