Project Stars előzetes játékteszt

2022. december 29.
89.5491
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Az elmúlt hetekben ismét elérhetővé vált a No Man's Sky alapjaira építkező mobiljáték, a Project Stars nyílt bétája, így nyilván azonnal rá is vetettük magunkat, ráadásul óriási elánnal. Aztán jött a pofára esés, mert azt már az előzetes elején le kell szögeznünk, az eddigi eredményét tekintve jobb ha még nem adják ki, mert ez bizony iszonyúan gyenge játék lenne. Eltöltöttem pár órát a játékkal és bizonyos idő után egészen fárasztó volt vele játszani, de ki is fejtem miért.
 


A Project Stars-szal már nem először játszom, a legutóbbi nyílt tesztjénél is órákat töltöttem el vele. A probléma, hogy a mostani kiadás az előzőhez képest semmiben sem tér el, szinte semmilyen érdemi - akár tartalmi, akár grafikai, akár játékmeneti - változás nem érkezett, ez azonban először nekem fel sem tűnt.

Mint említettem, leginkább a No Man's Sky-t tudnám alapként megtippelni, azzal a különbséggel, hogy itt TPS nézetet kapunk, de ugyanúgy bolygókat kell felfedeznünk. A béta egy nagyon jól megcsinált animációval indít és a bevezetést tekintve iszonyúan hangulatos játéknak tűnhet első látásra a Project Stars. Ez a hangulat körülbelül addig tart, ameddig el nem kezdünk játszani.

Micsoda, csodálatos, lenyűgöző táj! xD

Micsoda, csodálatos, lenyűgöző táj! xD


A nyílt világú játékok szerintem messze legnagyobb hibája, hogy ha túl üresre sikerül a játéktér, akkor a játékosnak nem lesz mit csinálnia. Nos, a Project Stars-nak is pontosan ilyesmi gondjai vannak, félelmetesen üres az egész világ. Alapvetően (csak úgy, mint a No Man's Sky-ban) több bolygóra is ellátogathatunk (szám szerint 5-re), de ebből az általam játszott majdnem 6 órában csupán egyre lehetett eljutni, ez pedig a Földre hasonlító Alpha volt.

Az Alpha egy igazán hatalmas planéta, aminek területén mi dönthetjük el, hol szeretnénk landolni. A Lander elnevezésű kabin, amivel leérkezünk, gyors utazási járművön kívül bázisként is funkcionálni fog. Időnként nem is árt ide visszajönni, mert csak itt tudunk kutatni, ami által fejlődni, valamint ennek közelében tudunk építkezni. Kutatni alapanyagokból fogunk, ezt pedig Sonic Tool fegyverünkkel tudjuk megtenni.

A lényeg, hogy egy tetszőleges kiválasztott kőhöz vagy fához rohanunk és addig lőjük a fegyverrel, amíg szét nem esik. Szerencsére egészen könnyű lootolni, de hogy ezeket hol lehet használni, az jó kérdés. Bár kapunk egy egészen részletes Tutorialt és a kezelőfelületen jelezve is vannak a nálunk levő nyersanyagok, ezek használata azonban rejtély.

És akkor mi van, ha a víz felett úszom? Ez teljesen normális. :D

És akkor mi van, ha a víz felett úszom? Ez teljesen normális. :D


Meg amúgy is, ha nálam van, mi a fenéért nem lehet azonnal használni őket? Annyi kérdés van ezzel a mechanikával kapcsolatban, hogy a nyersanyagaim hihetetlen mennyisége miatt hagytam inkább a gyűjtögetést. Ám, ha valakinek nem lenne elég nyersanyaga, a térkép alatt levő ikonnal szkennelhető a terület, általunk szabadon választott alapanyagra.

Jó RPG-hez hűen karakterünk étel-, és ital szintjét is figyelnünk kell, de ezeket meg nem lehet gyűjteni. A Sonic Tool bár vadállatok ellen néha egészen hasznos, az ölésekből származó húst nem tudjuk megenni, csak eldobálni. Ennek ellenére azonban a fegyverharc igen gyenge és sok órányi rohangálás után sem találtam használható fegyvert - ez pedig hihetetlenül idegesítő.

Egy fegyverünk van, az se ér szart se

Egy fegyverünk van, az se ér szart se


Főleg azért, mert ebben a jópár órában mindenféle lény támadt rám a vadállatoktól kezdve, egészen a disznófejű fegyveresekig, természetesen őket a Sonic Tool-lal támadtam, de ezzel harcolni iszonyatosan szörnyű. Ahogy megtámadtam vele akárkit is, egyetlen életpontot nem sebzett rajta, 0,6-os értéknél nagyobb sebzést nem igazán szenvedtek el az ellenfelek.

És ha már ennyit rohangáltam, egy szárazföldi járműnek azért örültem volna, és bár elvileg lehet vezetni a játékban, de valami értelmes járgányt nem találni. Mindezek mellett pedig ahogy már említettem, veszélyesen üres az egész világ.

Kíváncsi voltam, mennyi minden van elszórva a területen, ezért volt egy egybefüggő 10 perc, amikor csak egyenesen rohantam, és közben végig nézelődtem. Pár növényt, állatot és ellenfelet leszámítva semmi, azaz tényleg semmi nem volt a pályán.

A víz alatti táj legalább annyira élettel teli mint a szárazföld

A víz alatti táj legalább annyira élettel teli mint a szárazföld


Semmi olyasmi, mint például nyitható ládák vagy felszabadítandó erődök (ami egyébként a tavalyi bétában volt), vagy ilyesmik. Az Alpha bolygó nagyobb területein (amiket óceánok választanak el egymástól) vannak "narancssárga tornyok".

Engem nagyon érdekelt volna ezek miért vannak ott, de mivel mindegyikük magas hegyeken volt, feljutni csak úgy nem lehetett oda. Próbáltam landolni is oda, de akkor meg teljesen máshová dobott le a játék.

Bár lehet találkozni más online-nak vélt játékosok Lander-eivel, de magukat a karaktereket sehol sem látni, pedig elvileg ők is azzal a bétával játszottak, mint én, tehát más bolygón nem lehettek. Egyéb probléma még a játékkal, hogy technikailag és grafikailag is egy borzalmas.

A fejlesztői képekkel ellentétben így néz ki a valóságban a Project Stars

A fejlesztői képekkel ellentétben így néz ki a valóságban a Project Stars


Technikai oldalról nem egyszer fordult elő, hogy kidobott a főmenübe, rosszabb eseteben a játékból is. Volt pár olyan nap is, amikor be sem engedett lépni, elutasította a fiókomba való belépést. Grafikailag bár valamennyire közepes az élmény, néhány animáció nagyon ocsmányan néz ki, ahogy az összkép is.

Mindent összevetve a Project Stars egy borzasztóan unalmas, csúnya, optimalizálatlan, élvezhetetlen és üres játék lenne, ha most jelent volna meg. Reméljük, hogy a felsorolt gondokat javítani fogják a fejlesztők a megjelenésig - bár látva hogy évek óta készül és itt tartanak, nem sok esély van.
5 hozzászólás

Ronalddo

2 éve, 8 hónapja és 16 napja

Részvétem a tesztelőnek! röhögő smiley

válasz erre

ferencziakos

2 éve, 8 hónapja és 17 napja

Édes jó istenem de rusnya. röhögő smiley

válasz erre

SamsungFan

2 éve, 8 hónapja és 17 napja

Atttttttyaúristeeeeen!!!! röhögő smiley

válasz erre

fonemaker

2 éve, 8 hónapja és 18 napja

Jesszusom ez nagyon kemény! röhögő smiley

válasz erre

peter97

2 éve, 8 hónapja és 18 napja

Az kemény. röhögő smiley

válasz erre