Amikor a Capcom beharangozta, hogy mobilokra is szeretnének verekedős játékot szállítani, sokan úgy voltak vele, hogy bőven elég a Street Fighter-sorozat is, hiszen a negyedik rész már megjelent iOS-re, de hamarosan Androidra is befut. Amint azonban jöttek a részletek a Puzzle Fighterről, úgy kapkodtunk a fejünkhöz, hogy ennek akár még jó vége is lehet, hiszen a Capcom ezzel nem a szokásos árkád bunyózást szeretné elhozni nekünk.
Valóban nem, sőt mi több, alapvetően onnan indíthatjuk az egész sztorit, hogy a Puzzle Fighter messze nemcsak a Street Fighter harcosait vonultatja itt fel, hanem a Capcom legtöbb sorozatához hozzányúl egy icipicit. Bár az utcai harcosok kiemelkedően nagy szerepet játszanak itt, de azért olyan hősök is felbukkannak, mint Mega Man X, Morrigan a Darkstalkers-ből vagy Frank West a Dead Rising-ból.
Ezen a téren tehát nincs okunk panaszkodni, a játékmenet viszont más lapra tartozik, hiszen itt azért eléggé necces, hogy kinek fog bejönni ez a match-3 alapú bunyózás. Merthogy bár a cél itt is minden esetben az lesz, hogy választott harcosunk oldalán lepofozzuk a másikat, ellenben tapicskolható kombók és egyebek mellett a harcot mindig az dönti majd el, hogy
milyen ügyesek vagyunk a match-3 és a hagyományos tetrisz alapját képező mechanizmusban.
A képernyőn ugyanis felül a szokásoknak megfelelően
felsorakozik egymással szemben a két harcos, az alsó felén pedig folyamatosan jönnek a különféle színű kockák, melyeket úgy kell elhelyeznünk a pályákon, hogy minél több hasonló színű kerüljön egymás mellé. Ez azonban még nem elég a támadáshoz, hiszen bár az azonos színű kockákból nagyobb tömbök állíthatók össze, ellenben ezek csak akkor zúzódnak majd szét, ha direkt támadó kockák - vagy gyémántok - is érkeznek. A támadó kockák vagy gömbök csak az azonos színű blokkokat tudják szétzúzni, míg a gyémánt bármilyen esetben hatásos lehet.
Ha sikerül összehoznunk egy ilyent, hősünk elkezdi csépelni a másikat - közben láthatjuk egy kis képernyőn azt is, hogy a másik fél vagy a gép mit csinál -, és természetesen
nem hiányozhatnak a játékból a nagyobb kombók és csapások sem, így folyamatosan arra kell hajtanunk, hogy a lehető legjobban helyezzük el tömbjeinket. A játékmenet alapvetően kiegyensúlyozott és kellemes, de a taktikázáson felül nagyon sokat számít a szerencse is, hogy a gép milyen kockákat oszt nekünk.
Mindemellett természetesen tudunk majd fejlődni is, ezáltal
minél sikeresebbek vagyunk a küzdelmekben, annál több speciális támadást tudunk feloldani harcosunknak, hovatovább a meglévőket is fejleszthetjük, sőt mi több, az újabb hősöket is pontosan így tudjuk megnyerni magunknak. Nyilván lehetőségünk nyílik költekezni is, de én a tesztidőszak alatt különösebb értelmét ennek nem láttam, ha van elég időnk bunyózni.
A Puzzle Fighter tehát alapvetően, ha nem is hoz magával orbitális újdonságokat, de olyan
kellemesen ötvözi a tetriszt és a bunyós játékokat egy csipetnyi match-3 alapú fűszerrel, hogy a végeredmény kellemes és működőképes is egyben. Nem egy Street Fighter, de ha valami különlegességre vágyunk - pláne ingyen -, akkor feltétlenül érdemes kipróbálni.
A Puzzle Fighter elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store