A Racing Xperience is egy ilyen móka, mely élethű fizikával megáldva hoz el nekünk "páratlan" versenyzési élményt. Nos, az igaz, hogy az élmény olyan, amilyennek beharangozták a készítők: páratlan. Csupán negatív értelemben. Botladozó irányítás, élettelen, repetitív pályák, buta AI és kihalt multiplayer. Pedig nemrég jelent meg, az értékelések is jók... bár elképzelhető, hogy az emberek inkább a szóló módokat nyomatják.
Abból mondjuk van jónéhány. Nagy valószínűséggel a karriert fogja a legtöbb új játékos elsőként választani. Hisz valahol el kell kezdeni az edzést, ha a vállunkra akarjuk venni a világhálót. Elég sok kupára szert tehetünk a különféle versenyfélék során, azonban a magasabb kategóriákhoz izmosabb kocsikat is szereznünk kell előfeltételként.
Mérsékelten szikrázik a hangulat.
Melyből van egy rakás; több mint 115 vár ránk, ami azért elismerésre méltó. Különdéle festékmintákkal tudjuk egyedibbé varázsolni a járgányokat, illetve az alkatérszek fejlesztéseivel a teljesítményen is növelhetünk. Kár, hogy az autó besorolása nem változik, így hiába adunk ki több tízezer dollárt egy "E"-s jármű tuningolására, ha egy adott versenyhez "D"-s vagy magasabb kategóriás verda kell, akkor lesz ám "öröm és bodottá".
De legalább az "E"-s osztályú versenyeket könnyedén nyerni fogjuk. Ehhez mondjuk az is hozzájön, hogy a mesterséges intelligencia még a legnehezebb fokozaton sem viszi túlzásba a gondolkozást. A gép ellenfelek kiszámítható módon vezetnek, és ugyan lehagynak az egyenesekben, feltéve, ha jobb kocsijuk van, azonban kanyaroknál, még a legkisebbnél is, gond nélkül csigasebességre kapcsolnak. Néha pedig lemásolják az én vezetési stílusomat, és össze-vissza törik a kocsijukat.
Minél tovább tartjuk életben a farolási számlálót, annál magasabbra mehet a szorzó.
Nekem mondjuk van kifogásom erre, ugyanis az érintőképernyővel történő irányítás nem sikerült a legjobbra. Meg béna is voltam. Megesik. A bal oldalon található nyilakkal kanyarodunk jobbra, illetve balra, a jobb oldalon pedig a gázt, a féket és a kéziféket találhatjuk. Alapvetően működik ez a felállás, bár a kontroller-tulajdonosok ismét előnyös helyzetben vannak, mivel nekem a kézifék nem igazán működött (amikor meg igen, akkor pedig csapnivaló volt), a kanyarodást pedig néha nem érzékelte a rendszer.
Ez annyit jelent, hogy néha egyszerűen nem akar kanyarodni a kocsi, hiába nyomom repedésig szegény telefont. Ez általában "drift"-elésnél szokott előfordulni, pont mikor megvan a 10-es szorzó, és csak, hogy Gargácska visítjon, a kocsi úgy gondolja, hogy most zavarodik meg, én meg nekiszállok a falnak. Pápá szorzó. A kézifékkel is hasonló a probléma, de ott legalább kiszámítható ez a gyengeség.
Olyan Big Rigs-es érzéseim vannak... ááá biztos alaptalan.
Felejtsük el a Need for Speed-ben gyakorolt farolásokat, ugyanis nem lehet egy kis kézifék behúzással kemény, íves kanyarokat kiváltani autónkból. Először is több másodpercig kell lenyomva tartani a gombot az egyik nyíllal egyetemben (feltéve, ha nem havas vagy vizes a pálya). Aztán persze gyorsan vissza kell rántani a kormányt, különben belenyalunk a falba. Ilyenkor, viszont, a kocsi automatikusan vissza próbál állni egyenesbe, így ismét neki kell lendülnünk, ha nem szeretnénk, hogy lehaljon a pontszámláló (mely csupán pár másodpercnyi hatásszünetet tűr el a nullázódás bekövetkezte előtt).
A valósághű fizika pedig az ütközéseknél "tökéletesen" kijön. Nem egyszer csapódtam neki a pályákat körbevevő korlátoknak, és a kocsim szinte mindig úgy pördült, vagy ugrott, hogy az orra lehetőleg visszafelé mutasson. Még akkor is, ha egyértelműen egyenesen kellett volna tovább rántania a lendületnek. Ez végső soron sosem volt akadály, hisz, mint ahogy említettem, az AI buta, könnyű több másodperces előnyre szert tenni, de ettől azért még okozott néhány iritáló percet a "mókás" fizika.
Több versenytípus is van, bár nem túl sok: sprint, speedtrap, több körös futam és gyorsulás.
Túltettük magunkat a karrier módon, vásároltunk egy rakás autót, felcicomáztuk a kedvenceket és történt némi meggondolatlan tuningolás is; mily opcióink vannak még? Elérhető egy gyakorló mód, mely egy szabad pályán való kocsikázás (láthatatlan falakkal, határvonalként, fincsi), van lehetőség gyors futamokra, a gyors pénszerzésért, elérhetőek gyorsulási versenyek, melyekre csak a legjobb kocsikkal érdemes menni, mert a gép kiegyensúlyozatlan ellenfeleket tesz be nekünk, illetve a kihalt multiplayer mellett lehet kihívásokat is teljesíteni.
Ezek igazából olyan futamok, melyeken adott kocsikkal kell mérföldköveket elérnünk. Igazából sokban nem különböznek a hétköznapi pályáktól, azon kívül, hogy néhány feladat irreálisan nehéz, mint például az 500.000 pont összegyűjtése egy "drift" versenynél. Egyetlen szerencse, hogy nincs időszámláló és visszafelé is lehet menni büntetés nélkül, azonban nem hiszem, hogy ezért megérné akárkinek is kivágni egy órát az ablakon... rajtam kívül.
Az a retek nagy fény nem egy refkletor-visszaverődés... hanem a Hold...
A prezentáció elfogadható; nem a legjobb, de láttunk mi már rosszabbat is. Egyedül a pályák kihaltsága volt igazán szembetűnő, illetve a horizont látványa is kivett a versenyzés szelleméből, lévén, hogy eléggé látszik annak a statikus, tapétás mivolta. Azonban a legnagyobb bűne ennek a játéknak nem az irányítás, a prezentációs, avagy a tartalmi hiányosságok: hanem a töméntelen reklám hányása.
Talán feltűnt, hogy a képek, melyeket elhoztam nektek, csak a játékmenetet mutatják be. Nos, ez azért van, mert a menüket gátlástalanul elfoglalják a "banner" reklámok, gyakorta kitakarva opciókat és információt. Végtelenül visszataszító. Ráadásul minden második futam után végig kell néznünk egy hirdetést. Mondjuk így már értem, hogy miért nincs egy darab aktív szoba sem a multiplayer lobbiban.
Pedig alapvetően nem egy rossz játék a Racing Xperience, a tartalom és kontroll hiányosságait leszámítva. Nem igazán adrenalinpumpáló az élmény, hanem inkább nyugis, lazítós. Kivéve, ha farolni vágyunk; nálam az csapkodásba torkollott. Jó, hát kezdek öregeni, no.
A Racing Xperience letöltése itt: Google Play | iOS App Store