Raven2 játékteszt

2025. október 29.
54.7171
A Netmarble új dark fantasy MMORPG-je, a Raven2 a látványos grafika és a monumentális világ ígéretével csábít, de hamar kiderül, hogy ez a kaland inkább szemfényvesztés, mint igazi élmény. Az Unreal Engine által hajtott játék valóban gyönyörű, a kasztok változatosak, a harcok pedig elsőre grandiózusnak tűnnek, ám az automata játékmenet minden lendületet kiöl a küzdelmekből. A történet semmmitmondó, a karakterek súlytalanok, és a döntéseink is puszta illúziónak hatnak. A Raven2 egy hatalmas, sötét fantasy díszlet, ahol hamar az unalomba fullad a hősünk útja.
 


A Raven2 előzménye talán nálunk kevésbé ismert, hiszen az első rész még EvilBane: Rise of Ravens címen futott, és főként Ázsiában aratott hatalmas sikert. A Netmarble most a folytatással kicsit más irányba fordult. A hangsúly sokkal inkább a látványra és a technikai megvalósításra került, mint a játékmenetre. A végeredmény így bár szépen néz ki, de hamar kiderül, hogy a díszlet mögött nem sok valódi újdonság rejtőzik. Nézzük is milyen lett!

A játék egyik nagy dobása a filmszerű történetmesélés. A vágóképek tényleg szépek, a karakterek élnek, a világ sötét és komor. Viszont mindez nem tudja elhitetni, hogy tényleg számít, amit csinálunk. A sztori üres, a dialógusok felejthetők, és a döntéseinknek semmi súlya nincs. Szóval hiába a drámai hangulat, valójában csak passzív nézői vagyunk a saját kalandunknak.

Az osztályválasztásnál először még elhihetjük, hogy hatalmas szabadságot kapunk. Többek között Assassin, Berserker, Elementalist vagy éppen Divine Caster is lehetünk, és mind jól hangzik. De amint elkezdjük a játékot, kiderül, hogy a különbségek inkább kozmetikaiak, mint valódiak. A harcrendszer sablonos, és a grind hamar egysíkúvá válik, hiába a lenyűgöző világ és a gondosan kidolgozott kasztok.

Egy kis tűz csodákra képes

Egy kis tűz csodákra képes


Én a Deathbringer kasztot választottam, ami elvileg egy nekromanta, aki a Specterek erejével fordítja meg a csaták menetét. Elsőre jól hangzik, sőt, látványra is impozáns, de a gyakorlatban szinte semmi jelentősége nincs. Bárkivel harcoltam, alig tudott megsebezni, így a kihívás teljesen hiányzott. Gyanítom, hogy a többi kasztnál sem lenne másképp.

A bevezető jelenetek alapján azt hihetnénk, hogy komoly történeti hangsúlyt kap a játék. Ugyan valóban van felvezetés, konfliktus és választási lehetőség, de ezek is csak díszletek. Minden kaszthoz előre gyártott narratíva tartozik, és a döntéseink nem befolyásolják a kimenetelt. Minden mögött ugyanaz a lapos játékmenet rejtőzik, mint bármelyik másik automatizált MMO-ban.

Hatalmas kardok, villanások, vértől tocsogó csaták, mindez pont úgy, ahogy egy dark fantasytól várnánk. Csakhogy amikor a századik ugyanilyen csatát nézzük végig automata módban, az egész elveszíti az erejét. A Raven2 nem abban erős, hogy átéljük a harcokat, hanem abban, hogy nézzük, ahogy a karakterünk játszik helyettünk.

Sok lesz a beszédből, irány harcolni!

Sok lesz a beszédből, irány harcolni!


Amint belevetjük magunkat a világba, úgy tűnhet, hogy elsőre minden működik. Az automata harcrendszer lehetne hasznos kiegészítő, de itt a játék alapja lett. Néhány perc után már nem mi irányítunk, csak figyeljük, ahogy a karakterünk mindent elintéz. Persze nem kötelező használni, de semmivel sem izgalmasabb ha mi csináljuk a sokadik unalomba fulladó grindot.

A manuális harc sem ment a helyzeten. Elvileg van taktika, képességek kombinálása, mana-menedzsment, de a valóságban ezek elenyésznek a monoton grindban. Az animációk valóban szépek, de ettől még nem válik izgalmassá az, hogy ugyanazokat a mozdulatokat ismételjük ezredszer. A Raven2 inkább egy Unreal Engine bemutató, mint valódi játékélmény.

Nem maradhatnak ki a gacha-elemek. Rengeteg pénzt lehet elkölteni a karakterfejlesztésre, fegyverekre, ritka tárgyakra, de teljesen felesleges. Mire eljutunk addig, hogy a fejlődés érezhetően lelassul, már rég belefáradunk az egészbe. A Raven2 tipikusan az a játék, amit előbb ununk meg, mint hogy valóban ráköltsünk. Hiába szép és nagyszabású, legbelül üres marad.

A túlerő sem számít

A túlerő sem számít


A játék legalább nem húzza az időnket, hiszen van lehetőség teleportálásra. A világ hatalmas, és nélküle hosszú perceket kéne ingáznunk az NPC-k és a küldetések helyszínei között, ami gyorsan frusztrálóvá válna. Így legalább ezt a részt megspórolhatjuk, és egy pillanat alatt a következő csatába ugorhatunk. A dungeonök is működnek, de az automata harc miatt itt sem számíthatunk sok izgalomra.

A Raven2-vel a Netmarble ezúttal kissé mellélőtt. Hiába a gyönyörű látvány, a monumentális világ és a dark fantasy hangulat, mindez gyorsan kifullad, ha nincs mögötte tartalom. Időnként képes elvarázsolni, de a játékmenet egyhangúsága hamar visszaránt a valóságba. Egy technikailag lenyűgöző, de lélek nélküli MMO marad, amit nézni talán érdemes, de játszani annál kevésbé.

A Raven2 letöltése itt: Google Play | iOS App Store.
6 hozzászólás

peter97

1 hete és 4 napja

De jó hogy nem öltem bele időt!

válasz erre

fonemaker

1 hete és 4 napja

Ezt inkább kihagyom. Teszt szerint is ****, de az értékelést is megnéztem. 2.5. röhögő smiley

válasz erre

Chico

1 hete és 5 napja

Hát azért csak kipróbálom. Egy két órát bele teszek.

válasz erre

Bencus86

1 hete és 5 napja

Kár érte, mert amúgy minőségi tartalom lehetne.

válasz erre

SamsungFan

1 hete és 6 napja

Nagy pénzlehúzó hulladék.

válasz erre

Mendez

1 hete és 6 napja

Kár, hogy ilyen keveset tud, pedig nagyon bejön.

válasz erre